10 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook helaas.. mijne is 2,5 week.
Wat nu een beetje helpt is lang rechtop houden na een voeding.
En had contact met het consultatiebureau. En mij vroegen ze meteen welke voeding ik gaf. Ik geef borstvoeding en heb een extreem snel en heftig toeschietreflex en veel melk. Dus dat kan een oorzaak zijn. En probeer nu dan hem op mijn buik terwijl ik onderuit gezakt lig te voeden zodat het minder heftig binnen komt. Dit lijkt al iets te verbeteren!
Wat voor voeding geef jij?
Anders eventueel ook contact opnemen met je cb. Als je flesvoeding geeft dan kan johannesbroodpitmeel helpen. Ik had dat namelijk ook gehaald maar ze vertelde dat dit minder effectief was bij borstvoeding vandaar.
3 maanden geleden
Reactie op coco1109
Hier ook helaas.. mijne is 2,5 week.
Wat nu een beetje helpt is lang recht ...
Dankjewel voor je reactie! Geef zelf ook borstvoeding en had hetzelfde probleem. Lastige is alleen dat achterover liggen met voeden bij mij niet heel erg werkt omdat hij dan weer te moe is en snel in slaap valt. Doordat hij zoveel huilt slaapt hij bijna niet dus te moe met drinken.
Om nu over te stappen op flesvoeding is ook weer zo’n stap..
3 maanden geleden
Je kunt het hoofdstuk van het bedje een stukje omhoog zetten. Verder+/-30 minuten rechtop houden na een voeding. Ik had mijn dochter vaak in de draagzak, daardoor sliep ze ook beter. Johannesbroodpitmeel kun je ook proberen idd, maar daar kregen wij een obstipatie probleem mee toen, wil je ook weer niet
3 maanden geleden
Ben je al met je kleintje bij een osteopaat geweest? Ons eerste dochtertje had hier ook last van icm weinig poepen en drie afspraken bij de osteopaat hebben het toen verholpen. Ze had aan een kant veel spanning aan de zijkant van haar keel/nek wat haar manier van bv drinken belemmerde. Uiteindelijk liep alles weer goed door en hielden we haar na de voeding een tijdje omhoog en leek ze amper meer last te hebben
3 maanden geleden
Onze eerste had dit ook. Bedje omhoog, baby in de draagzak na voeding en de speen als troost hielp enigszins maar erg moeilijk ja. Hij kreeg medicijnen op een gegeven moment maar dit hielp ook niet dus raad ik je ook niet aan. Vooral belangrijk dat ze goed blijven slapen! Dus dan inderdaad maar in de draagzak of maxicosi oid!
3 maanden geleden
Reactie op Lien-p
Dankjewel voor je reactie! Geef zelf ook borstvoeding en had hetzelfde prob ...
Snap ik helemaal! Je kan eventueel de voetjes en handjes kriebelen als hij in slaap valt. Moest dit ook bij mijn dochtertje toen haha.
Maar als die oververmoeid is zou ik vaker in de draagzak doen zoals anderen voorstellen, en dan eventueel opnieuw proberen!
Zo sneu.. in de nacht na het voeden heb ik mijn zoontje beetje recht op op mn buik voor 10/20 minuten en dat leek vannacht wel iets te helpen. Alleen om de 2 uur willen voeden en dan bijna half uur tot 3 kwartier of soms een uur bezig zijn is ook echt ruk😭 maarja het is iets probeer ik te denken
3 maanden geleden
Vraagje, hoe zijn jullie er achter gekomen dat het gaat om (verborgen) reflux? Ik twijfel soms of mijn zoontje hier ook last van heeft. Over het algemeen is het een heel tevreden, maar af en toe na een voeding is hij zich heel erg aan het overstrekken en schreeuwt hij het uit. Ik twijfel of het dan gaat om krampjes of reflux. Spugen doet hij eihenlijk niet en dit overstrekken gebeurt gelukkig ook lang niet na elke voeding.
3 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Vraagje, hoe zijn jullie er achter gekomen dat het gaat om (verborgen) refl ...
Dit lijkt mij meer als krampjes te klinken. Verborgen reflux maken ze bepaalde geluidjes, veel tong uitsteken, je hoort ze ook het wegslikken zeg maar, overstekken en huilen bij platleggen. Dat waren hier wel waaraan we het konden merken
3 maanden geleden
Hier niet officieel vastgesteld maar herken het van de oudste. Deze heeft het helaas nog een stukje heftiger. Hij slikt veel, steekt zijn tongetje uit,erg onrustig, en wat ik vooral eng vind hij lijkt af en toe bijna te stikken. Hij is nu bijna 2 weken oud.
Voor nu vooral rechtop houden na de voeding. (Helpt tot nu toe weinig) Hij slaapt ook schuin. Mocht dit aanhouden dan gaan we weer gelilact gebruiken. Dit is door onze kinderarts bij de oudste geadviseerd omdat hij heel lang klachten bleef houden en dit dan irritaties geeft aan de slokdarm.
Gelilact is online te bestellen via een Belgische apotheek. Door het goed te mengen met kokend heet water krijg je een soort behanglijm dik water. Hierdoor komt de melk minder snel omhoog. Dit spul werkt verder niet op de darmen. Vandaar dat we dit ook als advies kregen.
Maar voor nu. Eerst maar eens kijken of het uit zichzelf verdwijnt. Ze moeten ook wennen aan de voeding natuurlijk.