202 Reacties

4 maanden geleden

Vanochtend is het strippen gelukt, nog steeds 2cm ontsluiting...nu afwachten. Voel soms al wel wat kramp vooral als ik ga staan en lopen...nu afwachten of het echt weeën gaan worden...

4 maanden geleden

Ik ben zojuist gestript met 1 cm ontsluiting, vandaag 40+5. Strippen was volgens de verloskundige heel erg goed gelukt! Als dit geen bevalling oplevert dan word ik maandag nogmaals gestript. En anders word ik dinsdag ingeleid. Ook al levert het geen bevalling op, het strippen zal hopelijk wel tot meer ontsluiting leiden en dat is al goud waard :-). Voor iedereen die nog gestript moet worden: vraag of je verloskundige bij jou thuis kan komen hiervoor, probeer je te ontspannen en heel rustig te ademen. Ik deed dit ook en hierdoor deed het bijna geen pijn! (Terwijl ik echt hele nare pijnlijke ervaringen heb met die pijn bij het nemen van biopten van de baarmoedermond)

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik ben zojuist gestript met 1 cm ontsluiting, vandaag 40+5. Strippen was vo ...
Wat fijn dat het is gelukt en meegevallen! Inderdaad meteen een goede oefening voor je ademhalingstechnieken tijdens de bevalling 😅 hopelijk brengt het iets op gang.

4 maanden geleden

Pff, nog geen ontsluiting dus ook niet gestript helaas. Zo balen. Maandag weer een poging 😥

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Pff, nog geen ontsluiting dus ook niet gestript helaas. Zo balen. Maandag w ...
Ah shit wat balen :(

4 maanden geleden

Ah shit wat balen :(
Ja, valt toch wel echt even tegen helaas. Maar goed, we houden moed 😅 Blijkbaar heeft die kleine het gewoon nog heel fijn daar binnen.

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Pff, nog geen ontsluiting dus ook niet gestript helaas. Zo balen. Maandag w ...
Hier hetzelfde! Echt balen, voelt echt als een hele teleurstelling 🥲

4 maanden geleden

Reactie op beaug

Hier hetzelfde! Echt balen, voelt echt als een hele teleurstelling 🥲
Echt hé. Ik heb van te voren steeds tegen mezelf gezegd dat het niet zeker is of het zou kunnen, maar toch overvalt de teleurstelling me nu wel 😔

4 maanden geleden

Wat zijn voor jullie nu de vervolgstappen?

4 maanden geleden

Wat zijn voor jullie nu de vervolgstappen?
Maandag gaan we het nog een keer proberen. Ze kunnen me ook nu al doorsturen naar het ziekenhuis voor een inleiding, maar dit wil ik zelf absoluut niet voor de 42 weken. Deze week krijg ik wel vast een controle in het ziekenhuis om te checken of er nog voldoende vruchtwater is en voor een ctg volgens mij. Ik hou me er maar aan vast dat ik bij m'n eerste kindje om 20u savonds ook geen ontsluiting had (werd toen gecontroleerd omdat m'n vliezen die ochtend gebroken waren) en hij toch diezelfde nacht nog geboren is. Merk jij al wat effect van het strippen?

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Maandag gaan we het nog een keer proberen. Ze kunnen me ook nu al doorsture ...
Lastig hè.. mag ik vragen waarom je voor 42 weken absoluut niet ingeleid wil worden? Heeft dit nadelen?

4 maanden geleden

Reactie op roosss12

Lastig hè.. mag ik vragen waarom je voor 42 weken absoluut niet ingeleid wi ...
Het is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken, maar inleiden brengt wel risico's met zich mee. Ik wil mijn kindje, zolang er geen medische noodzaak is, graag de kans geven om te komen wanneer hij er klaar voor is. Mijn eigen ongeduld is daar dan even ondergeschikt aan, hoe moeilijk dat soms ook is. Plus ik hoop weer gewoon thuis te kunnen bevallen en dat zou met een inleiding niet kunnen :)

