93 Reacties
4 maanden geleden
Wachten tot mijn ouders er weer zijn zodat mijn kinderen daarheen kunnen als het zover is!
4 maanden geleden
Wat ben ik blij dat dit topic bestaat haha🫣 hier vandaag 38 weken zwanger van ons tweede kindje en het mag van ons echt nog wel even duren. De nachten zijn alleen wel pijnlijk nu & het is soms zwaar met een kindje er naast zeker als ze een dag niet naar de opvang gaat en ik alleen met haar thuis ben, maar ik hoop zo graag pas rond de 40 weken te bevallen. Met mijn eerste bevallen met 39+6. Toen zijn mijn vliezen op verzoek gebroken na 2 mislukte strippogingen dus ik denk en hoop dat dit kindje ook pas rond de 40 weken zal komen & eerlijk; ik geniet er nog echt van. Zo fijn om dit kindje nog even bij me te dragen voordat we straks met zn 4en zijn & ben zo blij dat ik dus niet de enige ben die nog niet wilt bevallen haha🙈
4 maanden geleden
Hier mag het van mij ook nog even duren. (Morgen 39 weken) Probeer nog te genieten alleen met m'n zoontje voordat zijn broertje er is. We gaan veel speeltuintjes af. Was van plan nog naar grote dingen te gaan, zoals de dierentuin maar daar heb ik geen energie voor helaas.
Ik vind het zo spannend hoe hij straks is als de baby er is en hij vind het zelf ook erg spannend.
Heb verder totaal geen nesteldrang dus ik doe verder vrij weinig haha. Mijn zoontje is vandaag naar de gastouder en ik ga de hele dag op de bank hangen!
4 maanden geleden
Ooo hier ook, ik geniet van het kleine wezentje in mijn buik ben ook zo bang dat ik dat net als bij de eerste zo snel ga vergeten... Hij mag nog even blijven. Ik moet zeggen ben ook gezegend met de beperkte klachten gelukkig, kan me voorstellen dat sommige mama's er door klachten wel klaar mee zijn. We gaan het zien wanneer hij zich aandient 💙
4 maanden geleden
Vind het heerlijk om nog even de baby te voelen In mijn buik. Ik ben nu energieker en kan meer dan mijn andere 2 zwangerschappen. Tis wel pittig als ik mijn 2 kids thuis heb en mijn man avonddienst heeft. Maar goed, ik geniet nog volop en hij mag nog minimaal tot de uitgerekende datum blijven zitten (11 Juli) 😊. Mijn man zei dat ons zoontje de 3e zou komen, maar deze datum is voorbij 😁, maar goed ook, want mijn overbuurvrouw is gister overleden.
Van onze 1e zoon ben ik 10 dagen te vroeg bevallen, van onze dochter 5 dagen te vroeg bevallen dus deze kleine man mag op de dag zelf zijn aankondiging doen
doen. De verjaardag van mijn dochtertje is hij ook al voorbij, komende zondag ben ik zelf jarig...dus hopelijk gaat hij deze ook voorbij...
4 maanden geleden
Ik vind zwanger zijn echt pittig, maar ik heb de hele tijd het gevoel alsof ik nog niet alles af heb?! En dus totaal niet ready ben☠️
Onzin eigenlijk. Mijn dochter van 14 maanden is al 3 dagen rebels dus ik raak ook een beetje in paniek hoe ik er twee tegelijk ga handelen 🙀
4 maanden geleden
Nu 39+1 en we zijn al sinds de zwangerschap bezig met fikse verbouwing van de aanleunwoning bij ons huis waar wij woonden en waar we nu wisselen dat schoonmoeder erin gaat. Nu zitten we dat we niet alles afkrijgen maar als kleine tot 41 weken blijft zitten dan kunnen we iig zorgen dat SM in de aanleunwoning kan slapen en wij verhuizen naar onze uiteindelijke slaapkamer. Ons bed staat ook nog niet omhoog om die reden, hoop dat we dat pas hoeven te doen met verhuizen kamer.
