296 Reacties

3 maanden geleden

Inmiddels bevallen met 40+4 van een prachtige zoon. Ingeleid met 40+2 vanwege de verwachting dat ie groot was. En dat was ie met 4100 gram. Ik vond de aanloop lang en vermoeiend/frustrerend. Woensdag ochtend een ballon.. niks gedaan. Donderdagochtend begonnen met tabletjes. Ging toen wel van 1 naar 3 cm maar niet goed genoeg om vliezen te breken. Wachten tot vrijdag ochtend: 07:00 vliezen laten breken en gestart met weeenopwekkers. Tot 11:00 daarvan niks gevoeld. En toen ging het keihard. In een weeenstorm die niet te doen was. Ruggenprik gekregen waardoor het enigzins houdbaar was. Daarna vorderde de ontsluiting “oke”. Ik zal jullie de bijwerkingen besparen. Om 22:30 volledige ontsluiting, maar baby nog te hoog om te gaan persen. Weeer 2 uur wachten om de natuur te laten werken en te laten zakken. Om 00:50 begonnen met persen. En ik moet zeggen dat heeft een hooop van deze nare ervaring goed gemaakt. De pers fase was erg relaxed, in 40 minuutjes was hij eruit. Begeleid door mijn man en de arts, het ging allemaal erg gemoedelijk. Zonder een enkel scheurtje er vanaf gekomen. Dus ja ook grote babys passen er gewoon doorheen! Vooraf wilde ik echt geen ruggenprik. Maar man wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Dat heeft echt mn bevalling gered. Nu op een blauwe wolk. Wat een lieverd en wat doet ie het goed💙

3 maanden geleden

Reactie op Roosie93

Inmiddels bevallen met 40+4 van een prachtige zoon. Ingeleid met 40+2 vanwe ...
Gefeliciteerd 🥰 lange bevalling al met al! Nu lekker genieten

3 maanden geleden

Ik weet dat ik me iig niet nog een keer laat strippen. Vorige keer ook al zoo zenuwachtig toen ik ging slapen, nu amper een oog dicht kunnen doen. En wederom teleurgesteld…pff wat een mental game. Laatste optie is nu vliezen breken met 41+6 maar hoop toch echt dat ik die niet ga halen hoor 😅

3 maanden geleden

Reactie op vsteffie

Ik weet dat ik me iig niet nog een keer laat strippen. Vorige keer ook al z ...
Ik ken je gevoel! Ik heb om 1130 nog een afspraak staan om te kijken of we kunnen strippen. Sowieso staat inleiding dit weekend gepland, omdat de kleine anders nog groter gaat worden. Dus mag maximaal tot zondag lopen. Wil proberen nog laatste keer strippen om het voor die tijd op gang te brengen, want ben echt op het punt dat het genoeg is geweest.

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik ken je gevoel! Ik heb om 1130 nog een afspraak staan om te kijken of we ...
Begrijp jullie allebei helemaal! Hier komt de verloskundige straks ook nog een keer kijken of ze kan strippen en anders morgenavond melden voor een ballonnetje. Het rommelt sinds gistermiddag dus ik had echt hoop dat het door zou zetten, maar nog niks…

3 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Begrijp jullie allebei helemaal! Hier komt de verloskundige straks ook nog ...
Dat rommelen is hier een mind fuck. Heb 2 weken lang krampen etc gehad, vorige week maandag had ik 1cm en rommelde het de hele tijd.... Sinds vorige week woensdag niks geen gerommel meer.... gister weer ietsje🤷‍♀️

3 maanden geleden

Op controle geweest bij vk. Baarmoedermond is weer iets in de goede richting geschoven☺️ strippen is gelukt en heb ook weer wat krampen. Alleen weet ik dat dit niks meer zegt ook. Ga straks even een uurtje op bed liggen, want afgelopen nacht door de hitte niet geslapen

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Op controle geweest bij vk. Baarmoedermond is weer iets in de goede richtin ...
Spannend weer! Ik hoop dat het wat doet, zodat die inleiding niet hoeft 🤞🏼

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Op controle geweest bij vk. Baarmoedermond is weer iets in de goede richtin ...
Nou laten we hopen dat het onderhand wel zijn gaat door zetten nu voor je . Ik hoop het echt voor jou ! 🍀

