296 Reacties
3 maanden geleden
Ik had dus gelezen dat het genetisch invloed heeft wanneer je gaat bevallen. Dus duurt sowieso bij de eerste langer en had vandaag aan m’n moeder gevraagd hoelang duurde t bij mij. Ze zei 2,5 week te laat 😜 Me vriend 9 dagen te laat en zit nu zelf op 41+2. Voel me nog super fit. Ik ga aanstaande zaterdag poging 2 doen tot strippen. Vandaag ook gestript maar m’n baarmoeder was niet dicht maar ook niet open dus alleen beetje gebloed. Vraag me dus af hebben jullie t gevoel dat je echt voor 42 weken bevallen moet zijn bij je verloskundige? Zo lees ik t een beetje bij jullie. Maar ik heb dat gevoel zelf helemaal niet, dat deze druk er ligt.
3 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Ik had dus gelezen dat het genetisch invloed heeft wanneer je gaat bevallen ...
Haha ja daar heb ik heel mn zwangerschap op gehoopt! Dat ik zon droombevalling zou hebben als mn moeder. Een week eerder, in 4 uurtjes en met 3x persen. Maar helaas 😅 het wordt toch iets langer, ingewikkelder en pijnlijker.
3 maanden geleden
Reactie op Juli2024💖
Ik had dus gelezen dat het genetisch invloed heeft wanneer je gaat bevallen ...
Ik heb het dus ook aan mijn oma en moeder gevraagd.... beide met 2 kinderen over de 42 gelopen en baby over 8,5pond.
Ik heb zelf ook het gevoel dat ik over de 42 zou lopen, maar gezien de kleine een groeispurt nog heeft gemaakt wordt ie tegen de 8.5pond geschat. Hierdoor wil ze me niet tot 42 weken laten lopen en gezien de weinige plaatsen in het ziekenhuis wordt het dus dit weekend met 41+3
3 maanden geleden
Reactie op DVRR
Vraagje, toen ze je vliezen gingen breken, was ie toen wel goed ingedaald?
...
Hij was wel ingedaald maar hij lag niet helemaal vast. Er was wel wat speling op z’n hoofdje steeds, volgens mij ook nog toen zn mn vliezen gingen breken. Hij daalde ook pas heel laat in, na 39 weken. En ik heb in de aanloop dan ook wel vaker gehoord dat babys soms ook pas tijdens de bevalling indalen.
3 maanden geleden
Vanavond om 17.30 uur ballonnetje geplaatst en om 20.30 uur had ik ‘m alweer in mijn hand. Ziekenhuis gebeld en ze vroeg toch om even te komen. Wat blijkt? 3 centimeter! 😅 Ze kon goed strippen en het is nu afwachten of het zelf begint en anders morgenochtend melden voor de inleiding. Wat een rollercoaster!
3 maanden geleden
Ik was 28 juli uitgerekend. Lijkt alweer heel lang geleden. Met 41.2 op dinsdag een ballon geplaatst 's ochtends en de hele dag/nacht mee gelopen. Hij bleek de volgende dag wel los te liggen en hij had 2/3 cm ontsluiting gemaakt. Woensdag naar het ziekenhuis en pilletjes de hele dag. Niet de hele kuur kunnen afmaken dus 's avonds weer naar huis. Ze konden nog niet mijn vliezen breken. Donderdagochtend weer gemeld in het ziekenhuis en weer opnieuw gestart met de pilletjes. Dit keer wel helemaal afgemaakt, maar ze wilden niet 's avonds/'s nachts mijn vliezen breken dus een nachtje blijven en vandaag (vrijdag) hopelijk starten.
Her is mijn 2e dus het is bijzonder dat dit zo'n lange aanloop heeft. Ik hoop zo erg dat het straks na de vliezen breken een beetje snel gaat. Ik ben dan 41.5.
Het hoofdje van de baby ligt bij mij ook nog te los en drukt nog niet genoeg tegen de baarmoedermond aan.
3 maanden geleden
Reactie op JCY
Ik was 28 juli uitgerekend. Lijkt alweer heel lang geleden. Met 41.2 op din ...
Zelfde (oorspronkelijke) uitgerekende datum en zelfde verhaal. Ik lig ook in het ziekenhuis omdat ze gisteravond mijn vliezen niet wilde breken, maar ik wel 3 centimeter had door de ballon en het leek alsof mijn lichaam het zelf op ging pakken. Maar slapen hier is niet te doen, niet van de zenuwen en niet door de omgeving haha. Jij ligt dus ook wakker? Ik ben nu alweer aan het timen vanaf 04.15 uur, om de 5 minuten. 🤞🏻
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ik heb het dus ook aan mijn oma en moeder gevraagd.... beide met 2 kinderen ...
Ellis is gister dus met ruim 9 pond geboren, p95, echt totaaaal niet verwacht ook. Maar zonder scheuren of iets vanaf gekomen.. dus vraag me af hoe erg we allemaal ‘bang’ gemaakt worden met grote baby’s… ons lichaam is er voor gemaakt hè 💪🏼 ik hoop voor je dat het uit zichzelf komt voor de inleiding!
3 maanden geleden
Reactie op vsteffie
Ellis is gister dus met ruim 9 pond geboren, p95, echt totaaaal niet verwac ...
Gefeliciteerd 🥰🥳🥳
Ja ik ben er ook niet bang voor, in onze familie zijn alle baby's "groot". Maar merk dat me lichaam het ook zwaarder krijgt met al dat extra gewicht. Heb dus zelf ook ingestemd met deze inleiding. Dit ook met het ook op de nog warme dagen die komen en dan verlies ik nog meer energie.
Het kan vandaag nog uit zichzelf komen, maar dat gevoel heb ik tot nu toe niet. Ik pak de rust die ik pakken kan en ga het zien het weekend
3 maanden geleden
Nou wij zijn weer thuis😅
Zonder ballon, met 3cm ontsluiting. Ze heeft me gestript en we moeten afwachten of het vanzelf op gang komt voor morgen 06:30. Dan moeten we sowieso bellen voor vliezen breken en inleiding hoelaat we kunnen komen. Dus tis afwachten weer
3 maanden geleden
Eindelijk ook een berichtje van mij... 29 juli is met 39.5 wkn onze dochter Juliëtte geboren mbv een keizersnede, die ik als heel positief heb ervaren. Heel bijzonder om ons kindje zo geboren te zien worden🥰. En ook het herstel daarvan haat beter dan verwacht.
Helaas was ze teveel afgevallen waardoor we wat langer in het ziekenhuis moesten blijven, maar inmiddels zijn we alweer een week thuis. Tis nog wel een zoektocht met voeden en bijvoeden maar heb er vertrouwen in dat dat goed komt. We zijn vooral aan het genieten van ons kleine meisje.😍
3 maanden geleden
Heb sinds 04:00 rugweeen en lig nu al sinds een uur aan het ctg.
Ze prikken geen infuus nog wegens de weeën die ik al heb. Tis wachten tot ze voor inwendig onderzoek komen hoeveel ontsluiting er is