17 Reacties

4 maanden geleden

Oef 😪 ik zou persoonlijk überhaupt geen relatie kunnen hebben met iemand die alleen in het weekend thuis is, laat staan als er dan een kindje bij komt… Dat lijkt me heel moeilijk en niet fijn. Ik zou me dan meer een alleenstaande ouder voelen denk ik. (Gewoon mijn persoonlijke visie hè aangezien je vraagt hoe wij erover denken, verder geen oordeel!) Het lijkt me echter dat jullie dit wel eerder besproken hebben aangezien dit zijn beroep is en dit dus in de lijn der verwachting lag? Of komen deze zorgen nu pas ter sprake? Ik weet niet hoe snel hij na de bevalling weer op pad wil maar het lijkt me zowel voor de hechting met de kleine als voor steun voor jou wel zo fijn als hij de eerste paar weken thuis is… Misschien kunnen jullie in ieder geval voor die eerste periode wel een compromis sluiten. Ik heb verder niet echt tips of adviezen voor je, sorry. Hopelijk kunnen jullie het er over hebben en komen jullie eruit 😊

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Oef 😪 ik zou persoonlijk überhaupt geen relatie kunnen hebben met iemand d ...
Dankjewel voor je reactie, hij is altijd al chauffeur geweest en dit wisselde af van internationaal en binnenland rijden. nu is hij een periode elke avond thuis geweest omdat ik niet alleen wou slapen en hem fysiek nodig had. maar nu wilt hij een maand na de geboorte de weg op.

4 maanden geleden

Reactie op Nijntje Zoomer

Dankjewel voor je reactie, hij is altijd al chauffeur geweest en dit wissel ...
Ah fijn dat hij wel de avonden thuis is geweest omdat je hem nodig had! Dan komen jullie er nu vast ook wel uit samen. De eerste maand zo veel mogelijk lekker cocoonen zodat de baby goed aan hem kan wennen en daarna in de weekenden extra tijd met papa laten doorbrengen zodat het de doordeweekse dagen wat compenseert. Dan komt het vast goed. Het is ook geen ramp als de baby eerst wel wat meer aan jou gehecht zal zijn, volgens mij is dat sowieso vaak het geval door het geven van borstvoeding. Dat kan later nog prima bijtrekken denk ik

4 maanden geleden

Jeetje mij zou het lastig lijken. Maar vooral omdat een week lang fulltime zorg voor een baby/kindje best pittig kan zijn. Uiteraard gaat dat lukken, er zijn ook bewust alleenstaande mama’s maar intens is het wel. Wat is de reden dat hij het zo wil indelen? Ik denk vooral dat het belangrijk is dat jullie beiden je er goed over voelen. Als vader zijnde mist hij zelf op deze manier ook heel veel van zijn kleine namelijk.

4 maanden geleden

Persoonlijk denk ik dat een maand thuis voor de gemiddelde man al best lang is. Hij is nou eenmaal chauffeur en dan hoort veel van huis waarschijnlijk bij jullie leven. Daarnaast zal de baby mede vanwege de borstvoeding waarschijnlijk inderdaad meer aan mama hechten in het begin maar dat lijkt me iets natuurlijks. Een kleine geruststelling, ik ben ook meer thuis dan mijn man en ons eerste zoontje is toch echt wel een ‘papa’s kindje’😅.

4 maanden geleden

Rijdt hij internationaal? Mijn vriend is ook chauffeur en wil ook snel weer aan de slag, maar is wel iedere avond (laat) en weekend thuis. We hebben al den dochter en die is stapel gek op hem, dus maak me nu met de 2de ook geen zorgen. Kijk naar wat goed voelt voor jullie beide.

4 maanden geleden

Mijn persoonlijke ervaring is dat plannen maken voor de lange termijn totaal geen nut hebben. (Tuurlijk wel globaal gezien). Er kan zoveel veranderen in 1 jaar tijd waardoor die plannen weer bijgesteld worden. Ik heb daar zelf eerder mijn kop mee gestoten. Dus leuk bedacht om nu een jaar lang dit te willen en daarna meer thuis te zijn maar ikzelf zou daar niet op gokken. Later is nu, niet over een jaar. Verder wil ik geen mening daarover hebben, iedere relatie dient er samen uit te komen. Veel succes en kom op voor jezelf!

