20 Reacties

5 dagen geleden

Ohja in de avond valt ze aan de borst in slaap dan lig ik vaak wel een uur naast haar voor ze echt slaapt.

5 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem. Min wakkertijden is 2u anders krijg ik haar niet in slaap. Overdag moet ik haar wiegen en op mij laten slapen. Het wiegen is altijd met veel strijd vanuit haar.. vecht zichzelf zowat mijn armen uit en huilt ook. Gister ging ik haar wiegen en afleiden door heel grappig te doen en te zingen.. voor t eerst niet huilen en vechten maar dat kan vandaag zomaar weer anders zijn😅. Mijn dochter is alert en wilt niks missen. In de avond kan ik haar pas wegleggen in haar eigen bedje in de tweede slaapcyclus, precies zoals bij jou Ik volg mee.. heb helaas niet de gouden tip. Maar je bent niet alleen! 😊

5 dagen geleden

Reactie op EssieLE

Hier hetzelfde probleem. Min wakkertijden is 2u anders krijg ik haar niet ...
Ja hier ook inderdaad heel alert ik vind het zelf niet heel storend en raak er wel aan gewend maar nu gaat mijn moeder een dagje oppassen en ik zie er best tegenop omdat ze zo moeilijk in slaap komt. Zijn de slaapjes ook altijd maar heel kort bij jou hier max 30 minuten en dan gaan die kijkers alweer open. 1x in de week lukt het om een lang slaapje te hebben in de draagzak

5 dagen geleden

Reactie op Meason21

Ja hier ook inderdaad heel alert ik vind het zelf niet heel storend en raak ...
Daarom laat ik haar op mij slapen zodra ik haar wegleg is t of direct wakker of idd na 30min en krijg ik haar niet meer in slaap. Dan komen we in de knel met wakkertijd en voeding.. waar we beiden veel stress van krijgen. Ik heb dezelfde angst als jou.. durf haar bij niemand achter te laten laten. Ik heb nog tot maart en dan moet ik weer werken.. maar hou mn hart vast. Ze kan echt zelf in slaap vallen. In de nacht na de nachtvoeding gaat het hier wel goed.

5 dagen geleden

Reactie op EssieLE

Daarom laat ik haar op mij slapen zodra ik haar wegleg is t of direct wakke ...
Ja dat snap ik! Dat maakt hier dus geen verschil en heb ik nog een peuter van 3 rondlopen dus kan ik haar niet altijd op me laten slapen. Ik moet helaas 25 november weer beginnen maar kijk er zo tegenop dat ik zelf twijfel om mijn onbetaalde verlof op te nemen. Wat fijn dat je nog zo lang vrij bent!

5 dagen geleden

Mijn dochter van 12 weken doet dit ook. Hier is het rond de 6 weken begonnen. Eerste slaapje valt vaak nog mee, maar alle andere slaapjes is een gevecht tegen haar zelf. Ook geen tips dus, wat hier wel het snelste werkt om haar in slaap te krijgen is bouncen op de yogabal. Ik lees dus even mee!

4 dagen geleden

Reactie op Kellyysaar

Mijn dochter van 12 weken doet dit ook. Hier is het rond de 6 weken begonne ...
Ja dat werkt hier indd ook het beste alleen gaat dit na 10 min toch wel zeer doen aan mijn rug ook omdat ik haar helemaal in de houdgreep moet houden.

4 dagen geleden

Hoihoi, hier hetzelfde! Ik weet niet of jullie babys ook van die lekker alerte mensjes zijn? Ik had daar een artikel over gelezen dat je dan snel de slaapsignalen kan missen.. sindsdien als ik ook maar 1 signaaltje zie, 1 gaapje of wat humeurig o.i.d. gaat ze hier voortaan de draagzak in.. ze kijkt dan nog vrolijk met mij mee om zich heen, ik ga dan gewoon wat huishouden doen o.i.d. (in beweging blijven iig) en valt dan vaak rond 1u30/1u45 in slaap waardoor ze minder tot niet aan het huilen is bij het in slaap vallen. Vandaag heeft ze korte slaapjes gehad doordat we een dag weg waren en langere wakkertijden (2uur of meer)en nu merk ik dat het weer zo'n huilgevecht tegen haar slaap is. Zeg niet dat het voor jou/jullie ook werkt maar voor mij voelt dit nu 10x relaxter en geeft me meer hoop om straks met het bedje te gaan oefenen met slaapjes want als het zo'n gevecht is zie ik het wegleggen en telkens opnieuw zo gaan wiegen echt totaal niet zitten

