14 Reacties

vorige maand

Wij zijn twee weken geleden met het vliegtuig geweest en heb hier niet eens een seconde bij stil gestaan. Ik denk dat je overdrijft.

vorige maand

Hmm, ik zou er geen vakantie voor annuleren. Snap best dat het wel wat spannend is, maar ik denk dat je het misschien wat groter maakt in je hoofd. Uiteraard wil je absoluut niet dat je kindje mazelen krijgt, maar dan kan je eigenlijk ook niet meer naar de supermarkt om de hoek.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige maand

Gewoon gaan als je het mij vraagt

vorige maand

Ik vind dat je overdrijft. Zat scholen en opvangcentra in Nederland zijn dicht vanwege mazelen. Kun je hier nu ook oplopen. Zou eerder bang zijn in Turkije voor hepatitis A. Zorg voor goede hygiëne dat is heel belangrijk. Van het kraanwater afblijven dat soort dingen.

vorige maand

Het is denk ik terecht dat je wat angst ervaart omtrent de mazelen maar dat het wat overdreven is om er een vakantie voor te annuleren. Dan kan je inderdaad eigenlijk nergens meer heen. Wij gaan juni naar Italië en niet over nagedacht eigenlijk. Genieten van de vakantie!

vorige maand

Ow ik voel je, heb precies hetzelfde. Ik heb met het consultatiebureau gebeld en ze kijken naar de bestemming waar je heen gaat of je een vervroegde vaccinatie kunt krijgen of niet. Wij krijgen het dus niet. Ik vind het ook spannend maarja, ik ga toch en hoop dat ik er geen spijt van krijg.

vorige maand

Wij zijn vorige maand op vakantie geweest en idd ik was ook sceptisch! Maar ze kunnen het hier in NL ook oplopen door de uitbraak, de kans is niet veel groter. Lekker genieten van de vakantie en probeer te ontspannen! Wij hebben er een heel ander kindje voor terug gekregen, heeft heerlijk gezwommen, vriendinnetjes gemaakt (ja met 9 maanden🤣) en van het buffet genoten (lees: eet nu stukjes ipv alles gepureerd).

vorige maand

Ik zou mijn vakantie er zeker niet voor annuleren, als je op die manier begint dan moet je in Nederland ook binnen blijven zitten en openbare plaatsen vermijden want het kan hier net zo goed opgelopen worden. Het is geen doen om zo in angst te leven. Ik zou gewoon gaan maar misschien wat extra afstand houden. Beetje a la corona tijd zeg maar
Ik vind dat je overdrijft. Lekker genieten meis

vorige maand

Ik heb hier trouwens over gesproken met het RIVM via het consultatiebureau (zij verbonden mij door met deze vraag). En zij zeggen dat de baby het eerste jaar is beschermd omdat deze antistoffen via de placenta bij de baby is gekomen (mits jij als kind bent gevaccineerd) Maar na een jaar neemt deze bescherming af, daarom vaccineren ze pas na dat eerste jaar. Een vaccinatie is dan ook effectiever. Alleen als je landen gaat waar het erg heerst willen ze eerder vaccineren om het immuunsysteem een boost te geven. Maar liever dus na een jaar omdat het kind dan beter beschermd is.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorige maand

Bedankt allemaal voor de reacties! Wij gaan lekker genieten op vakantie

vorige maand

Ik snap je angst wel, maar weet dat je overal meer risico loopt dan nu. Vervroegd vaccineren is voor de groepsimmuniteit niet goed en daarom doen ze het niet, want ze zijn later iets minder goed beschermd. Ik woon in de stad met uitbraken nabij en lage vaccinatiegraad en heb op eigen kosten bij de huisarts laten vaccineren. Liever nu geen mazelen en goed beschermd als kleine baby, dan later een ietsje grotere kans op mazelen krijgen met milde verschijnselen was mijn afweging.

vorige maand

Ik snap ook je angst, ik stond er nog niet bij stil, maar gister tijdens het spelen bij een indoor speeltuin moest ik aan dit of soort gelijke topic denken. Alle kindjes wouden kijken bij onze jongste en ik wou bijna vragen of de kinderen wel gevaccineerd waren. We wonen in Brabant daar zijn redelijk wat gevallen van de mazelen. Dus heb ik uiteindelijk aangegeven dat ik liever niet had dat alle kindjes haar aanraakte.