14 Reacties
4 maanden geleden
Ik had ook rond die periode veel meer harde buiken. Ik denk dat het normaal is. Ik ben nu 37+5 en nog steeds heb ik het. Het kunnen oefen/voorweeen zijn volgens mij maar betekent niet dat de bevalling al bijna begint.
4 maanden geleden
Kom net bij de vk aan en gaf aan dat ik ook extreem veel harde buiken heb (ken het van de andere zwangerschappen ook niet).
Zij gaf aan dat zolang ze niet regelmatig zijn en vooral door inspanning komen, ze zich geen zorgen maakt. Ik krijg het namelijk al bij het opstaan vanuit een stoel.
Denk dat het bij jou dan waarschijnlijk ook te maken heeft met inspanning want een peuter vergt stiekem toch wel wat van je, naast alle andere dingen in huishouden ect
4 maanden geleden
Ah bedankt voor jullie reacties. Dat stelt gerust! Ben maar lekker gaan liggen en vanmiddag oppas.
4 maanden geleden
Harde buiken zeggen niets over de bevalling, gelukkig maar, want ik heb ze beide zwangerschappen al vanaf 16 weken😬😆
Idd vooral letten op de regelmaat en of ze pijnlijk zijn.
Het zal idd te maken hebben met de kleine die je al hebt rondlopen en die laatste loodjes waarbij alles net even wat zwaarder wordt! 😊
4 maanden geleden
Hier ook heel veel harde buiken en voorweeen sinds een week of 35/36. Inmiddels 38 weken en baby zit nog goed😅 Herkende het totaal niet van de vorige keer (toen bevallen met 41+1). Gynaecoloog gaf aan dat het met m’n verminderde buikspieren te maken had. Hoort er een beetje bij denk ik.
4 maanden geleden
Ik heb m’n hele zwangerschap al veel last van harde buiken maar sinds dit weekend is het echt onwijs vaak, soms echt meerdere keren per uur. Het gaat gepaard met steken van onder en kramp in m’n rug.
Ik denk dat het oefenweeën of iets met de indaling oid.
Ik ben 35 weken trouwens :)
4 maanden geleden
Hier ook! Ben nu 35+6 en soms echt meerdere harde buiken per uur. Ze duren nooit heel lang, nog geen halve minuut denk ik.
Heb het al sinds 16 weken maar lang was dit enkele per dag.
De laatste 2 weken is het enorm toegenomen.
Verloskundige zei als grap ‘dan heb je vast een hele gespierde baarmoeder en gaat de bevalling vast heel makkelijk’
Ben benieuwd…
4 maanden geleden
Reactie op Babyroos
Hier ook! Ben nu 35+6 en soms echt meerdere harde buiken per uur. Ze duren ...
Nou dat zou wel lekker zijn! Ik dacht wel ook meteen van mijn lichaam weet wel wat het moet doen en hopelijk daardoor een vlottere bevalling dan de eerste keer.
4 maanden geleden
Reactie op Babyroos
Hier ook! Ben nu 35+6 en soms echt meerdere harde buiken per uur. Ze duren ...
Hahaha oh nou, dan ben ik heel benieuwd. Ik hoef maar 3 stappen te zetten of 5 tellen rechtop te staan en hij is constant hard 😆 Loop denk ik 75% van de tijd dat ik wakker ben met een harde buik rond...