22 Reacties

5 maanden geleden

Maar waarom wil je met 37 weken al wat opwekken? Een baby komt toch wanneer hij / zij wilt. Ik snap dat als je de 40 weken aantik je echt wel wat dingen wil proberen. Ik heb met mijn dochter tot 41+4 gelopen. Ook natuurlijke dingen geprobeerd en gestript met 40 weken maar toch bleef mevrouwtje lekker zitten, de baby meld zich vanzelf wel ☺️

5 maanden geleden

Heb je dit artikel ook gelezen: https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/frambozenbladthee/

5 maanden geleden

Reactie op makelifejoyful

Maar waarom wil je met 37 weken al wat opwekken? Een baby komt toch wanneer ...
Het is niet mee eerste zwangerschap en ik heb erg last van bekken stabiliteit ik kom zeer en zeer moeilijk uit bed ik loop met ontzettend veel pijn al van af 25 weken. Dus heb het wel gehad hihi

5 maanden geleden

Reactie op Dewitt2024

Het is niet mee eerste zwangerschap en ik heb erg last van bekken stabilit ...
Oh ja ik snap je echt heel goed! Maar ik denk echt oprecht dat je geduld moet hebben. Dit is niet wat je wilt horen natuurlijk. En zag dat ze je pas strippen met 39 weken, volgens mij kan dit ook pas als je 1 of 2 centimeter ontsluiting heb, ik ga voor je duimen ❤️❤️

5 maanden geleden

Oh ja ik snap je echt heel goed! Maar ik denk echt oprecht dat je geduld mo ...
Lief dankje wel ❤️, ja ben eerder met 39 weken gestrip. Maar hoop stiekem dat die zich toch eerder meld, en 9 van 10 keer is het idd wachten

5 maanden geleden

Maar waarom wil je met 37 weken al wat opwekken? Een baby komt toch wanneer ...
(Als frambozenbladthee al werkt) wekt het geen bevalling op :), het zou moeten werken voor een betere en sterkere samentrekking van de baarmoeder bij weeën en korter bloeden na de bevalling Zelfde als met dadels, ook dit wekt niet op Daarom kan je al wat ‘vroeger’ beginnen :) Kolven kán wel voor samentrekkingen zorgen, daarom mag dat pas later

5 maanden geleden

Ik drink Frambozenbladthee al sinds 30 weken ik begon met 2 kopjes per dag nu inmiddels bijna 37 weken en drink 3 kopjes per dag het helpt niet bij de bevalling op wekken

5 maanden geleden

Voetreflexmassage en Tepelstimulatie helpt wel bij een bevalling op wekken

5 maanden geleden

Reactie op rs2024

Voetreflexmassage en Tepelstimulatie helpt wel bij een bevalling op wekken
Vanaf welke week? Misschien een stomme vraag maar is 1 x een VRMassage genoeg? Of waar moet ik denken bij tepelstimulatie? Ik heb nog niet dat er melk druppelt, maar weet niet of dat ineens daardoor ook kan starten. Weet niet of dat onprettig kan gaan voelen 😳

5 maanden geleden

Reactie op pln92

Vanaf welke week? Misschien een stomme vraag maar is 1 x een VRMassage geno ...
Voetreflex massage doen ze echt pas vanaf 39 weken dacht ik en echt heeeeeel soms met uitzondering 38 weken en ja het helpt kan dezelfde dag maar binnen een week zal je bevalling opgewekt worden maar heb veel verhalen gehoord en gelezen dat het meestal dezelfde nacht of volgende ochtend dat die persoon een wee had gekregen dus altijd het proberen waard en met Tepelstimulatie elke tepel 5/10 minuten naderen en dan omwisselen en dit een uur lang doen en trouwens caster olie ( wonderolie ) werkt ook! Maar je kan er wel misselijk van worden maar ik heb ook genoeg verhalen gelezen dat sommige vrouwen er niet misselijk van werden je kan dit ook proberen eventueel

5 maanden geleden

Dank je wel!! Kan je bij TS dit zelf met je eigen hand doen? Hoop dat ik dan niet begin te lekken 😳😊

5 maanden geleden

Reactie op rs2024

Voetreflex massage doen ze echt pas vanaf 39 weken dacht ik en echt heeeeee ...
Hier geeft mijn verloskundige een voetenreflex massage met 38 weken. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo snel de bevalling zal opwekken hoor, zou mooi zijn haha, maar volgensmij zijn de wetenschappelijke bewijzen hiervoor niet zo sterk. Maar mocht het wel zo zijn dan zal ik het over 1,5 week laten weten 😋 Die caster oil /wonder olie heb ik in Engelstalige podcasts wel vaker iets over gehoord en daar is wel echt een waarschuwing bij te geven. Het stimuleert de maag en darmen namelijk heel erg, dus veel vrouwen krijgen er flinke diarree van en zoals RS2024 zegt kan het ook zo zijn dat je er misselijk van wordt en moet overgeven. Wat niet echt voor een prettige beval ervaring zorgt. Het wordt daarom gezien als een last resort en niet iets wat de meeste verloskundige aanraden 😬

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Hier geeft mijn verloskundige een voetenreflex massage met 38 weken. Maar e ...
Hey hoe was je voetreflex massage ?

4 maanden geleden

Moet je dan 3 kopjes per dag of achter elkaar drinken?

4 maanden geleden

Ik drink het ook sinds een week al omdat ik van harte hoop dat de bevalling niet te lang op zich laat wachten 🫣😭 ik weet dat het niet bewezen is maar baadt het niet dan schaadt het niet… Vind het totaal niet vies, gewoon lekker kopje thee. Merk er echter niks van

4 maanden geleden

Reactie op itisme01

(Als frambozenbladthee al werkt) wekt het geen bevalling op :), het zou moe ...
Ik mag met de hand kolven vanaf 36 weken

4 maanden geleden

Reactie op rs2024

Hey hoe was je voetreflex massage ?
Morgen 38 weken en de voetreflex massage heb ik vrijdag! Ben heel benieuwd ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Morgen 38 weken en de voetreflex massage heb ik vrijdag! Ben heel benieuwd ...
Ah oké laat maar weten! 🤗

4 maanden geleden

Ik drink al sinds week 34 frambozenblad thee, momenteel 38+ weken en merk niks. Het zorgt niet voor het opwekken van de bevalling maar achteraf voor minder bloedverlies en sneller herstel.

4 maanden geleden

Reactie op rs2024

Ah oké laat maar weten! 🤗
Het was echt heeeerlijk. Super ontspannen 🙏 denk niet dat het echt iets zal opwekken, alleen wat harde buiken tot nu toe, niks meer. Maar kan het echt aanraden, in tijden niet zo heerlijk ontspannen geweest 🤗