9 Reacties

4 maanden geleden

Deze situatie is sowieso geen reden om de ziektewet in te gaan want je bent zelf niet ziek… Dan zal je moeten liegen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het is wel heel begrijpelijk dat je er voor je kindje wil zijn natuurlijk maar ja dat zou elke moeder het liefst willen lijkt me…. Als je thuis wilt blijven bij je kindje dan zal je voor jezelf na moeten gaan of het mogelijk is om te stoppen met werken of minder te gaan werken maar hier kan je helaas geen uitkering voor gaan aanvragen. Veel sterkte en wijsheid gewenst 🌸

4 maanden geleden

Ik denk dat je hiervoor naar het cjg moet. Om te kijken of er een passende oplosing is. Je krijgt hier namelijk geen uitkering voor. Misschien dat je jezelf in kan huren met pgb voor de begeleiding van je kindje

4 maanden geleden

Reactie op Naomi99

Ik denk dat je hiervoor naar het cjg moet. Om te kijken of er een passende ...
Of via de gemeente

4 maanden geleden

Wat een onwijs lastige situatie, werk zelf in de kinderopvang en weet dat je in dit soort gevallen vaak met je rug tegen de muur staat. Volgens mij kan je de gemeente benaderen en kijken of je eventueel hulp kan inschakelen. In sommige gevallen krijg je bijvoorbeeld een indicatie zodat er bij de kinderopvang extra hulp ingezet kan worden. Dit gaat overigens niet zo gemakkelijk, je wordt vaak van het kastje naar de muur gestuurd maar het is het onderzoeken waard. Overleg eventueel ook met je werk of je hier bijvoorbeeld wat tijd voor kan krijgen, zodat je dingen op een rijtje kan zetten voor je kindje. Er zijn natuurlijk verschillende soorten verlof, wie weet kan je deels zorgverlof, ouderschapsverlof en vakantieverlof inzetten en zo samen tot een oplossing komen. (Geldt natuurlijk ook voor je partner!) Terugkomend op de kinderopvang; gaat je kindje daar nu wel heen of helemaal niet meer? Overleg met hen de situatie ook, zij hebben wellicht ook tips. Bij ons wordt er bijvoorbeeld gekeken hoe wij extra ondersteuning kunnen bieden, op wat voor manier dan ook.

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Wat een onwijs lastige situatie, werk zelf in de kinderopvang en weet dat j ...
Als voorbeeld: wij hebben een keer een kindje laten blijven tot ze 5 was omdat zij nergens naartoe kon en de indicaties steeds niet rond waren voor de speciale opvang die zij nodig had. Er werd dan een extra medewerker of groepshulp ingezet op de drukke momenten.

4 maanden geleden

Je kan bij de gemeente aankloppen voor ambulante hulp voor je zoontje of inderdaad een indicatie zodat er extra hulp kan komen op de kinderopvang. Heb je eventueel ook gekeken naar KDC in de buurt maar andere plaats, wellicht hebben ze daar wel plek. Ik zou contact op zoeken met het jeugdloket van de gemeente die kunnen je verder helpen, let wel op dat dit soms ook een aantal weken kan duren, De ziektewet in gaan kan niet voor zoiets helaas. Ik heb zelf een zoontje met beperking en heb er voor gekozen om minder te gaan werken zodat ik de zorg voor hem op mij kan nemen als hij thuis is

4 maanden geleden

Ik heb zelf ook een zoon met een beperking en weet helaas hoe het voelt. Ik heb me hier echter nooit voor ziek gemeld maar me wel in allerlei bochten moeten wringen. Ik ben zelf gescheiden en moest in die tijd fulltime werken omdat ik het huis van mijn ex over wilde kopen. Gelukkig heb ik een lieve moeder die mijn zoon uit schooltijd op wilde vangen zodat ik mijn uren kon blijven maken. Inmiddels is de situatie anders dankzij mijn nieuwe partner. Misschien heb je familie die iets kan betekenen of kun je een gastouder inschakelen die het geen probleem vind dat je kindje een beperking heeft. Sterkte!

4 maanden geleden

Je bent de dupe van de enorme wachttijden in de jeugdzorg. Het is vreselijk, ik werk er zelf in. En dan zegt iemand hier hopelijk kan je stoppen met werken, maar dat is alleen aan bevoorrechte mensen besteed. Het enige wat je kunt doen is overal aan de bel trekken, en dan met name cjg gemeente etc, in de hoop dat je sneller een plek hebt. Als je in een kleine gemeente woont kun je wellicht verzoeken of ze een plek op een Kdc in een gemeente nabij met kortere wachttijd willen vergoeden.

4 maanden geleden

Hoi, ik weet niet welke je gemeente je woont, daar is e.e.a. afhankelijk van. Waar je sowieso aan kan denken: -Contact met jeugdloket opnemen om te kijken wat mogelijk is qua geindiceerde zorg voor je kindje (pgb/andere indicatie). Je kan ook je consultatiebureau bellen en om de juiste gegevens van de gemeente hiervoor vragen. -Zorgoppas (beschikbaar afhankelijk van welke gemeente) inzetten (zorgoppas.nl). Dit kan betaald uit pgb/indicatie. -Andere tip: Je kan dubbele kinderbijslag aanvragen voor je kindje. Dit kan gewoon online. Dit kan je misschien helpen e.e.a. aan extra hulp inzetten te vergoeden. Verder alvast inschrijven KDC, en is er een MKD in jouw buurt misschien (medisch kinderdagverblijf) waar je kindje voor in aanmerking komt? Of in de buurt? Dan wordt vervoer vaak ook vergoed(loopt ook weer via de gemeente). Allemaal wel heel veel uitzoekwerk, afwegen wat je wil voor je kindje en jullie gezin en tijd dat er overheen zal gaan dus geen korte termijn ideeën voor je helaas. Iemand van de gemeente of jeugd en gezin loket kan je helpen met alles. Succes!!