202 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op cecilialalala
Klinkt heel suf maar ik vind stiekem wel fijn om te lezen dat ik niet de en ...
Klinkt helemaal niet suf! Je kijkt toch een soort van uit naar het “stripmoment” omdat je hoopt dat het wat gaat doen, en als het niet lukt en je leest dat het bij iemand anders ook niet lukt is dat toch een soort van erkenning of fijn dat andere het ook hebben
Hier morgen ook bellen met het ziekenhuis voor een intake, dus in hetzelfde schuitje! Laat je weten wanneer je terecht kan en wat je gaat doen? 🙏🏻
4 maanden geleden
Reactie op Eefff92
Ik was 6 juli uitgerekend en inmiddels dus 41+1 dag zwanger. Ik vind het si ...
Ik had dit zelf kunnen schrijven, ik ben ook 41+1 vandaag en heb vanmorgen precies dezelfde onzekerheid urenlang huilend met m'n vriend gedeeld 😅 Bij m'n eerste kindje ging alles zo vanzelf en precies zoals ik hoopte. Prachtige thuisbevalling gehad, mega snel herstel, nooit problemen gehad met borstvoeding, super tevreden kindje dat nauwelijks huilde en meteen al goed sliep. Ik heb al die tijd ook het gevoel gehad dat ik m'n zoontje en ik zo goed met elkaar samenwerkten en elkaar door en door kenden. De lat om het weer zo 'goed' te doen ligt daarmee ook behoorlijk hoog waardoor ik bang ben dat het dit keer alleen maar tegenvallen. En dat begint nu al met de bevalling die zo lang op zich laat wachten. Tegelijkertijd geloof ik ook wel dat we dit wachten meteen zijn vergeten zodra we ons kindje vast hebben, maar mentaal vraagt het momenteel erg veel van me 😔
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Ik had dit zelf kunnen schrijven, ik ben ook 41+1 vandaag en heb vanmorgen ...
Ah klinkt stom, maar zo fijn om te lezen dat ik hier niet alleen mee worstel! Moet zeggen dat sinds ik dit schreef ik al ergens meer rust vind en voel dat het echt wel goed gaat komen.. lekker therapeutisch dat van je af schrijven. Hoop dat jij dat ook zo kan ervaren!
4 maanden geleden
Pff,
Hier sinds een uur na het strippen gister al activiteit.
Vannacht was het om de 2,5 minuut, helaas elke keer een wee van halve minuut. Verloskundige is langs geweest om 5 uur en nog steeds 2 cm ontsluiting...weeën waren niet krachtig genoeg, proberen te slapen...weeën zakte af en nu al de hele dag onregelmatige weeën, maar wel veel krachtiger dan ze waren...
Andere 2 kindjes zijn sinds gister al bij opa en oma...
Hoop toch wel dat het door gaat zetten en dit niet nog paar dagen zo blijft doorgaan...
4 maanden geleden
Reactie op Eefff92
Ah klinkt stom, maar zo fijn om te lezen dat ik hier niet alleen mee worste ...
Ja, stiekem heel fijn om te lezen dat je niet alleen bent en dat andere het zelfde doormaken en de zelfde onzekerheden hebben (L)
Hier ook 41+1 net voor de 3e keer gestript
Uiteindelijk komt het allemaal goed. Dat weet ik zeker. Maar het is pittig en lastig
4 maanden geleden
Lieve Eef en Eva, hele dikke knuffel voor jullie ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
4 maanden geleden
Hier nog steeds weinig tot geen veranderingen na het strippen gisteren. Gister wel veel harde buiken gehad en wat voorweeen, waarvan 1 in mn rug (ZO veel pijn my god🤣). En ben gisteren en vandaag de veelbesproken (op dit forum) slijmprop verloren. Morgenochtend word ik weer gebeld door de verloskundige om gestript te worden. Gelukkig dezelfde als die gisteren gestript heeft, dat is een grote opluchting.
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Er is in ieder geval iets gaande dus!
Ja, geen idee. Ik voel me niet per se anders 😊
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Weer wakker geworden zonder baby of weeën, hopelijk gaat het strippen vanda ...
Hier is het vannacht eindelijk doorgezet, zaterdag ochtend gestript, uurtje later begon het te rommelen en vannacht eindelijk goeie regelmatige weeën. Onze kleine lieve zoon en broertje Tijn is geboren om 04:48 uur en hij doet het super goed!!
4 maanden geleden
Reactie op MieKarin
Hier is het vannacht eindelijk doorgezet, zaterdag ochtend gestript, uurtje ...
Aah wat fijn! Gefeliciteerd!!
4 maanden geleden
Reactie op beaug
Klinkt helemaal niet suf! Je kijkt toch een soort van uit naar het “stripmo ...
Wat een lieve reactie! Dankjewel! Hoe is jouw intake gegaan? Wij hebben een telefonische intake morgen. Ben wel benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen. Mocht je nog tips hebben voor vragen: let me know!
4 maanden geleden
Hier vandaag 41+1. Net bij vk geweest, heb 1 cm ontsluiting dus er is iets gebeurd afgelopen week.. Nog te weinig om te strippen, maar dat wilde ik ook nog niet vandaag. Met 41+3 strippen en vruchtwater meten (zkh doet geen extra ctg controle…)
Daarna afspraak maken voor ballon/inleiding van t weekend, dus met 42 weken.
Nog meer vrouwen die wachten met inleiden tot eind 41 weken?
4 maanden geleden
Reactie op lisavalerie
Hier vandaag 41+1. Net bij vk geweest, heb 1 cm ontsluiting dus er is iets ...
Ik ben 41+2 vandaag en vanmiddag gaan ze weer een poging doen om me te strippen, dus is met 41 weken nog niet gelukt. Als het medisch verantwoord is wil ik in ieder geval wachten tot 42 weken met inleiden. Waar ik nu over twijfel is of ik misschien al wel eerder een ballonnetje wil laten plaatsen zodat er iets van ontsluiting komt (als dat er nog niet is) en dan nogmaals door eigen verloskundige laten strippen en/of vliezen breken. Ik weet ook überhaupt niet of zoiets mogelijk is, vandaag even met de vk bespreken. Ik hoop gewoon zoooo dat ik weer gewoon thuis kan bevallen zonder alle toeters en bellen in het ziekenhuis :(
4 maanden geleden
Reactie op lisavalerie
Hier vandaag 41+1. Net bij vk geweest, heb 1 cm ontsluiting dus er is iets ...
Jaa ik! Verloskundige zei dat handig was om wel met 42+5 de inleiding te starten (ik had de laatste keer nog geen ontsluiting) zodat je wat tijd hebt voordat je echt over de 42 weken heen zit. Ik hoor overal dat inleiden best lang kan duren. Daarom morgen afspraak in het ziekenhuis voor de intake.
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Ik ben 41+2 vandaag en vanmiddag gaan ze weer een poging doen om me te stri ...
Dat hoop ik ook voor je! En ook voor mezelf 😅