5 Reacties

één maand geleden

Ik geef de fles op verzoek. Hij is nu 8 weken en krijgt vaak nog 7 tot 8 flessen per dag. Soms zit er wel eens een dag bij dat hij er langer tussen laat en we wel op 6 flessen uitkomen. Ik zou gewoon kijken wat voor jullie het beste werkt. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet nu gelijk in 1 keer opdrinkt, dat heeft weer even tijd nodig. Ik zou die 120cc gewoon aanbieden telkens en dan zal ze misschien steeds ietjes meer gaan drinken en zou d'r gewoon geven wanneer zij het wil en niet een uur laten huilen

één maand geleden

Is er een reden dat je naar 6 voedingen moet? Onze dochter is bijna 11 weken en drinkt ongeveer hetzelfde als jouw dochter. Ze drinkt te weinig voor haar gewicht, maar ze groeit heel goed. Sinds gisteren zijn we per toeval overgestapt naar een maat M van speentje om te drinken, en nu heeft ze al twee keer een flesje van 120cc helemaal opgedronken. Ik voed trouwens op verzoek. Vaak zit er 3 uur tussen de voedingen. Soms iets langer. Soms zelfs minder 😅 ligt dus heel erg aan mn dochter en wanneer ze zich meldt :)

één maand geleden

Reactie op vlinder0310

Is er een reden dat je naar 6 voedingen moet? Onze dochter is bijna 11 weke ...
Ja arts gaf aan dat ze dan misschien langer verzadigd is, beter zou slapen en zich meer kan gaan ontwikkelen.. 🤷‍♀️ Ze gaf aan dat 8 voeding voor de eerste maand is, voor een new born.. Ze drinkt nog uit prematuur speen, ik kan idd de 1 gaan proberen.

één maand geleden

Hier zei het cb dat ook, maar ik laat het mooi aan haar. Wel van de P speen overgegaan op de 1 speen en nu drinkt ze ongeveer 1x per dag een 150 fles. Maar blijf haar verder lekker volgen, ga het niet forceren. Ik vind om de 3 uur voeden geen enkel probleem, en in de nacht slaapt ze zo 9 uur achter elkaar dus ook dat gaat prima met de kleinere flesjes.

één maand geleden

Reactie op vlinder0310

Is er een reden dat je naar 6 voedingen moet? Onze dochter is bijna 11 weke ...
Wat was de reden dat jullie naar de M speen zijn overgegaan?