15 Reacties

17 dagen geleden

Ik begon met mijn dochtertje rond 5 maandjes en ik wachtte echt zodra ik zag ze is er klaar voor ( meekijken met eten, geïnteresseerd zijn in ons eten ) dat was rond 5 maanden en dan 1 hapje elke dag

17 dagen geleden

Met onze eerste dochter rond de 3e maand begonnen (3m1w) ze kreeg tot 11w borstvoeding en daarna kunstvoeding. Nu is onze tweede dochter morgen precies 3 mnd en willen we nog langer wachten met hapjes, ook omdat ze alleen bv krijgt. Bij onze 1ste dochter ging het wel goed met hapjes, maar waren het een paar hapjes en niet een heel potje

17 dagen geleden

Mag vanaf 4 maanden. Bij de eerste zijn we begonnen met 5 maanden, toen was ik zeker dat hij er klaar voor was. Hij was toen echt pas geïnteresseerd in ons eten en het proberen te pakken, Begonnen inderdaad met paar hapjes per dag, bijvoorbeeld keer eind ochtend en eind middag en zo opbouwen. Deze keer ook maar zien wanneer hij er klaar voor is. Ik was er toen heel onzeker over of het niet te vroeg of te laat zou zijnn maar het was duidelijk toen hij ineens de interesse ervoor had en toen heb ik nog een paar dagen gewacht of het idd bleef of het misschien alleen dat moment was 😜

17 dagen geleden

Bij m'n oudste bij 4 maanden begonnen, na een paar dagen gestopt omdat ze heel veel last kreeg van krampjes. Toen bij 6 maanden weer begonnen, omdat het darmstelsel dan beter is ontwikkeld, denk dat ik nu met de tweede weer richting de 6 maanden ga beginnen. Tenzij ik echt merk dat ze er klaar voor is

17 dagen geleden

Het wordt idd pas aangeraden vanaf 4 maanden. Bij de oudste zijn wij met 3,5 maand met pap flessen begonnen en aan het einde van maand 3 met wat groentehapjes. Dit wel allemaal in overleg met cb omdat we een hongerige baby hadden. Hij kreeg toen al 4x 210 en 1x 120 in de fles en leek nog niet verzadigd. 😅

17 dagen geleden

Reactie op Lovexsharon

Het wordt idd pas aangeraden vanaf 4 maanden. Bij de oudste zijn wij met 3 ...
Bij deze begin ik wel pas wat later. Met 4 maanden langzaam met de papfles en dan groente hapjes en daarna fruit.

17 dagen geleden

Wij vandaag begonnen, ons zoontje is 3 maanden (bijna 14 weken) Hier groot succes, hij vond het fantastisch. Wel in overleg met kinderarts en Prelogopedie ivm KMA

17 dagen geleden

Ik wacht tot ze 6 maanden is

17 dagen geleden

Bij de oudste gewacht tot hij 6 maanden was en daarna volgens de Rapley methode gedaan. Dit beviel erg goed! Gaan we nu met onze dochter weer doen. Vooral naar je eigen kindje kijken wat jij denkt wat goed is! :)

17 dagen geleden

Bij m'n 2 andere kinderen heb ik de Kleintjes methode gevolgd, vanaf 6 maanden bij de oudste en vanaf 7 maand bij de middelste. Heel goed bevallen, eerst minimaal 6mnd borstvoeding en dan geleidelijk stukjes eten toevoegen, zó leuk om te zien dat ze het zelf in de mond brengen!

17 dagen geleden

Voor 6 maanden in ieder geval de allergenen introduceren. Anders kunnen ze juist een allergische reactie ontwikkelen. Denk aan pinda en ei. Gewone groente en fruit als ze er aan toe lijken te zijn. Lekker bij je aan tafel zetten en zelf smullen van alles helpt als voorbeeld voor je kindje. Kan even duren voordat ze goed van een lepel kunnen eten. En de kolkhalsreflex wil je ook liever niet meer. Dit is wat ik mij kan herinneren van onze eerste.

17 dagen geleden

Ik heb vanavond een webinar van het Voedingscentrum gevold over de eerste hapjes. Was zeker interessant. Misschien is het nog mogelijk om terug te kijken via de website ofzo. Die verschillende adviezen over wanneer te starten kwam ook aan bod. Ze zeggen vanaf 6 maanden zijn hapjes nodig als extra voedingsstoffen naast de borstvoeding/flesvoeding. Vanaf 4 maanden kan er gestart worden met hapjes om te oefenen en proeven, op het moment dat jouw baby er klaar voor is. Van 4-6 maanden gaat het dus echt om oefenen en hoeven ze nog niet veel binnen te krijgen maar dan zijn ze het tegen 6 maanden wel gewend wanneer de voedingsstoffen nodig worden.

16 dagen geleden

Mama Roos kookt heeft leuke informatie en gratis webinar

16 dagen geleden

Wij zijn met Maud met 4 maanden begonnen. Ze was er gekgenoeg al aan toe omdat ze heel slecht de fles dronk. Yinthe is nu soms ook al.onverzadigd en ik denk dat we nu ook vroeg gaan beginnen met proberen voor de hapjes. Ben heel benieuwd. Als ze straks kan gaan zitten dan gaan we langzaam de grovere structuur laten wennen en dan hoop ik dat ze net zo goed als der zus eet hihi

16 dagen geleden

Dankjewel dames ik ga vanaf 4 maanden rustig aan beginnen en kijken of zij het nodig heeft of niet anders even lekker afwachten tot zij er klaar voor is ❤️