46 Reacties
2 maanden geleden
Wij zitten ook te kijken om te gaan, ook eind sept begin oktober. Onze zoon is dan 9 weken oud. Ik heb nu totaal geen twijfel om te gaan omdat ze nu juist relatief makkelijk zijn. We zijn aan t kijken naar een all inclusive vakantie. Niet helemaal ons ding maar wel het chillste met een baby lijkt ons.
2 maanden geleden
Wij gaan medio september een weekje met de auto weg. Net over de Belgische grens bij Zuid Limburg/drielanden punt. Daar kom ik al heel mn leven, dus weet precies wat waar is, waar ik me op voor kan/moet bereiden etc en dat vind ik met 2 jonge kinderen, waaronder een newborn dus, wel fijn hahaha. Nu hopen op mooi weer! Vliegvakantie was voor ons in 2019 voor het laatst, maar daar willen we toch ook wel weer voor gaan sparen. Misschien volgende zomer😊 Hoewel het met een newborn denk ik makkelijker is dan met een dreumes!
2 maanden geleden
Wij zijn ook aan het kijken om te gaan eind oktober/begin november, nog lekker in mijn verlof, zoontje is dan ook 3 maanden. Wij denken aan Fuerteventura of Lanzarote wegens het weer, eind september is Mallorca of Ibiza ook nog lekker en maar 2 uur vliegen? Lekker appartement huren zodat we alles voor onszelf hebben en ook zelf kunnen koken. Ik heb zelf veel gereisd, in het buitenland gewoond etc., is echt iets waar ik veel van houd. Wil dit ook graag zo houden nu we een baby hebben en veel reisvrienden zeggen dat met een kleine baby reizen zoveel makkelijker is dan als ze eenmaal boven de 10 maanden komen! Hebben alleen melk nodig en slapen veel. Ik leef niet graag in angst met de vraag 'wat als hij huilt op de vlucht'. Tsja daar hebben mensen maar mee te dealen dan. Of wat als hij daar onrustig is. Ja dat kan hij hier ook zijn maar dan zit je tenminste in de zon met een cocktail denk ik dan maar haha :). Maar nog geen ervaring mee dus, dus misschien wordt het wel een drama haha maar daar ga ik niet vanuit! Zelf ee relax in staan scheelt veel denk ik!
2 maanden geleden
Met onze dochter hebben we verschillende vakanties gedaan, misschien heb je iets aan de ervaringen;
3 maanden; weekje Centerparcs (ze sliep toen al op een vast ritme dus ochtend slaap en middagslaap deed ze in bed, wat maakte dat we om die tijden in het huisje waren, zij sliep niet meer makkelijk in de wagen oid).
5 maanden; 10 dagen Mexico / 1 resort (reis en vliegen opzich prima overleefd alleen had ons hotel geen eigen terras in de zon waardoor we wel een beetje op de slaapjestijden aan de kamer gekluisterd zaten. Vaak gingen we dan zelf ook nog even slapen of om en om zonnen. Het was incl. diner en dat begon om 19:00 dat was voor haar wel echt even rekken qua bedtijd ondat ze soms al moe werd.
9 maanden; All in Turkije (zwembad was niet verwarmd waardoor zij er begin april niet in kon was jammer, verderslaap regressie, don’t get me started about it hahahha)
1,5 jaar Thailand rondreis 3 weken (by far meest geslaagde vakantie! Zij was wat groter konden wat makkelijker schuiven met het slaapje, deed er nog maar 1 en ze gaf veel vrolijke respons wat de reis echt een extra dimensie gaf).
Reizen met kinderen is eigenlijk gewoon hetzelfde als thuis met kinderen maar dan op een mooie plek in de zon. Het kan zwaar zijn maar als je je verwachtingen en tempo gewoon aanpast aan je baby kan het ook heerlijk genieten zijn. Stel je erop in dat de reis gewoon echt even hard werken is want waar vroeger je vakantie begon als je in heg vliegtuig of de auto stapte is dat gewoon even overleven haha (helemaal met lange vlucht als je zelf al kapot bent). Sommige mensen zullen vast geluk hebben met babies en kinderen die overal sliepen, kinderwagen, bedje naast het strand etc. Maar onze dochter was daar te nieuwsgierig voor en sliep alleen in campingbedje (of op grote reis in Deryan tentje). Hou er rekening mee dat je kindje van 7 weken nu misschien overal nog lekker in slaap valt maar dat er een kans is dat ze op 3 maanden een rustig plekje voor haar slaapjes nodig heeft. Dus ik zou altijd een plek zoeken waar je ook bij de accomodatie kan relaxen!