3 maanden geleden

Hier ondertussen 41+2 weken. Nog altijd geen tekenen van een bevalling. Ben het zwanger zijn nu wel moe, laat de baby maar gewoon komen. Helaas dus ook nog geen ontsluiting waardoor strippen ook niet gaat

3 maanden geleden

Reactie op brendier

Nou laten we hopen dat het onderhand wel zijn gaat door zetten nu voor je . ...
We zullen het zien. Sinds 17uur rommelt het zoals het nog niet eerder gedaan heeft🤷‍♀️ maar niks geen regelmaat, wel pijnlijk. Nu dus met een pcm me bed in en zien wat het doet.

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

We zullen het zien. Sinds 17uur rommelt het zoals het nog niet eerder gedaa ...
Oh wat spannend weer! Hopelijk slaap je goed en zet het daarna echt goed door, duim voor je! 🤞🏻

3 maanden geleden

Reactie op Anja0701

Hier ondertussen 41+2 weken. Nog altijd geen tekenen van een bevalling. Be ...
Zelfde schuitje hier, vanochtend weer een poging tot strippen gehad maar zo dicht als wat…

3 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Oh wat spannend weer! Hopelijk slaap je goed en zet het daarna echt goed do ...
Geslapen als een baksteen zeggen we maar🤷‍♀️ Alleen geen enkele kramp/wee meer gehad in de nacht. Maar die nachtrust was ook wel een keer prettig. Ik vermoed dat het gewoon de inleiding wordt komend weekend en daar heb ik nu ook vrede mee.

3 maanden geleden

Vannacht rond 4 kreeg ik krampen… om 0847 bevallen van onze zoon Ellis💙 voel me flink in de kreukels haha, wel lekker thuis kunnen blijven. Giga weeënstorm. Even op onze wolk ☁️ succes dames🤗

3 maanden geleden

Reactie op vsteffie

Vannacht rond 4 kreeg ik krampen… om 0847 bevallen van onze zoon Ellis💙 vo ...
Wauw wat een snelle bevalling, gefeliciteerd met jullie zoon en geniet! 💙

3 maanden geleden

Reactie op Roosie93

Inmiddels bevallen met 40+4 van een prachtige zoon. Ingeleid met 40+2 vanwe ...
Vraagje, toen ze je vliezen gingen breken, was ie toen wel goed ingedaald? Ik heb dinsdag een ballonnetje gehad. Woensdagochtend is die eruit gehaald maar helaas niet het gewenste resultaat. Toen tabletten, die deden ook niet voldoende. Vanmorgen om 09.00u opnieuw een ballonnetje met pillen. Rond 15u eruit gevallen en hebben ze gevoeld, toen was er genoeg ontsluiting om de vliezen te breken maar blijkt meneer niet genoeg ingedaald😭😭 nu weer aan de tabletten en wachten tot ie zakt…. Ik ben er zo klaar mee. Vroeg me af of jullie zoontje wel was ingedaald toen ze de vliezen braken?

3 maanden geleden

Reactie op DVRR

Vraagje, toen ze je vliezen gingen breken, was ie toen wel goed ingedaald? ...
Gefeliciteerd trouwens 🤓🩵💙

3 maanden geleden

Ik begin het allemaal wel spannend te vinden nu.... gister van 17 tot 22 uur echt pijnlijke krampen gehad (denk weeën) maar kwamen onregelmatig. Toen met pcm naar bed en enorm goed geslapen. Hele dag is kleine wat actief, maar geen krampen etc. Zaterdag staat plaatsen ballon en zondag inleiding. Ik weet dat het verweekt is, de kleine ligt diep en vast in bekken, en had vorige week 1cm ontsluiting.... maar baarmoedermond was dus verschoven, wel weer iets in de goede richting sinds woensdag. Maar vind het wel spannend en zie er licht tegenop om het weekend daar te liggen😟😢

3 maanden geleden

Reactie op Anja0701

Hier ondertussen 41+2 weken. Nog altijd geen tekenen van een bevalling. Be ...
Kunnen ze wel bij je baarmoeder? Ben je t wachten moe of echt fysiek zwanger zijn? Of alles 😜