4 maanden geleden

Lijkt me vooral heel pittig voor jou 🙈 Hier moest mijn vriend ook veel weg voor werk bij onze eerste. De eerste 4 weken had hij verlof en toen meteen 6 weken doordeweeks weg voor werk. Daarna was hij ongeveer 50% van de tijd weg voor werk denk ik. Ik gaf mijn zoontje ook borstvoeding en we hebben zeker gemerkt dat mijn zoontje zich meer aan mij vastklampte. Sinds een half jaar heeft mijn vriend een andere functie en is hij veel meer thuis, we zien ook echt dat dat heeft geholpen om een grotere rol voor m'n zoontje te krijgen (zoontje is nu 2). Het kan bij iedereen anders lopen, kindjes zijn immers ook heel anders, maar het zal zeker een andere beleving en ervaring zijn dan als je partner meer thuis is. Heb je wel veel hulp in je omgeving? Van familie of vrienden? Wij hadden dat de eerste keer nauwelijks, omdat we ver weg wonen van onze familie en dat maakt het voor mij wel pittig. Ik denk dat met meer hulp het voor jou ook beter te doen zal zijn ☺️

4 maanden geleden

Ik heb mijn beide kindjes een jaar borstvoeding gegeven. De oudste is heel erg op mij gericht terwijl mijn man veel meer met haar bezig was in het eerste jaar dan met de tweede. Want toen bekommerde hij zich wat meer om de oudste en ik om de jongste. De jongste is echt een enorm papa’skindje. Het zegt dus niet altijd wat…

4 maanden geleden

Ik zou me geen zorgen maken. Ik heb twee grote meisjes die gek van hun vader zijn. Hij was toen ze geboren waren, alleen de woensdag thuis maar lag vaak te slapen. Sinds een paar jaar is hij ook op donderdagavond thuis. Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit!

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Lijkt me vooral heel pittig voor jou 🙈 Hier moest mijn vriend ook veel weg ...
Zwaar zal het toch zijn of hij nou aanwezig is of niet maar dat hij meerdere dagen achter elkaar weg is maakt het inderdaad wel moeilijker. Wij wonen ook verweg van mijn familie helaas maar heb wel fijne schoonouders in de buurt die me hier en daar zullen ondersteunen.

4 maanden geleden

Reactie op Daniiela1993

Rijdt hij internationaal? Mijn vriend is ook chauffeur en wil ook snel weer ...
Wat toevallig !!! Hij rijd nu binnenland en is dus savondt thuis maar hij wilt toch weer graag internationaal. om hier voldoening uit te halen zal hij de gehele week weg zijn en dan 2 volledige dagen thuis. helaas voor mij erg eenzaam maar neemt niet weg dat ik straks natuurlijk een klein wondertje heb om voor te zorgen dus echt eenzaam kan het niet zijn. fijn om te horen dat de band tussen jullie eerste en papa goed is. Ben echt als de dood dat ons zoontje hem straks niet herkent of zich niet aangetrokken tot hem voelt ofzo.

4 maanden geleden

Reactie op LucyJ

Persoonlijk denk ik dat een maand thuis voor de gemiddelde man al best lang ...
😂haha dat is wel een beetje geruststellend ja

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Jeetje mij zou het lastig lijken. Maar vooral omdat een week lang fulltime ...
tjha met internationaal rijden verdien je veel meer als je overnacht dus dat speelt zeker een rol. En hij komt uit een chauffeurs familie en heeft nu een tijd binnenland gereden en dit afgewisseld met op kantoor dingen afhandelen zodat hij bij mij in de buurt kan zijn maar hij merkt dat zijn roeping toch echt het internationaal rijden is.

4 maanden geleden

Zwaar zal het toch zijn of hij nou aanwezig is of niet maar dat hij meerder ...
Ja het komt ook sowieso wel goed hoor. Het was niet bedoeld om je bang te maken, maar ik heb zelf dat eerste jaar echt hulp gemist. Wij wonen echt 10 uur rijden van familie, dus hadden ook niet dat ze even in het weekend konden helpen of gezelschap houden. Je schoonouders in de buurt is ook super fijn, dat hebben wij bijvoorbeeld ook niet. Ik heb overigens mijn moeder wel lekker vaak gebeld die eerste maanden en dat was ook al heel fijn om gewoon alles via de telefoon te delen. Verder vond ik de borstvoeding zelf echt ideaal als je 95% van de zorg voor je kindje zelf doet. Geen gehannes met flesjes schoonmaken enzo en altijd bij de hand. Heb daar echt enorm van genoten en mag nu weer voor nr. 2 🥰

4 maanden geleden

Wat toevallig !!! Hij rijd nu binnenland en is dus savondt thuis maar hij w ...
De ervaring met familie in dezelfde situatie is over het algemeen wel positief. Naarmate hij ouder wordt kan je videobellen enzo. Het komt vast goed. Het eerste jaar is sowieso voor papa's al iets minder interessant.

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Ja het komt ook sowieso wel goed hoor. Het was niet bedoeld om je bang te m ...
Haha geen zorgen bang ben ik toch wel ergens maar het zou bijna gek zijn als ik dat niet was. jeetje 10 uur is inderdaad wel een flink stuk je gelukkig zitten wij nou ook weer niet zo ver van mijn ouders af. 🥰lijkt mij ook een heerlijke en vooral bijzondere ervaring om borst voeding te geven.