5 Reacties
één maand geleden
Ze moeten echt heel diep slapen. Dit kun je testen door de arm op te tillen. Als die dan slap omlaag valt zonder dat ze wakker worden zijn ze in diepe slaap. Ik doe dan 1 arm in de draagzak en heel stevig tegen rug en hoofdje. Dan pas losklikken. Dan baby ook aan billen pakken. Vervolgens eerst de billen in bed en dan pas de rest. Liefst via de zij rollen op de rug. En zorgen dat het bedje warm is of iets van een schapenvachtje ofzo erin. Vaak werkt dit wel!
één maand geleden
Reactie op kich
Ze moeten echt heel diep slapen. Dit kun je testen door de arm op te tillen ...
Zo doe ik het ook. Vanuit lichte slaap lukt het sowieso niet. Stel dat hij toch wakker wordt dan leg ik vaak een hand op z’n borst, eventueel schud of klop ik dan zachtjes. Met mijn andere hand doe ik dan over zijn voorhoofd tussen zijn oogjes (die “magic spot”) aaien met mijn vinger. Dan vallen z’n ogen vaak al gauw weer dicht
één maand geleden
Ik doe voorzichtig eerst de draagzak af en houd haar dan eerst nog even rechtop tegen me aan, dan rustig in liggende houding en dan heel, heel langzaam in bed leggen. Eerst op haar zij en dan naar de rug bewegen. Werkt over het algemeen wel heel goed, maar soms is ze gewoon klaar om wakker te worden. Ze doet altijd haar ochtendslaapje in de draagzak tijdens de wandeling met de hond, dus soms is die lang genoeg dat ze net weer wakker wordt