2 maanden geleden
Wij gaan over 3 weken naar Griekenland. De jongste is dan 8 weken en de oudste 22 maanden. De reis zal best even een uitdaging worden, maar verder kijk ik er heel erg naar uit! We hebben gekozen voor een luxe all inclusive park zodat we in ieder geval niet weg hoeven en het hopelijk zo chill mogelijk kunnen maken.
2 maanden geleden
Wij gaan waarschijnlijk begin oktober naar Turkije. Ze zal dan 10 weken zijn.
Met de eerste zijn we met 10 weken op wintersport gegaan. Met 9 maanden naar Griekenland en 1.5 jaar naar een appartement in Turkije. Met net 1 en 2 jaar ook op wintersport.
Eigenlijk alle vakanties zijn heel goed bevallen. Beetje aanpassen en soms even puzzelen, maar echt genieten. Van zwemmen tot sleeën.
Met de tweede dus nu een all-in waarschijnlijk. Als zij iets ouder is willen we ook weer verder gaan en rondreizen. Nu door familiebezoek vanuit buitenland voor langere tijd, huis verbouwen etc nog niet gedaan met de eerste.
2 maanden geleden
Wij gaan wanneer de kleine 8 weken is naar Spanje met het vliegtuig. Het was vooral even onhandig dat we zijn ticket nog niet konden boeken (geb datum en naam was nog onbekend 😂 ) maar dat is nu geregeld. Verder ben ik vooral bezig met de praktische dingen, wat nemen we mee. Maar goed. Daar zijn ook winkels 😃
2 maanden geleden
Wij hebben hetzelfde plan! Gewoon doen, vliegen met een jonge baby is nog gemakkelijk! Met dreumes (spreek uit ervaring) is het meer werk. 😉
Wij zijn bij onze dochter met 2,5 en 3,5 maand oud op wintersport geweest (autoritten van 12+ uur enkele reis). Allemaal goed te doen als ze nog zo klein zijn. 😊
2 maanden geleden
Wij gaan in oktober ook op vakantie, onze zoon is dan 2 maanden.
Komt goed, makkelijke leeftijd!
2 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Wij gaan over 3 weken naar Griekenland. De jongste is dan 8 weken en de oud ...
Waar ga je naartoe? Ik zit ook te kijken naar Griekenland voor baby en peuter.
2 maanden geleden
Ik volg even. Wil graag in de herfstvakantie naar een all inclusive park. Alleen mijn man ziet het nog niet zo zitten met 2 kleintjes. 😅 Lijkt mij dus echt heerlijk, lekker niks regelen en tijd voor je gezin. De kleine is dan 3 maanden en de oudste 2 jaar en 2 maanden.
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Ik volg even. Wil graag in de herfstvakantie naar een all inclusive park. A ...
Hoe zouden jullie het dan doen met een kamer? Kijk je dan echt naar geschakelde kamers of familiekamers? Zoiets lijkt me heerlijk maar ik zou wel bang zijn dat de baby de peuter dan wakker huilt tijdens nachtvoedingen bijvoorbeeld.. Of dat de slaapjes niet synchroon lopen. Gebrek aan ruimte vind ik een hotel of all in dan lastig maken.s
2 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Hoe zouden jullie het dan doen met een kamer? Kijk je dan echt naar geschak ...
Er zijn hotels met familie kamers en twee aparte slaapkamers. Daar kijk ik nu idd naar. Normaal maakt me dat niet zo uit
2 maanden geleden
Wij gaan naar Mallorca ! In een gezinsvriendelijk plaatsje, hotel aan t strand en all inclusieve was we normaal nooit doen! Maar kiezen nu voor gemak :) vliegen lijkt me nu nog wel makkelijk en naar Mallorca is niet zo lang. Kinderwagen mag je meenemen tot aan vliegtuig zonder extra kosten!
Ik zou zeggen ; vooral lekker doen ! Onze kleine is ook nu 7 weken :)
2 maanden geleden
Reactie op Ammb
Wij gaan naar Mallorca ! In een gezinsvriendelijk plaatsje, hotel aan t str ...
Weet jij of je de kinderwagen voor de kleintjes met bak echt tot het vliegtuig mee mag nemen? Zie staan alleen een inklapbare buggy zeg maar? En kinderwagen inleveren bij inchecken? Dan met draagzak verder