11 Reacties
4 weken geleden
Hier ook een kindje wat echt geen stop heeft met eten. Dit is nu zijn schema:
Ontbijt (2 boterhammen en vaak nog een paar hapjes yoghurt van ons)
Fruit
Lunch (weer 2 boterhammen of bananenpannenkoekjes oid)
Dutje
Middagsnack (babykoekje, rozijntjes, komkommer zoiets)
Avondeten (heel bord warm eten, soms yoghurt na).
Ik merk vooral dat hij na het eten zeurt om meer, blijft bv na het ontbijt maar om meer boterhammen vragen. Ik probeer het ook te begrenzen omdat ik inderdaad het gevoel heb dat zijn vol zit gevoel pas later komt. Maar vind deze grens soms wel lastig bepalen.. hoe doe jij dit?
4 weken geleden
Hier ook een kindje dat goed eet, maar wel aangeeft wanneer hij vol zit. Maar als ik jouw schema zo lees denk ik dat jij ook iets eerder begrenst dan ik?
Ontbijt: 2 of 3 boterhammen en een ei.
Snack: banaan en soms nog een maiswafel.
Lunch: 2 of 3 boterhammen.
Snack: groente, dadel en/of maiswafel
Avondeten: groot bord warm eten en fruit en/of yoghurt als toetje.
Daarna drinkt hij nog een flesje melk voor hij gaat slapen.
4 weken geleden
Onze dochter schoof ook alles naar binnen en had echt geen rem, tot ongeveer een maand of 2 geleden. Ze lijkt nu haar vol gevoel ineens te herkennen en eet niet meer eindeloos door.
Ze kan ook wel goed aangeven dat ze honger heeft en dan krijgt ze ook gewoon wat uiteraard.
Het schijnt ook dat rond deze leeftijd kinderen minder gaan eten, omdat de groei langzamer gaat. Dus misschien komt dat nog?
Bij het CB heb ik ook wel eens uitgesproken dat ze enorm veel at, hun zeiden zolang ze op haar lijntje groeit, dat helemaal geen probleem is.
4 weken geleden
Haha, wat een droom...een kindje die zo makkelijk eet 😅
Hier:
3 x pd borstvoeding en in de nacht 1 a 2 x.
Ontbijt: klein bordje pap (aangemaakt met ongeveer 70 ml melk)
Lunch: 1 boterham (soms niet eens op) en vaak nog iets van een komkommertje of eitje oid.
Fruit: smiddags gemengde stukjes, ene keer gaat het aardig en andere x 2 hapjes met moeite.
Avondeten: potje of zelfgemaakt, dat gaat meestal wel op.
Tussendoortje vaak nog wel een hapje hier en daar, rozijntjes, koekje oid.
4 weken geleden
Ons zoontje eet goed, maar geeft wel aan wanneer hij klaar is met de maaltijd.
Ontbijt is 2 boterhammen.
Fruit is snack
Lunch is 2,5 tot 3 boterhammen met flesje melk
Groentesnack en vaak wil hij dan nog 2 maisfingers
Avondeten gaat met de pot mee, hij eet dan een vol bordje met groente, pasta of aardappel en vlees.
Voor het slapengaan krijgt hij nog een flesje melk.
4 weken geleden
Reactie op Mom92wr
Hier ook een kindje wat echt geen stop heeft met eten. Dit is nu zijn schem ...
Nou wij merken dat als we hem gewoon uit de stoel halen en hij gaat spelen dat hij genoeg heeft gehad. Loopt hij naar de kast toe en wijst hij dan lijkt hij nog meer trek te hebben.. haha we weten ongeveer wel wat hij een beetje eet ‘‘s avonds wat voldoende is dus dat geven we gewoon. En hij krijgt na altijd nog yoghurtje of wat fruit! En als hij door de dag heen wijst naar plekken waar eten ligt dan zie ik dat ook als een signaal dat hij trek heeft en dan geef ik ook gewoon wat.
4 weken geleden
Reactie op Mom92wr
Hier ook een kindje wat echt geen stop heeft met eten. Dit is nu zijn schem ...
Hoe vraagt jouw kindje om meer eten?
4 weken geleden
Reactie op Mamajuni24’
Hoe vraagt jouw kindje om meer eten?
Ongeveer hetzelfde als wat jij omschrijft. Naar de vriezer lopen en hier zelf brood uitpakken haha, of ‘die’ zeggen en naar de keuken wijzen en ook echt gaan brullen als we hem al uit de stoel halen en hij nog niet voldoende heeft.
Soms heeft hij dan om 11 uur al ontbijt, lunch en fruithap op (4 boterhammen + 1 of 2 stuks fruit)… en blijft hij wijzen en naar de keuken gaan, dan probeer ik hem wel af te leiden door te gaan spelen/ naar buiten te gaan oid.
4 weken geleden
Hier ook echt een grote eter. Ochtend havermout met halve banaan of kwark met fruit en chiazaad. Dan fruit. Lunch boterhammen (3 zonder korst tegenwoordig), tussendoortje iets van gepofte wafels, rozijntjes, havermoutmuffin (het liefst alle drie als het aan hem ligt haha) en savonds vaak echt wel bord eten met vaak wat fruit na. Nog flesje voor het slapen gaan. Altijd overal bezig met eten 😅
4 dagen geleden
Ons dochtertje van 16 maanden eet naar mijn gevoel niet héél veel maar ze groeit goed en heeft lekkere spekbeentjes 🤭 Ontbijt gaat hier eigenlijk het moeizaamst. Ze wilt ‘t eerste uur sowieso niet eten. Dus krijgt ze in de ochtend eerst 200ml volle melk. Rond 08:30 maak ik dan een klein ontbijtje voor haar. Dit is een gebakken ei of yoghurt of wat fruit, ik geef hier ook altijd een cracker bij maar deze gaat nooit op. Dan krijgt ze tussen 11:30 en 12:00 een warme maaltijd. Dus aardappels, groente en vlees/vis, pasta’s of stoofpotje en als toetje nog een stuk fruit. Tussen 16:00 en 17:00 is het snacktijd 😂 Vaak eet ze dan wat komkommer of wat andere groente, een rijstwafel of maizpuffs. Tegen 18:30 krijgt ze pap (fles met 200ml volle melk), of als ze overdag slecht warm heeft gegeten nog een kleine lichte warme maaltijd, maar dit komt eigenlijk alleen voor tijdens sprongetjes of als er tandjes doorkomen. Onze meid wilt absoluut geen brood, crackers of wat dan ook, dus geven wij pap. Dan om 19:30 nog de laatste fles (alleen als ze geen pap heeft gehad) en dan is het bedtijd 😅