26 Reacties

één maand geleden

Foto van der gezicht

één maand geleden

Reactie op DemiZ99

Foto van der gezicht
Vind het meer lijken op een allergische reactie

één maand geleden

Reactie op Nicole19931

Vind het meer lijken op een allergische reactie
Waar zie je dat aan als ik vragen mag? Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet..

één maand geleden

Hier zie je het in haar nek en op der oor. Dit heeft ze dus ook op haar voorhoofd en hoofdhuid… Het kan ook opeens weer weg zijn

één maand geleden

Gisteravond ging ze naar bed zonder ook maar iets. Werd ze om half 5 wakker met vuurrode uitslag. Ze heeft niks gehad..

één maand geleden

Ah ja, lastig hoor! Mijn zoontje heeft ook vaak eczeem/ jeuk uitslag. Als baby gehad en nu nog steeds. Heeft je kleintje al hapjes? Hij reageerde als baby erg op wortel en tomaat. Ik heb dit laten checken bij een orthomoleculair. Drinkt ook geitenmelk omdat hij ook op koemelk reageerde. Ik durf natuurlijk niet te zeggen hoe het bij jou zit, maar wie weet kom je met zo iemand verder! Waar woon je? Ik heb dus vd zomer neutral wasmiddel gepakt omdat ik altijd Puur van AH heb. Mijn zoontje van 3,5 kreeg ook helemaal van die rode oogjes/ uitslag erondr als op de foto. Misschien eens die puur van AH proberen? Kijken of de reactie wegtrekt?

één maand geleden

Klein beetje hoef je er maar van te gebruiken. Dit doe ik voor de gekleurde en donkere was en de witte variant voor wit.

één maand geleden

Ik ben toen hij klein was ook vaak bij de huisarts geweest en kwam geen steek verder. Bij z’n orthomoleculair kwam ik achter meer. Ik moet nu helaas soms wel hormoonzalf smeren hoor om de plek echt weg te halen, maar als die weg is.. is het goed. En ik vermijd na 3,5 jaar nog steeds die producten. Toevallig volgende week donderdag weer een check om te kijken of iets veranderd is.

één maand geleden

Reactie op Nicole19931

Ah ja, lastig hoor! Mijn zoontje heeft ook vaak eczeem/ jeuk uitslag. Als b ...
Ze heeft altijd gewone flesvoeding gehad en met neutral gewassen. Ze had nooit iets en sinds vorige week vrijdag continue opvlammingen met uitslag. Ze krijgt indd wel hapjes maar dat is dan in de ochtend daarna geen reactie ervan. Moet zeggen dat ze ook mega ziek is geweest en nog steeds verkouden/ hoesten heeft

één maand geleden

Hmm lastig.. misschien toch even verwijzing vragen voor kinderarts?

één maand geleden

Reactie op Nicole19931

Hmm lastig.. misschien toch even verwijzing vragen voor kinderarts?
Zou het koemelk allergie kunnen zijn ? Zie afbeeldingen op Google en het lijkt er verdomt veel op..

één maand geleden

Mijn kindje had toen deze uitslag

één maand geleden

.

één maand geleden

Ik heb dus bij de orthomoleculair zn test gedaan. En vermeden wat eruit kwam. (Koemelk, tomaat / wortel). Ik heb paar maanden bij de huisarts hiervoor gelopen en kwam geen steek verder. Heb toen op eigen initiatief de geitenmelk gepakt van de kruidvat. (Groene verpakking) toen verdween alles en nu kindje 2 ook last dus ook meteen geitenmelk gedaan, geen krampjes meer! Ik zeg niet van doe dit of dat maar ik zou zekrr even verder kijken. Het was bij ons dus meer een intolerantie dan allergie. En daarmee doet ook het consultatiebureau niks. Pepti enz werkte toen ook allemaal niet en moest ik veel testen voor ondergaan.

één maand geleden

Ohja en gebruik ook naif alleen maar.

één maand geleden

Dit is inderdaad eczeem. Heeft mijn zoontje ook en mijn oudste dochter ook. Ik ken het gevoel van weerstand tegen hormoonzalf. Maar soms is het even nodig. Om het weer onder controle te krijgen. Open eczeem is heel schadelijk voor de huid en een risicofactor voor voedselallergieen. (En ook heel erg ongemakkelijk, pijnlijk en jeukerig voor de baby). Ik zou het advies toch opvolgen. Als het weg is goed onder controle houden met vette zalf

één maand geleden

Klopt, maar als ik die voedingsadviezen niet opvolgde, ging het niet weg. Eczeem is altijd een combinatie van voeding van binnen uit.

één maand geleden

Maar inderdaad zalf om het weg te smeren is ook even nodig soms.

één maand geleden

En het kan trouwens door kma komen (of een andere allergie). Maar dat neemt niet weg dat het eczeem nu even aangepakt moet worden. Evt kun je door een dieet voorkomen dat het weer terugkomt

één maand geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien dat shea butter iets verlichting kan geven. Kijk anders eens op de insta van baby natural store, hier zie je heel veel mooie voor-na foto’s en verhalen van kindjes met eczeem waarbij dat super goed geholpen heeft😊