17 Reacties

4 dagen geleden

Vindt ze het misschien fijn om op haar buik te slapen? Bij onze oudste was dat de oplossing!

4 dagen geleden

Reactie op Evaa1991

Vindt ze het misschien fijn om op haar buik te slapen? Bij onze oudste was ...
Dit snapt ze (nog) niet helaas.. ik blijf het wel proberen bij ieder slaapje, maar ze komt dan omhoog
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 dagen geleden

Wat wij deden: inbakeren in een hydrofieleluier, niet te strak zodat het soepel weer af kan en dat dan rustig lostrekken voordat je de kamer uit loopt. Dit doe je elk slaapje steeds iets eerder tot het niet meer nodig is. Mogelijk een goed idee?

4 dagen geleden

Reactie op annettabeerens

Dit snapt ze (nog) niet helaas.. ik blijf het wel proberen bij ieder slaapj ...
Lastig zeg. Hopelijk is ze alsnog snel gewend aan het uitbakeren en vinden jullie allemaal jullie rust 🥺

4 dagen geleden

Och, wat een rotsituatie! Je zou het Fedde en kees slaapzakje en dekentje kunnen proberen! ( betaalbaar via vinted)

4 dagen geleden

Hier ook pas sinds 3 weken over op slaapzak! Wij begonnen met het aandoen in de nacht. Ik had ergens gelezen dat hij dan het meest vermoeid is. Dit werkte top! De dag daarna gingen de dutjes ook meteen redelijk goed. Toen doorgezet en die andere slaapzakken niet meer gepakt! Wel zorg ik dat het bedje leeg is, want zodra er iets in ligt dan wilt die daar mee spelen. Liggen alleen een aantal glow in the dark spenen in z’n bedje. Ik was ook bang voor slapeloze nachten, maar dat is dus eigenlijk niet echt gebeurd! Hij slaapt zelfs nu beter dan voorheen.

4 dagen geleden

Reactie op Linnie2024

Hier ook pas sinds 3 weken over op slaapzak! Wij begonnen met het aandoen i ...
Ons zoontje is van 11 juli, bijna 9 maanden dus! Fedde en Kees ook geprobeerd en dat werkte hier niet. Succes!

4 dagen geleden

Reactie op Linnie2024

Hier ook pas sinds 3 weken over op slaapzak! Wij begonnen met het aandoen i ...
Ohhh vertel me meer! Dit klinkt echt fijn en een beetje hoopvol (tot nu toe een drama hier helaas vind het zo zo zo zielig voor haar). Waar bakerde jullie altijd mee in? En ging hij het speentje niet uit slaan? Hoe gingen de dagen een beetje? Sorry voor alle vragen.. ik ben zo benieuwd! Liefs

4 dagen geleden

Jep, hier ook pas gestopt met 9 maanden. Hij moest om medische redenen (langdurig centrale lijn in z’n hals) worden ingebakerd. Afleren leek lastig, maar het viel heel erg mee! Heb eerst een paar weken alleen het ochtenddutje met armen los gedaan en dat ging gelijk goed. De rest duurde denk ik een dag of 4. Maar hij kreeg in die tijd twee tanden, dus sliep daardoor ook al onrustig… achteraf prima, want dan had ik twee vliegen in 1 klap 😂

4 dagen geleden

Reactie op annettabeerens

Ohhh vertel me meer! Dit klinkt echt fijn en een beetje hoopvol (tot nu toe ...
Wij deden overdag de Puckababy mini aan, daarvoor lag hij in de Puckababy piep. Ik heb van alles geprobeerd, love to dream, Fedde en Kees, hydrofiel. Dit alles heb ik wel eerst elke keer overdag geprobeerd, maar omdat dit elke keer fout ging durfde ik het niet ‘s nachts haha. Maar toen dus in een gewone dikke slaapzak met pyjama en korte mouw romper de nacht in gedaan. Wij hebben hier ritueeltje voor de nacht; bad, pyjama, fles en dan half wakker neerleggen. (Met de fles valt hij altijd al redelijk in slaap). Ik deed de wakkertijd van de middag iets langer, á 3 uur zodat hij echt moe was. Derest van de dag 2,5 uur wakker tijd. Goeie fles erin, speentje daarna in en slapen! Ik weet niet of jouw kindje zelf in slaap kan vallen, maar dat gaat hier prima! Hij doet zn speentje vaak zelf uit als hij in slaap is! Ik heb wel een paar glow in de dark spenen, zodat hij ze wel kan vinden. De eerste avond alleen speentje er in en toen sliep hij elke keer weer verder!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

4 dagen geleden

Misschien domme suggestie, maar kan je dr niet gewoon in dr slaapzak in bed leggen en dan een lakentje er strak overheen spannen? Wij hebben zoon nooit ingebakerd maar merk dat hij rustiger slaapt met een dekentje lekker strak over zijn buik gespannen. Jaja moeder maffia dekens zouden niet mogen etc. Maar mn zoontje kan prima dingen van zijn snoet aftrekken, dus ik vind het prima op deze manier.

4 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Misschien domme suggestie, maar kan je dr niet gewoon in dr slaapzak in bed ...
Dit is precies wat bij ons heeft gewerkt. Een slaapzak en lakens strak instoppen. Eerst nog met haar armpjes eronder (alleen als je baby niet draait tijdens het slapen natuurlijk. Die van ons blijft altijd op haar rug liggen) en nu wil ze haar armpjes er altijd buiten.

4 dagen geleden

De puckababy 4 seizoenen met een buikband ☺️. Heb je meteen een slaapzak die je kan gebruiken tot ze overgaan op een dekbed! En ideaal. Wij hadden dan eerst de Newborn slaapzak met buikband, want wij zijn met 10 weken al gestopt. Gaf toch wat geborgenheid. En heb je niet een opa of oma waarbij de baby kan logeren? Die je daarbij ook kunnen helpen enzo☺️. Ik heb evt ook nog een Fedde en Kees lakentje die ik je via Vinted kan verkopen.

4 dagen geleden

Ah ik had hetzelfde probleem! Mijn dochtertje is 8 maanden en het lukte niet om ervan af te komen. Tot vorige week de opvang de mouwtjes van haar slaapzakje eraf hebben geritst en die daarna ook nog vergaten mee te geven. Dus ‘s avonds kwam ik er pas achter, hierdoor moest zij cold turkey en het ging ineens goed gelukkig! Terwijl het daarvoor ook niet echt ging. Misschien indd dus een goed idee om het met de nacht slaap juist te beginnen!

4 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Misschien domme suggestie, maar kan je dr niet gewoon in dr slaapzak in bed ...
Even namens de moedermaffia😂. Als je laag opmaakt en strak instopt kun je een lakkentje en een dekentje veilig gebruiken.

4 dagen geleden

Reactie op Naomi99

Even namens de moedermaffia😂. Als je laag opmaakt en strak instopt kun je ...
Doen wij ook 👌🏻! Ze lijkt dat nog altijd prettig te vinden.

3 dagen geleden

Reactie op Naomi99

Even namens de moedermaffia😂. Als je laag opmaakt en strak instopt kun je ...
Haha ja zo begin ik altijd en als we wakkerworden ligt ie oo zijn buik met een losse deken ergens in bed 😂