10 Reacties

één maand geleden

Gebruiken jullie ook een speentje? Onze tweeling (prematuur en een ook dysmatuur) van 12 weken krijgen ‘s nachts alleen nog hun speentje. Overdag 5 (kunst)voedingen. De ene van 150 en 5 scheppen dus 165 ml en de andere 120 en 4 scheppen dus 135 ml. De meiden wegen 3800 en 4800 gram. Maar hier helpt een speentje dus wel echt. En naast ons slapen.. als ze vroeg wakker zijn pakken we ze naast ons en slapen ze nog even lekker door

één maand geleden

Reactie op W1999

Gebruiken jullie ook een speentje? Onze tweeling (prematuur en een ook dys ...
Bedankt voor je reactie! Ja die gebruiken we, als we het speentje geven kunnen we het misschien Max een uurtje rekken. Dan wel af en aan speentje in doen… We pakken hem ook wel eens bij ons, dan slaapt hij idd langer door. Jouw meiden doen het goed dus :) zo fijn! Ben je in een keer overgestapt naar die 5 voedingen of hierheen afgebouwd? Houd je hierbij vaste tijden aan overdag? Ga toch eens proberen om morgen overdag weer meer te geven (130 cc).

één maand geleden

Hoi, hier een zoontje dat zes weken te vroeg is geboren. Hij is nu 14 weken. Geen tips. Ik geef borstvoeding en sinds een week ofzo laat hij zelf wat meer tijd tussen de nachtvoedingen. Ik heb het hem dus zelf laten regelen 🙂

één maand geleden

Hier prematuur met termijn van 34 weken. Hij krijgt op verzoek en komt vaak ‘s avonds vaak en in de nacht dan maar 1 keer. Dit heeft hij zelf geregeld - geholpen door weinig licht (heb een zoytlamp) & Als hij wakker is gewoon ons ding doen maar geen leuke dingen zoals overdag. Leg hem ook wel eens wakker weg en klik dan licht uit. Hand op z’n buikje of over zn bolletje en dan gaat hij meestal wel slapen. Volhouden wel maar nu slaapt hij na de voeding echt heel snel weer.

één maand geleden

Reactie op Kaatje Gip

Hier prematuur met termijn van 34 weken. Hij krijgt op verzoek en komt vaak ...
Goede tip! Hoe vaak geef je hem dan overdag? Houd je dan rekening met de totale cd’s over 24 uur?

één maand geleden

Reactie op Mt906

Goede tip! Hoe vaak geef je hem dan overdag? Houd je dan rekening met de t ...
Cc’s

één maand geleden

Hier geen prematuur, wel dysmatuur. Op een gegeven moment zijn we overgestapt op 7 voedingen op advies van kinderarts, zodat ie minder vaak een nieuwe voeding hoefde te verwerken. Volgens mij bleven we toen nog even dezelfde hoeveelheid aanhouden, maar dan dus verdeeld over 7 voedingen en toen van daaruit weer verder opbouwen. Toen hanteerden we nog schema van iedere 3,5 uur, ook ‘s nachts. Op een gegeven moment zijn we voor de nacht overgestapt op verzoek. Eerst zaten we toen nog op twee nachtvoedingen, maar opeens liet ie er veel meer tijd tussen. Nu zitten we dus op 1 nachtvoeding en 6 voedingen totaal. We moesten toen dus ineens wel flink ophogen qua cc, maar gelukkig gaat dat goed. ‘s nachts geven we dan ietsje minder. Als ik jou was zou ik niet direct zo’n grote stap nemen met ophogen, maar nu eerst over naar 7 voedingen van 95 ongeveer (zelf even uitrekenen 😉)

één maand geleden

Oja en overdag zitten we nu weer meer in de buurt van 3 uur, omdat we anders niet aan de 6 voedingen komen. Over naar 5 lijkt ons nog wat te heftig voor m qua hoeveelheid. En ‘s ochtends komt ie meestal rond 6 uur, maar kunnen we het met speentje nog rekken tot 7 uur.

één maand geleden

Reactie op Mt906

Bedankt voor je reactie! Ja die gebruiken we, als we het speentje geven ku ...
Nee steeds eentje eraf. 8 vonden wij niet te doen dan waren we heel de dag aan het voeden. Dus zijn we toen snel overgegaan naar 7. En zo bouwden we af naar 6, en ineens kwamen ze ‘s nachts niet meer. Dus toen konden we door naar 5. Wij voeden per dag een beetje anders. Meestal ‘s morgens tussen half 8-half 9. Dan steeds 3-4 uur ertussen. Vanmorgen was het 8 uur, dan krijgen ze rond 11-half 12 een fles. Dan rond een uur of 3/half 4. Dan tussen 6 en 7 en we eindigen om 10 uur/half 11 met de laatste voeding. Meestal slapen ze heel diep na de tweede voeding, dan zit er ook wel eens 4,5 uur tussen. Na 5 uur maak ik ze wel echt wakker, dan heeft er lang genoeg tussen gezeten. En dan doe ik er de volgende voedingen wel weer iets minder tijd tussen. Elke dag dus even een beetje puzzelen :)

één maand geleden

Reactie op AnneM90

Hier geen prematuur, wel dysmatuur. Op een gegeven moment zijn we overgesta ...
Top zeg! Dat klinkt goed bij jullie. Lijkt me inderdaad verstandig om eerst naar 7 voedingen van +- 95 cc te gaan geven. Gaan we morgen eens proberen ;-) Fijn om te horen/weten dat die kleintjes vanzelf meer uren tussen de nachtvoedingen gaan laten. Ik ben benieuwd.