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Het is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken, maar inleiden br ...
Ah oké ja begrijpelijk. Ik zelf heb begrepen dat er niet meer risico’s aan verbonden zijn en dat het op een gewone bevalling lijkt

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Uiteraard is het heel persoonlijk en ik zeg dit niet om jou te overtuigen, maar meer ter info :-) Ik stond er hetzelfde in als jij en was in het ZH voor een gesprek over een inleiding, puur informatief. Hier gaf de gynaecologe mij een overzicht met de verschillen in risico tussen inleiden bij of rond 41 weken en afwachten. Ondanks de risico’s niet mega veel verschilden, bleek uit de informatie dat een inleiding bij /rond 41 weken beter is voor zowel moeder als kind. Dat heeft mij doen besluiten om me bij 41+1 te laten inleiden (na 2 pogingen strippen). Hopelijk is het niet nodig 😊. Nogmaals: de keuze is helemaal persoonlijk, maar misschien heeft iemand iets aan deze informatie

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Maandag gaan we het nog een keer proberen. Ze kunnen me ook nu al doorsture ...
Laat het trouwens weten als je het overzicht met die info wil zien :-) ik deel het graag. Wat betreft je vraag of ik iets merk van het strippen: ik had direct na het strippen veel ongesteldheidsachtige pijn in mn onderbuik- en rug. Gedurende de dag hele pijnlijke harde buiken en paar keer een soort wee (denk ik? Eerste kindje dus alles is nieuw). Hopelijk zet het vanavond door. En zo niet, maandag een nieuwe poging. ☺️

4 maanden geleden

Reactie op beaug

Strippen is hier zojuist met 40+5 niet gelukt. Alles nog helemaal dicht en ...
Klinkt heel suf maar ik vind stiekem wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij strippen niet mogelijk was. Verloskundige heeft ondanks dat ze niet ging strippen wel inwendig onderzoek gedaan en ook bij mij was alles dicht. Zo ontzettend teleurstellend. Ik word morgen dus ook niet gestript want heeft geen zin. Maandag bellen met het ziekenhuis om afspraak te maken voor de intake.

4 maanden geleden

Laat het trouwens weten als je het overzicht met die info wil zien :-) ik d ...
Lief van je, maar ik heb me zelf heeeeel erg veel ingelezen en me ook laten adviseren door mijn doula en kijk waarschijnlijk met een iets andere invalshoek naar de risico's dan het ziekenhuis dat doet 😊 Ik hoop voor je dat er vannacht iets heeft doorgezet!

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Ik stond er hetzelfde in! En mijn vk zei zelf ook dat als ik liever wilde wachten ze dit helemaal begreep. Je gaat toch een beetje tegen de natuur in door in te leiden

4 maanden geleden

Ja ik vind het gewoon heel lastig 😥 2 x strippen niet gelukt nu morgen voor een ballon en info over inleiden. Op een gegeven moment kan je ook niet veel meer. En echt afwachten tot einde 42 of over 42 weken vind ik dan weer risico vol. Soms kan het ook familiair zijn dat weeen niet goed doorzetten

4 maanden geleden

Ik was 6 juli uitgerekend en inmiddels dus 41+1 dag zwanger. Ik vind het sinds donderdag zo zwaar.. daarvoor ging het echt helemaal prima. Ik slaap nog maar een paar uur per nacht omdat de baby zo onwijs veel beweegt, hij ligt zo diep ingedaald dat ik niet langer dan 5 minuten kan lopen en veel last heb van mijn rug.. verder kan ik al twee dagen alleen maar huilen. Ik ben inmiddels gewoon bang dat dit lange wachten straks de band met m’n kindje gaat beïnvloeden als hij er is omdat ik er zo onwijs klaar mee ben. Het voelt bijna alsof ik klaar ben met hèm. En ik besef me dat dat nergens op slaat en niet eerlijk is naar dat guppie in mn buik.. waardoor ik me natuurlijk ook nu al schuldig voel en een slechte moeder 😅 maar men, die angst is wel echt sterk. Iemand die dit toevallig herkent?