93 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Mabv
Hier ook, ik ben nu 39,5. Maar komt vooral omdat ik best opkijk tegen de be ...
Ooh echt, waarom zie je er zo tegen op? Ik had er de eerste keer juist super veel zin in! Echt zo spannend en leuk om zoiets te gaan ervaren haha. Nu ben ik minder nieuwsgierig dus kijk er minder naar uit haha… Maar zonde om ertegenop te zien toch, je gaat je kindje ontmoeten.
4 maanden geleden
Morgen 37 weken en hoop dat ze tot minimaal de uitgerekende datum (26 juli) blijft zitten, liever zelfs wat langer.
Van 7 tm 28 juli zijn de kinderen van m’n partner er ivm de zomervakantie en hoewel het heel leuk zou zijn dat ze in deze periode hun zusje kunnen ontmoeten zou het mij meer rust geven als ik even kan “wennen” aan het moederschap.
MOD
4 maanden geleden
Het maakt me niks uit al zou ik graag het huis nog willen boenen. En mijn moestuin onkruid vrij maken.
Wel zou het leuk zijn op de uitgerekende datum... heb 2 dames van precies de uitgerekende datum☺️
Maar:
Het komt wanneer het komt.
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Haha hier ook vorige keer 39+6 bevallen, wel natuurlijk op gang dus ga er s ...
Haha denk die van mij ook of misschien net over de 40 weken. Zo benieuwd dit keer nu ik het spontaan wil afwachten🥹 onze dochter gaat 4 dagen in de week naar de opvang dus het voelt alsof ik dan “zeik” om die ene dag dat ik alleen met haar ben, alleen vind ik het echt lastig om haar de gehele dag te vermaken + ik kan niet veel meer lopen dus zitten dan de hele dag binnen. Vind dat zo saai voor haar.. maar goed binnenkort heeft ze er een vriendje voor het leven bij en ben ik weer energieker. Haha snap ik helemaal! Hopelijk komt jullie kindje pas als je partner zich beter voelt!
4 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Haha denk die van mij ook of misschien net over de 40 weken. Zo benieuwd di ...
Nou ik denk niet dat je zeikt hoor! Juist als je niet gewend bent je kindje te vermaken lijkt het me extra zwaar die momenten alleen en dan ook nog zo inmobiel. Mijn dochter wordt in augustus 3 en denk dat ik binnenkort een keer met dr voor het eerst naar de bios ga, Dikkie dik ofzo! Daarnaast ook geluk dat mn vriend ploegendienst werkt dus hij is nooit een hele dag van huis, vaak of de ochtend of de middag of de nacht!
4 maanden geleden
Reactie op PHv
Morgen 37 weken en hoop dat ze tot minimaal de uitgerekende datum (26 juli) ...
Dit is zoooo herkenbaar! Hier zijn de kids (van mijn vriend) er precies de hele week voor mijn uitgerekende datum, ivm vakantie van hun moeder. Daarna zijn ze twee weken bij haar (waarvan 1 week in het buitenland). Het liefst zou ik bevallen de dag voor ze vertrekken. Zien ze hun nieuwe broertje of zusje nog wel even, maar geen kraamweek met 4 kids haha! Vooral tegen heg voeden van al die monden in de newborn fase zie ik op, aangezien mijn vriend eigenlijk normaliter nooit kookt. Zijn ook al pubers dus eten als bootwerkers 😂😅
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Dit is zoooo herkenbaar! Hier zijn de kids (van mijn vriend) er precies de ...
Nou als dat eens zou kunnen! Op zich denk ik wel dat we het zouden kunnen regelen met hun moeder dat ze een keer of een aantal keer langs mogen komen als de baby er is en ze zijn die 3 weken bij haar, maar waarschijnlijk moet mijn partner ze dan zelf iedere keer halen en wegbrengen. Daarnaast wil moeder ook niet klaar staan jn het geval ik beval als de kinderen er wel nog zijn (ze zijn 6 en 10 & de laatste tijd echt dramatisch richting elkaar). Gelukkig staan opa en oma klaar, maar dat zou niet onze voorkeursoptie zijn…
4 maanden geleden
Reactie op PHv
Nou als dat eens zou kunnen! Op zich denk ik wel dat we het zouden kunnen r ...
Oh dat is wel jammer dat ze er niet wil zijn voor de kids wanneer de bevalling begint. Bijzonder overigens want je wol dan je eigen kinderen toch een veilige haven bieden in zoiets nieuws en spannends 🤷🏽♀️ Hoe is het contact verder? Hier gelukkig super fijn contact met de ex, ze heeft zelfs al een aantal keer op onze dochter gepast!
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Oh dat is wel jammer dat ze er niet wil zijn voor de kids wanneer de bevall ...
