8 Reacties

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Borstvoeding avond en ochtend als laatste laten vallen. Je kunt ze zeker mixen. Iedere paar dagen laat je een borstvoeding vallen. En ga je kv introduceren op dat tijdstip. Hoeveelheden weten anderen vast wel.

één maand geleden

Hoi! Ik ben langzaam aan het afbouwen en zit nu alleen nog op bv in de avond/nacht/ochtend. Afbouwen als volgt gedaan. Eerste voeding ochtend bv en 2e voeding kv 120+4. Volgende voeding die ik daarna ging afbouwen was de voeding rond avondeten zodat je krijgt bv-kv-bv-kv-bv (+nacht bv). Nu zit ik op: bv-kv-kv-kv-bv (+nacht bv) Volgende die eraf gaat is voor mij de ochtend omdat dat praktischer is, maar daarin moet je kijken wat voor jezelf fijn is. Eerste 2 voedingen afbouwen heb ik echt een week per voeding over gedaan. Nu merk ik dat productie afneemt en ik sneller kan afbouwen (4dagen ofzo) Je kunt een flesje ook combineren met kv en bv, bijvoorbeeld 60bv en 60+2 kv, maar dat heb ik zelf nooit gedaan omdat ik nooit heb gekolfd.

één maand geleden

Reactie op nvr2123

Hoi! Ik ben langzaam aan het afbouwen en zit nu alleen nog op bv in de avon ...
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan! 😊

één maand geleden

Je mag ook bv en kv in één fles mixen, dan is de overgang nog minder groot. Wel allebei apart opwarmen. Ik heb dit zelf bij mijn eerste dochter gedaan toen het kolven op werk niet geweldig was.. ik keek wat ik kolfde en vulde de rest aan met kv in één fles, zodat ze toch voldoende ml had om te drinken bij de opvang/ opa en oma. Succes!!

één maand geleden

Reactie op Daar

Je mag ook bv en kv in één fles mixen, dan is de overgang nog minder groot. ...
Dat is ook een goed idee idd, bedankt !

één maand geleden

Ik combineerde de borstvoeding al een poosje met kunstvoeding en daarna heb ik een week de eerste en de laatste fles alleen borstvoeding gegeven. Nu krijgt ze in de ochtend een fles borstvoeding en de rest kunst.

één maand geleden

Reactie op xsharmaine

Ik combineerde de borstvoeding al een poosje met kunstvoeding en daarna heb ...
Blijft jouw productie dan zo stabiel dat je 1x per dag kan kolven?