7 Reacties

één maand geleden

Ik heb geen borstontsteking gehad maar wel de behandeling gehad om borstontsteking te voorkomen (knoop uit m’n borst te halen). Heb twee behandelingen nodig gehad en werkte echt fantastisch… of je erna nog antibiotica nodig zou hebben weet ik niet want de infectie lost natuurlijk niet zomaar op (dat doet die behandeling - maakt de melkkanalen weer open)… ik zou eens een lactatiekundige vragen! Die hebben hier veel ervaring mee :)

één maand geleden

Helaas een minder goede ervaring hier. Kreeg op zondag klachten van borstontsteking en in de nacht koorts. Op maandagochtend ultrasound behandeling. In de middag steeg de koorts naar 40 graden. Dinsdagochtend zakte de koorts wat. Toen tweede ultrasound behandeling. Maar in de avond opnieuw 40 graden koorts. Heb op woensdag op advies van huisarts en Lactatiekundiges gestart met antibiotica. Had uiteindelijk een 10 daagse kuur nodig want was inmiddels dubbele borstontsteking geworden. Bij de een is het volgende, bij de ander niet.. Sterkte en beterschap gewenst!

één maand geleden

Dank voor jullie reacties. Ik heb contact gehad met mijn lactatiedeskundige en die heeft ook geadviseerd om toch te starten met de antibiotica, dus dat ga ik maar doen.

één maand geleden

Reactie op dolfijntjes34

Dank voor jullie reacties. Ik heb contact gehad met mijn lactatiedeskundige ...
Verstandig. Ik heb geen ultrasound ervaring maar wel borstontsteking met 1 dag koorts gehad. Daarna afgewacht, normaal gevoed en veel rust genomen. Wilde liever geen antibiotica. Ik dacht dat het vanzelf over zou gaan maar de koorts en ontsteking kwam na 4 dagen genadeloos terug, 3/4 borst rood en hard. Was toen toch wel erg blij met die antibiotica! 😅

één maand geleden

Reactie op Elisabeth3008

Verstandig. Ik heb geen ultrasound ervaring maar wel borstontsteking met 1 ...
Wat een ellende hè die ontsteking. Je kan er goed ziek van zijn :(

één maand geleden

Reactie op dolfijntjes34

Wat een ellende hè die ontsteking. Je kan er goed ziek van zijn :(
Hoe gaat het nu met je?

één maand geleden

Lief dat je het vraagt :) Gelukkig al een stuk beter! De koorts is weg, en het is een stuk minder pijnlijk. Nog wel gezwollen, maar dat kost tijd begreep ik. Wel heb ik het idee dat m’n productie een stuk minder is, hopelijk wordt dat weer normaal zodra de ontsteking weg is.