12 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Anouk_21
Wij geven onze dochter van 7 weken al een tijdje flessen van 165 en dat gaa ...
Oh dat zou inderdaad wel een oplossing zijn om snachts minder te geven, hij heeft al aantal keer doorgeslapen tot 5 dus om begin van de macht veel te geven zal niet nodig zijn😅
2 maanden geleden
Reactie op MissF
Herkenbaar verhaal. Het blijft puzzelen. Welke tijden houden jullie aan?
7, 10,13,16,19 en dan gaat hij naar bed, dan op een goede nacht word hij rond 5 wakker en dan schuift het in de ochtend een beetje en vanaf 10 weer redelijk op schema. En met "slechte" nacht dan nog tussen 1 en 2 wakker.
2 maanden geleden
Ik zou lekker ophogen inderdaad! Ws gaat hij ook wel minder vaak vragen dan 7x als hij meer per keer drinkt.
Wij houden deze tijden ongeveer aan nu met een half uur speling: 6.00-10.00-14.00-18.00 (19.00/19.30 naar bed)- tussen 22.00/23.00 maken we haar wakker als ze zelf niet komt voor de laatste fles)
Wij maken 180+6 klaar omdat ze niet altijd 150 drinkt, maar de ene keer 170 andere keer 140 bijv.
Als ze overdag genoeg heeft gedronken voed ik ‘s nachts ip niet als ze wakker word. Speen en even nabijheid is nu voldoende na een aantal nachten voeding afbouwen. Als ze na 30 min niet weer slaapt geef ik wel een beetje (30ml) en dan slaapt ze door tot de ochtendvoeding waar ze meestal zelf voor wakker word.
Onze dame is trouwens bijna 7 weken
2 maanden geleden
Reactie op MD999
Ik zou lekker ophogen inderdaad! Ws gaat hij ook wel minder vaak vragen dan ...
Ik had al keer geprobeerd meer te geven en dat dronk hij wel op maar kwam hij 2 uur later weer. En probeer ook halfuur speling aan te houden maar maak hem niet wakker voor een voeding. Hij heeft vandaag bijv. Om 6 uur uur 135 gehad, om half 10 uiteindelijk 165 ongeveer op en daarna veel geslapen. Hij word nu pas weer wakker dus die van 1 uur is ook al wat opgeschoven.
Als hij nu meer per fles goed pakt en dus meer tijd ertussen gaat laten zal ik wel zien welke tijden we dan kunnen aanhouden 🤞🏻😊
2 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Ik had al keer geprobeerd meer te geven en dat dronk hij wel op maar kwam h ...
Wow jeetje hongerig ventje 😝
Dat is na 2 uur al weer komt.
Het blijft lastig hè, wij zijn ook al 2 weken aan het stuntelen, dan denk je dat het werkt en veranderd het weer, super irritant soms, Maargoed het blijft een baby hè 🙈😂
Heb wel het idee dat wij nu aardig een schema gevonden hebben zo, maar durf nooit te hard te roepen 🙃
Drinkt je zoontje niet te snel waardoor hij het vol signaal miss niet goed krijgt een daarom weer eerder komt? Of drinkt hij de fles niet leeg als het langzamer gaat?
2 maanden geleden
Reactie op MD999
Wow jeetje hongerig ventje 😝
Dat is na 2 uur al weer komt.
Het blijft las ...
Je kunt ook altijd het CB nog vragen om advies trouwens, onze vaste jeugdverleegkundige heeft mij goed op weg geholpen hiermee aangezien wij ook steeds aan het klooien waren met meer en minder/vaker minder vaak!
2 maanden geleden
Reactie op MD999
Ik zou lekker ophogen inderdaad! Ws gaat hij ook wel minder vaak vragen dan ...
Wat fijn! Mag ik vragen hoe je de nachtvoeding hebt afgebouwd? Gaf je toen overdag al op deze tijden 180? Wij geven ook ongeveer op deze tijden voeding, maar dan 150. Ze komt ‘s nachts nog 1x rond 04:00 voor een voeding namelijk. Wil kijken of ik het ook zou kunnen afbouwen maar lijkt nu nog niet te gaan. Ze drinkt namelijk weer een volle fles van 150 in de nacht. Zou het komen omdat ze overdag dan te weinig krijgt? Is wel een flinke dame
2 maanden geleden
Reactie op Anouk_21
Wat fijn! Mag ik vragen hoe je de nachtvoeding hebt afgebouwd? Gaf je toen ...
Kijk ff in de grote flesvoeding topic als je wilt! Daar heb ik het net ingezet 🙂🙈en paar berichten terug het verhaaltje waarom ik er mee begonnen ben. Is misschien ook wel handig om er even bij te weten. En het is op advies van het CB gegaan
Ik maak 180+6 klaar, drinkt ze niet altijd op. Ze verdeelt 150 anders lijkt het. Drinkt dan 170, dan 140. Dus niet altijd precies hetzelfde 😀
Als ik het optel en deel door 5 kom ik uit op ong 150-165 per voeding. Dus meer dan genoeg!
2 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Ja het is inderdaad een gedoe, we hadden net een schema en zo goed als voll ...
Echt hè.. wij ook. En toen regeldagen. 2x per nacht drinken, toen weer 1x, dan maar weinig drinken ‘s nachts en nu dit schema. Hopen dat ze dit vasthoud. Ben wel toe aan een nachtje doorslapen 😅😂
Oh nee dat is wel goed inderdaad. Hier ook ongeveer 20 min, wel al met groter speengat en af en toe een pauze.