12 Reacties
9 dagen geleden
Geef je borstvoeding? Dan kun je wat melk in de neus druppelen, werkt fantastisch voor loopneus en verstopte neus.
9 dagen geleden
Bij ziekte kan een vaccinatie neter uitgesteld worden. Zoi even informeren bij het cb.
9 dagen geleden
Wat hier goed werkt is eerst neusspray voor baby’s, dat maakt de boel wat losser, daarna een voor een het ene neusgat een paar seconden dichthouden zodat hij hard moet ademen door de andere. Daardoor komt het snot naar voren en kan je het er met een wattenstaafje voorzichtig uithalen. Zo krijg ik het neusje van mijn zoon elke nacht goed leeg waardoor hij weer rustig slaapt.
Vaccinatie zou ik persoonlijk uitstellen maar badje kan volgens mij gewoon. Zolang je hem maar zo snel mogelijk droogt en goed warm houdt. Niet nat op de tocht leggen. Maar dat doe je waarschijnlijk sowieso niet, haha. Beterschap!
9 dagen geleden
Reactie op Tiflihabibi
Wat hier goed werkt is eerst neusspray voor baby’s, dat maakt de boel wat l ...
CB had ik gisteren al even gebeld en ze zeggen zolang ze geen koorts heeft dat ze de vaccinatie wel door laten gaan. Ik ga het morgen even aankijken, als ze zieker wordt ga ik vragen of we het kunnen uitstellen. Maar ze is al 3 mnd en dit is nog maar haar eerste vaccinatie. Ben bang dat ze achter gaat lopen.
Dankjewel voor je tips! Ik ga het proberen, in principe slaapt ze gewoon even goed. Ze is zelfs moeilijker wakker te krijgen, maar ik hoor haar wel moeilijker/zwaarder ademen. ☹️ Neusspray heb ik al thuis, dus vanavond even proberen!
Badje haat ze enorm, maar ik dacht misschien doet warme water en de badkamer even laten stomen haar ook goed.
Nogmaals bedankt 🙏🏼
9 dagen geleden
Mijn zoontje heeft vorige week de eerste prikken gehaald. Was voor die tijd niet helemaal fit(verkouden net als zijn papa maar geen koorts) op advies van cb wel de vaccinaties gedaan.
Mijn zoontje kreeg binnen 4 uur na de vaccinaties koorts en was totaal niet in zijn doen.
Elk kindje reageert zo anders op de vaccinaties als ik de ervaringen van anderen hoor.
Of het elkaar versterkt weet ik niet, maar voor ons persoonlijk maken we de keuze om een volgende keer de vaccinaties uit te stellen.😊
Vooral doen waar jij je goed bij voelt!
En een tipje: Zorg voor genoeg paracetamol zetpillen voor je baby, bij de apotheek kunnen ze je adviseren voor de dosering.
Succes 🍀
8 dagen geleden
Reactie op sirinsm
CB had ik gisteren al even gebeld en ze zeggen zolang ze geen koorts heeft ...
Ah oké, nou ja zij zullen het wel weten. Maar het blijft uiteindelijk wel jouw beslissing hè. Zij kunnen het wel door willen laten gaan maar jij moet je er ook goed bij voelen.
Gelukkig slaapt ze wel goed. Hopelijk is ze gauw opgeknapt!❤️
8 dagen geleden
Ons kindje is behoorlijk ziek geweest rond de tijd van de vaccinaties, zelfs in het ziekenhuis gelegen, op advies van de kinderarts hebben we de vaccinatie 3 dagen uitgesteld, toen haar antibiotica kuur afgelopen was. Maar dit was echt heel ziek en niet een verkoudheid, daarbij was advies juist wel gewoon door te gaan omdat je ze toch ook zo snel mogelijk beschermt wil hebben, juist als ze een beetje half zijn.
Badje kan in principe wel,, maar kost een baby ook veel energie, die ze nu wellicht beter kan gebruiken in haar lijfje. Stomen kan je ook doen door met haar gewoon in de badkamer te gaan zitten terwijl de hete douche aan staat, hoeft ze niet perse zelf voor in bad 😊
8 dagen geleden
Onze meid was ook verkouden en toch hebben we de vaccins gedaan (2 prikken en het rota drankje). Ze had inderdaad de bijwerkingen, eerst koorts en daarna krampjes, en dat met een snotneus waardoor slapen ook moeilijk was 🥹.
De Otrivin Baby Aspirator Neusjesreiniger was dit weekend echt de beste aankoop, helpt heel erg bij het snot en het beter ademen. 🙏 Inderdaad de paracetamol zetpil en de neusspray zijn ook al genoemd. Na 4 dagen ging het al een heel stuk beter. Het is allemaal sneu voor zo’n kleine baby, maar het verbaasd je wat een bikkels het zijn. Mocht je neigen naar het gewoon doen, dan raad ik dat aan: dan zijn jullie er maar vanaf. 🙏
8 dagen geleden
Otrivin neusspray en dan op de buik leggen en de zwaartekracht z’n werk laten doen. Neuszuigertje werkt ook goed