7 Reacties

4 dagen geleden

Dit heeft waarschijnlijk niet zo’n nut. Zo’n pleister verdoofd alleen de huid. De prik doet juist pijn doordat ze in de spier spuiten. Bij mijn eigen dochtertje viel ook op dat ze niet ging huilen op het moment van de prik, maar tijdens het inspuiten. Dat prikje zelf is dus denk ik niet de boosdoener voor het huilen van de pijn.

4 dagen geleden

Ik zou niet zomaar deze pleisters plakken zonder medeweten van de arts. Doordat de pleisters een pijnstiller bevatten en op de huid ligt, kan met aanprikken van de huid de pijnstiller door de huid geprikt worden. Je weet niet hoe je kindje hierop reageert. Hoe zielig ook, de pijn van het prikken is maar een paar seconden. En wat MD999 zegt, de meeste pijn komt van het aanprikken van de spier.

4 dagen geleden

Reactie op DiedeH94

Ik zou niet zomaar deze pleisters plakken zonder medeweten van de arts. Doo ...
Ik weet dat je de pleister weer verwijderd mocht er geprikt worden, dus dat de pleister NIET op de huid zit terwijl er geprikt wordt (komt anders over in mn vorige bericht) ;-)

4 dagen geleden

Reactie op DiedeH94

Ik weet dat je de pleister weer verwijderd mocht er geprikt worden, dus dat ...
De pijnstiller is dan in de huid getrokken, dus dat die pleister niet op zit daar gaat het eigenlijk niet om 🫣

4 dagen geleden

Reactie op MD999

De pijnstiller is dan in de huid getrokken, dus dat die pleister niet op zi ...
Dan nog is de huid geprepareerd zonder het medeweten van een arts. Mochten er bijv complicaties ontstaan dan heeft een arts je daar niet op kunnen wijzen en brengt onnodig risico met zich mee. Daarnaast gaat het niet helpen tegen pijn in de spier en evt beursheid. Dat zijn de nadelen die eraan kunnen zitten, iets waar je zelf om vroeg :) Lekker je kleine een paracetamol geven als er koorts of pijn komt.

4 dagen geleden

Reactie op DiedeH94

Dan nog is de huid geprepareerd zonder het medeweten van een arts. Mochten ...
Precies!

4 dagen geleden

Bedankt! 🤗 Lijkt het me inderdaad niet waard om dat risico te nemen