7 Reacties

4 maanden geleden

Wat is de reden dat je je harde buiken in de gaten moest houden? Ik heb ook mn hele zwangerschap al heel veel harde buiken maar mijn vk zegt dat ik evt rustiger aan moet doen, helpt niet, en dat ik waarschijnlijk een gevoelige baarmoeder heb maar maakt er dus verder niks van 🤷🏼‍♀️ De reden nu kan natuurlijk zijn door oefenweeën maar ik zou het dan toch even bij je verloskundige leggen, aangezien zij aangaven het in de gaten te houden!

4 maanden geleden

Kan het zijn dat je stress ervaart en daardoor harde buiken in combi met hoofdpijn is wat je hebt? Ik zou het tijdens de volgende controle bij de VK even aangeven maar over het algemeen worden harde buiken wel meer naar mate je termijn verder komt. Als je bloeddruk gewoon ok is volgens mij niks om je zorgen over te maken.

4 maanden geleden

Ja bij mij was het een combinatie van gevoelige baarmoeder en stress. Heb de afgelopen weken heel rustig aan gedaan, ben ook voor mijn verlof al gestopt met werken en sindsdien namen harde buiken elke week af. Daarom verbaast het me dat ze nu weer terugkomen. Voel me wel fysiek heel moe, dus misschien dat ik daarop reageer

4 maanden geleden

Bloeddruk is gelukkig ok, maar zal het inderdaad bij volgende controle wel even noemen

4 maanden geleden

Ik had ook veel harde buiken eerder, toen moest ik er op letten ivm vroeggeboorte. Nu na 37 weken mogen ze er zijn. Ik heb harde buiken als baby een groeispurt heeft. Baby is dan ook bewegelijker, wat vervolgens de boel dubbel irriteert. Het is gewoon super vervelend, maar goed te verklaren. Ik slaap dan trouwens ook prut… Sterkte!

4 maanden geleden

Het is logisch dat de laatste periode harde buiken toenemen, dat hoort erbij :-)

4 maanden geleden

Hi, Vandaag wakker geworden met harde buiken. Mijn bovenbuik is keihard, en ik kan niks anders als op mijn linkerzij liggen vandaag. Zodra ik me wil omdraaien of even op mijn rug wil gaan liggen verga ik van de pijn in mijn bovenbuik en rug. Lig als sinds vanmorgen in bed, wordt er echt gek van 😓 Meerdere dames die hier last van hebben?