Het contact tussen mijn partner (en ik) en de ex is al sinds het begin niet bepaald goed te noemen. Ik had het graag anders gezien, maar na 5,5 jaar tijd heb ik er een hard hoofd in dat dit ooit gaat veranderen.
Toen ik voorzichtig opperde of ze niet vrijdag - vrijdag (5 tm 26 juli) konden komen omdat dit voor ons toch net iets prettiger voelde met de 26e als uitgerekende datum kregen we al direct een nee, was geen overleg mogelijk, eerste kindjes bleven toch altijd langer zitten én die 3 weken waren haar kindvrije weken dus dan hoefde ze ze ook absoluut niet te zien (haar woorden waaruit wij hebben opgemaakt dat ze niet klaar gaat staan op het moment dat). Helaas gaat het dus al 5,5 jaar zo en heeft m’n partner weinig te willen en veel naar haar te schikken. Als je het haar zo vragen is dit natuurlijk absoluut geen waar en erover in gesprek gaan is dan ook niet mogelijk. Om deze reden leggen we dingen vaak ook maar naast ons neer, want het levert niets positiefs op, niet voor ons en niet voor de kinderen…
4 maanden geleden
Reactie op PHv
Het contact tussen mijn partner (en ik) en de ex is al sinds het begin niet ...
He wat jammer, nou wie weet slijt het nog. Vaak hebben exen wat tijd nodig om te wennen aan een nieuwe situatie/partner etc. Wie weet doet jullie nieuwe baby nog iets… En anders is het roeien met de riemen die je hebt inderdaad…
4 maanden geleden
Leuk topic!! Ik ben de 31e uitgerekend en heb pas sinds deze week verlof..
Eerst het kamertje afronden en daarna hopelijk nog wat weken voor mezelf.
Met een peuter is het allemaal vrij pittig, dus nog wat weken met de voetjes omhoog en goed boek lezen lijkt me zalig!
En daarnaast komt het kindje wanneer het komt, ik heb geen behoefte in te grijpen met strippen enzo.
* Oke nu ik dit durf te typen komt de kleine waarschijnlijk 3 weken te vroeg🙈 *
4 maanden geleden
1e zwangerschap en uitgerekend op 29 juli. Ik zou het mentaal erg prettig vinden als ie een weekje daarna pas komt. Heb ook een hele fijne zwangerschap, dus vind het helemaal niet erg tot die tijd zwanger te zijn. Erg gezellig zo.
Daarnaast heb ik ook nog een waslijst aan dingen die ik zou moeten doen, maar geen nesteldrang en geen schoonmaak woede, dus heel snel gaat het niet haha.
- klushuis, dus gaan deze week pas de laatste dingen in de kinderkamer aftimmeren.
- mn meubels voor de kinderkamer staan momenteel in de woonkamer.
- commode moet ik nog kopen.
- box moet nog opgezet (liever als de rest niet meer in de woonkamer staat haha).
- diepvries bevat nu 8 maaltijden, de bedoeling is toch wel minimaal het dubbele.
- ik moet nog een geboortekaartje uitzoeken + adressenlijsten enzo maken.
- mijn baby uitzet lijst is nog niet helemaal volledig, alhoewel ik een grote slag heb gemaakt eergister.
- en de rest van het huis is ook nog een pleuris bende.
- nog een baby was doen.
En wat ik verder nog wil doen;
- 3 jaar aan fotoboeken inhalen (niet realistisch, maar wel mn wens haha).
- zwangerschapsmassage komende dinsdag
- etentje met werk komende dinsdag
- en gewoon de normale huishoud taken, beetje de was bijhouden, af en toe stofzuigen, wc's poetsen, zonet gras gemaaid.
4 maanden geleden
Ik ben 23 juli uitgerekend en ondanks dat ik sinds een weekje rugpijn heb, wil ik niet dat m’n zwangerschap over is. Laat de boy nog maar even zitten🩵 We hebben al een dochter en dit is echt de laatste keer dat ik zwanger ben en daar ben ik me zo bewust van. Ga dat getrappel in m’n buik echt missen🥹
4 maanden geleden
Ik was vandaag officieel uitgerekend maar de kleine is er al 2 weken. Vind het best “moeilijk” dat ze zo vroeg is gekomen want had nog zoveel te doen :) ook had ik iets van laat der maar lekker zitten dan is ze nog langer alleen van mijn🙈
4 maanden geleden
Ik vind het ook nog wel gezellig in mijn buik en geniet van de bewegingen en her en der een voetje/knietje,handje/of elleboogje die uitsteekt.
Ben nu 36.3 dus in principe zou het ook nog even kunnen duren, en hoe nieuwsgierig ik ook ben en ik graag ons kindje ontmoet en wil vasthouden, mag m'n zwangerschap ook nog wel even doorgaan. Heeft ook lang geduurd om zover te komen, dus geniet extra van zwanger zijn. Vind het zo bijzonder🥰