19 Reacties
3 maanden geleden
Volgens mij kan je bijna niet overvoeden met borstvoeding. Die van mij wil soms ook bijna elk uur drinken maar toen ik dat met het consultatie bureau besprak gaven zij aan dat dat geen probleem is en je daar prima aan toe mag geven. Als het echt zuigbehoefte is dan gaan ze meer sabbelen dan echt actief drinken, ze kunnen dan lang aan de borst liggen maar krijgen niet veel melk binnen.
Maar een speentje kan geen kwaad zolang de borstvoeding goed gaat. Wel kreeg ik het advies om die niet te geven vlak voor een voeding en hem niet constant aan te bieden. Maar af en toe als troost kan prima. Doe ik ook en gaat prima
3 maanden geleden
Hier in week 1 in overleg met vk en kraamzorg ook al aan begonnen. Het liefst zou de kleine man de hele dag aan mijn tepels sabbelen. Zorg er alleen voor dat je het speentje niet gebruikt om voedingsmomenten over te slaan of uit te stellen.
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Volgens mij kan je bijna niet overvoeden met borstvoeding. Die van mij wil ...
Ah oke, ja ik vind het lastig van elkaar te onderscheiden wanneer hij actief drinkt of meer aan het sabbelen is als hij aan de borst zit. Maar de borstvoeding gaat (inmiddels) goed, hij groeit goed en voldoende plas/poep luiers dus dan zou een speentje prima zijn.
Als die er dan mee in slaap valt, haal je de speen dan uit zijn/haar mond?
3 maanden geleden
Reactie op Annemarie-91
Hier in week 1 in overleg met vk en kraamzorg ook al aan begonnen. Het lief ...
Ja precies het is echt voor de ontroostbare momenten, goed dat je het zegt 🙏
3 maanden geleden
En dan gelijk een andere vraag, doen jullie het speentje dagelijks in de sterallisator?
3 maanden geleden
Reactie op NajBou
Ja ik probeer wel het speentje uit zijn mond te halen , als hij in slaap is ...
Oke super, ik ga het proberen 🙏
3 maanden geleden
Reactie op maria33641
Ah oke, ja ik vind het lastig van elkaar te onderscheiden wanneer hij actie ...
Ja vond ik ook hoor, ik had ook eerst wat geruststelling vanuit het cb nodig. Maar ze zeiden hetzelfde inderdaad als de groei en de luiers goed gaan en er zijn geen problemen met aanhappen etc dan is het geen probleem.
Mijn zoontje houd meestal niet heel lang de speen vast, soms valt hij uit z’n mond. Meestal als hij diep in slaap valt dan valt de speen en zo niet dan haal ik hem er voorzichtig uit. Merkt hij nooit wat van. Het is ook niet zo dat hij gaat huilen zonder speen dus hij er is (nog?) niet afhankelijk van gelukkig! Ik denk dat je dat pas krijgt als je hem constant bij elk huiltje aanbiedt
3 maanden geleden
Reactie op maria33641
En dan gelijk een andere vraag, doen jullie het speentje dagelijks in de st ...
Nee 🙈 ik hou hem dagelijks even onder de hete kraan en eens in de zo veel dagen doe ik uitkoken in een pannetje. Vind elke dag niet nodig. Als hij hem niet in heeft bewaar ik hem altijd in zo’n speciaal bakje
3 maanden geleden
Ik geef mijn dochtertje ook sinds dat ze een paar dagen oud is een speentje. Maar puur als ik merk dat ze die zuigbehoefte heeft en ik (bijna) zeker weet dat het geen honger is. Ik probeer hem niet in te zetten om in slaap te komen maar goed, het gebeurt natuurlijk gerust dat ze ermee in slaap valt en dan haal ik hem uit haar mondje.
Ik kook elke avond even de fles en toebehoren uit en doe het speentje er dan bij, kleine moeite 😁
3 maanden geleden
Iemand hier ervaring mee met flesvoeding en speen? Ik vind het heel lastig om in te schatten of hij nu honger heeft of zuigbehoefte/troost wil. Soms is het wel heel duidelijk na 2/3 uur na de laatste voeding. Maar soms heeft hij net de fles op, even de ogen dicht gehad en dan begint hij weer met hongersignalen. Hij groeit flink en cb gaf aan niet al te veel bij te voeden.
3 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Iemand hier ervaring mee met flesvoeding en speen? Ik vind het heel lastig ...
Accepteert hij de speen?
3 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Iemand hier ervaring mee met flesvoeding en speen? Ik vind het heel lastig ...
Ons zoontje geeft echt wel duidelijk aan als hij z'n speen niet wil.
Hij is nu 5 weken maar kon altijd al wel goed aangeven wanneer hij het niet wilde.
Hij huilt juist harder als ik hem zijn speen geef terwijl hij honger heeft - Dan komt er namelijk niks uit en wordt 'ie "kwaad".
Als ik twijfel (soms komt ie na 2 uurtjes alweer) probeer ik hem eerst te sussen met de speen.
Lukt dat niet, ga ik een flesje maken 🤷🏻♀️