6 Reacties

16 dagen geleden

Ik zou toch proberen te sturen naar 5 voedingen door te rekken naar 3,5-4 uur overdag. Dit kan met het speentje en door je kleintje af te leiden door met hem te spelen of voor hem te zingen. En soms ook even door de zure appel heen totdat de 3,5-4 uur een gewoonte is geworden. Dit werkte hier in ieder geval goed! Mijn zoontje gaat nu nog vaak tussen 20:00-21:00 naar bed omdat zijn laatste voeding rond deze tijd uitkomt, en doet daarvoor nog een kort dutje van 40 minuten (tussen 18:00-19:00). Daarna slaapt hij door tot 05:00-05:30.

16 dagen geleden

De dagen dat onze naar de opvang gaat heeft ze een totaal ander ritme en zien we savonds wel hoe laat of vroeg het wordt ze krijgen vooral in het begin zo veel indrukken binnen dat hun slaapjes vaak ook net eerder of juist later vallen dan thuis. De opvang houdt zich zo goed mogelijk aan het schema van het kind maar als ze echt al eerder moe zijn wordt hij ook lekker in bed gestopt

16 dagen geleden

Mag ik vragen waarom je naar minder flessen wil? Mijn dochtertje van 3.5 maand krijgt ook nog steeds 7 a 8 flessen per dag van tussen de 60 en 150 en heel soms 180. Persoonlijk vind ik de 150 fles al behoorlijk laat staan 180 voor dat kleine maagje. Nog niemand heeft mij goed kunnen vertellen waarom het beter voor de baby zou zijn om van die grote flessen te drinken met meer tijd er tussen. Ik blijf haar daarom volgen met als resultaat blije baby en blije mama omdat ik haar niet tegen m'n gevoel in 'honger moet laten leiden'. Wat betreft opvang, moet jullie hem ergens vandaan halen of is er opvang thuis? Anders kan die hem op bed doen denk ik? Half 7 blijft laat voor een kindje de komende jaren ben ik bang, dus zou kijken of daar een oplossing voor te vinden is.

16 dagen geleden

Ik denk dat jouw dochter dit gewoon een fijner ritme vind voor nu. Deze jonge babies hoeven natuurlijk nog niet door te slapen en hun voeding gecentreerd op de dag te krijgen.

16 dagen geleden

Hoezo wil je naar grotere hoeveelheid flessen? 180 ml is ook echt veel, der maagje is nog maar heel klein he. Liever vaker en kleinere beetjes geven. Persoonlijk drink ik ook niet maar één keer in de 4 uur 180 ml…

16 dagen geleden

Ook hier vele kleine beetjes per dag. We kijken naar wat hij wil en volgen hem. Onze oudste heeft inderdaad heel lang nog een derde dutje heel laat gedaan om zo in de avond te rekken. Succes en het zal zijn weg echt wel vinden!