4 dagen geleden

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.inekevanstraeten.nl/wp-content/uploads/2017/01/Alerte-babys-moeilijke-slapers-artikel-Kraamzorg.pdf&ved=2ahUKEwiIkN6R6K6JAxXF_7sIHSIdFhoQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw2nonlw3d2LWigEhl9TMfZ4

4 dagen geleden

Hier ook de hele dag strijd…. We oefenen het ochtend slaapje in haar bedje, maar slapend wegleggen… gaat wel elke dag een beetje beter maar nooit langer dan 1 slaap cyclus Verder slaapjes bij mij maar altijd lang wiegen en dan max 1 cyclus, soms langer wiegen dan dat ze slaapt vervolgens slaapt ze einde dag van 17:00-20:00 bovenop me, helemaal uitgeteld 🙈 En ze slaapt alleen bij mij, papa, oma…. Niemand anders lukt het Wat soms helpt: wiegen in een donkere kamer en vanmiddag hielp het een hydrofiel over haar gezicht heen te leggen terwijl ik haar wiegde zodat ze niet meer zo om zich heen keek…

4 dagen geleden

Lichaam en bed gescheiden houden door voor het naar bed gaan te verschonen. The.mama.coach op insta geeft tips.

4 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Lichaam en bed gescheiden houden door voor het naar bed gaan te verschonen. ...
Wat bedoel je met lichaam en bed gescheiden houden?

4 dagen geleden

Zou het kunnen dat er een onderliggend probleem is met het slapen? Hoe gaan de nachten? Herken je hier misschien iets in? https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MTIwOTY2Mzc5MjcyMDkw?igsh=MTI2dnFicjVlaWsyaQ==

4 dagen geleden

Reactie op BijDeMolen

Wat bedoel je met lichaam en bed gescheiden houden?
Vooral het zuigen en slapen los van elkaar zien te krijgen. Zodat je kindje zonder jouw bv in slaap kan vallen. En daardoor ook uiteindelijk 'zelf' gaat slapen.

4 dagen geleden

Reactie op BijDeMolen

Zou het kunnen dat er een onderliggend probleem is met het slapen? Hoe gaan ...
Ik ga eens op de ademhaling letten het is me in iedergeval nog niet opgevallen. Ze komt wel goed aan gelukkig. De nachten zijn wisselend soms 2x maar soms vaker wakker en onrustig.

4 dagen geleden

Heel vermoeiend hè! Ik hè. Niet echt tips voor je want hier is het hetzelfde helaas. Ook bij mijn oudere 2 is het zo geweest. Wat ik wel weet uit ervaring van die oudere 2 is dat ze vaak op andere plekken en bij andere mensen wel slapen. Dus op kdv en bij opa en oma lukt het vaak wel! Hopelijk bij jou baby ook!

4 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Vooral het zuigen en slapen los van elkaar zien te krijgen. Zodat je kindje ...
Ah oké;) Ik vraag me wel af of dit voor TS uitmaakt. Want zelfs met alle nabijheid bieden is gaan slapen een strijd. Dan zou ik eerder inzetten op lijken hoe slapen weer fijn gaat zijn, dan op zelfstandig in slaap kunnen vallen, dus juist nu die nabijheid houden.

4 dagen geleden

Reactie op BijDeMolen

Ah oké;) Ik vraag me wel af of dit voor TS uitmaakt. Want zelfs met alle n ...
Hier ben ik zelf ook wel voorstander van, zeker omdat ze aan de borst wel rustig in slaap valt alleen lig ik er wel even naast dan maar doe dat met liefde. Maar overdag kan dat helaas niet altijd. Ik hoop indd dat ze uiteindelijk haar rust kan vinden en dat in slaap komen fijner gaat verlopen.

4 dagen geleden

Reactie op Meason21

Hier ben ik zelf ook wel voorstander van, zeker omdat ze aan de borst wel r ...
https://www.instagram.com/reel/DAhWB5GyYGH/?igsh=MWFtMTQ1eXJrZjJrcA==

4 dagen geleden

Misschien wakker tijd toch te lang? Hier met 14 weken nu ongeveer een uur, dan slaapt ze vaak rustig in. Zijn we te laat, dus richting de 2 uur is het strijd. Wat hier sinds kort helpt is een doekje over haar ogen tijdens het wiegen. Dan is ze in no time weg. Werkt vaker bij alerte baby's.