4 maanden geleden
Aan de ene kant zo klaar met zwanger zijn en alle bijkomende klachten, maar door omstandigheden is de opvang voor onze dochter weggevallen waardoor we (gelukkig wel iets hebben kunnen regelen) maar niet het meest ideale.... pas na 14 juli is mijn zusje weer terug van vakantie dus dan is het wat beter geregeld....
Moet nog het eea klaar zetten inpakken afmaken (geboorte kaartjes/kamer/ kinderwagen staat bijvoorbeeld nog bij schoonouders op zolder) 🫣
4 maanden geleden
Aan de ene kant mag hij komen, aan de andere kant laat nog maar even zitten. Heb nog 2 weken en 1 dag voor de geplande ks. Maar ben nog veel te druk😅.
Voorraadkast moet nog aangevuld worden.
Wil nog vriezer maaltijden maken.
Box moet nog opgezet worden.
Moet nog hoeslaken en lakens naaien voor de baby.
Moet nog rekje ophangen op de babykamer.
Wil nog leuke dingen doen met grote broer.
Moet onze beider tassen nog inpakken.
Moet de kolf (beide) nog schoonmaken en extra onderdelen bestellen.
Wil nog naar de kapper.
Wil nog zwangerschapsmassage doen
Moet nog relaxen 🤣😅
Dus tjaaa...😅
4 maanden geleden
Ik vind het heel erg dubbel. Voor mij is het ook de tweede en ik ben in ieder geval nog heel erg bewust aan het genieten van de tijd met 1 kindje en de tijd die ik nu nog voor mezelf heb. Ik vergeet soms ook bijna dat het ieder moment zou kunnen beginnen 🙈 Rond de 37 weken had ik wel regelmatig last van 'gerommel', maar nu is het al een hele tijd vrij rustig. Zaterdag 40 weken, dus lang zal het in ieder geval niet meer duren!
4 maanden geleden
Ik ben ook totaal nog niet ready voor mijn gevoel. Bed is nog niet verhoogd en overal nog rommel. Vriezer ligt wel al biefstuk in en maaltijden voor ons zoontje. Voor ons nog niks.
Met de eerste was ik met 38 weken ready alleen bleef hij lekker zitten.
Nu ga ik er vanuit dat zijn zusje niet voor de uitgerekende datum komt. Betekent dat ik nog 2 weken de tijd heb om van alles te doen. Pedicure en massage staat nog gepland en wat leuke lunch afspraken.
Enige puntje is dat onze beste vrienden 25e met vakantie gaan en het liefste heb ik dat onze peuter door hun als eerste wordt opgevangen totdat mijn moeder er is. Hebben genoeg plan B opties, maar bij hun voelt het als een tweede thuis voor hem.
We gaan het zien. Ik heb nu nog geen haast in ieder geval.
4 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Wat ben ik blij dat dit topic bestaat haha🫣 hier vandaag 38 weken zwanger ...
Haha hier ook vorige keer 39+6 bevallen, wel natuurlijk op gang dus ga er soort van vanuit dat deze ook rond die koers komt. Wij hebben trouwens een groot vangnet en sinds mijn verlof gaat mn dochter een dagdeel iets met bijvoorbeeld opa en oma doen of mijn zus of broer. Zij vind dat super leuk en voor mij extra momentje rust naast de twee opvang dagen! Misschien kunnen jullie ook zoiets plannen als het zwaar is?
Mijn vriend ligt nu trouwens behoorlijk ziek op bed dus beter blijft de baby sowieso nog even zitten 😂
4 maanden geleden
Mag van mij ook zeker tot 40 weken zwangerschap duren hoor! Ze hoeft echt niet eerder te komen.
Wil nog even genieten van ons gezinnetje van drie en daarnaast vind ik de bewegingen in mijn buik zo iets bijzonders, dat wil ik voorlopig nog niet missen.
En daarbij moeten de laatste dingen nog gehaald worden en afgewerkt worden in de babykamer