13 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb geen eens n lijstje🤣 Maar als ik 1 zou maken… Kijken naar wat er nodig is/ je nooit teveel van kan hebben (slabbers en hydro doeken, luiers, water doekjes) Of vast op termijn kijken Oefen bestek bijvoorbeeld Of heel simpel maar nooit verkeerd: cadeau kaarten, kan je zelf mooi kopen wat je wil :) Speelgoed (van die flash cards, knisper boekjes, wat dan ook)

4 maanden geleden

Of dingen voor jezelf niet te vergeten! Verzorging producten Massage / dagje Spa Wat ik ga aangeven, mocht er iemand vragen of die wat kan kopen/meenemen; Een verse maaltijd :) heb al wel wat ingevroren, maar dit is altijd fijn!

4 maanden geleden

Ik heb echt van alles er op staan: - specifiek baby speelgoed - specifieke boekjes - kleding voor latere leeftijd - cadeau bonnen - spenenkoort - specifieke kleding (denk aan jasjes voor de winter, zijn nu vaak in de aanbieding). Ik heb op lijstje.nl gewoon een lijstje gemaakt de afgelopen 7 maanden met alles wat ik tegen kwam en leuk vond. Soms kocht ik er zelf wat van en haalde ik het er af en met de baby shower stuurde ik deze bijvoorbeeld ook uit. Mensen kunnen dan ‘afstrepen’ wat ze hebben gehaald waardoor het ook niet dubbel gegeven wordt.

4 maanden geleden

Wij hebben gevraagd of ze iets te eten mee willen nemen. Al is het maar een lekker broodje ergens weg. En als ze iets willen kopen dan een cadeaubon van de Kruidvat, zodat we die later kunnen gebruiken voor luiers

4 maanden geleden

Eten is inderdaad echt een must in de kraamweken heerlijk als mensen wat te eten meenemen

4 maanden geleden

Wij hebben op ons lijstje kleine cadeaus zoals voorleesboeken, hydrofiel doeken, bepaald speelgoed, slabbertje lange mouw, boek eerste jaar, muziek mobiel. En hebben er ook grotere cadeaus op staan voor als een groep samen een cadeau doet. Cadeaus zoals Loopfietsje, loopwagen, speelkleed. Maar ook hoes kinderstoel en autostoel. Met ons verlanglijstje kunnen mensen het cadeau afvinken zodat het niet dubbel gegeven wordt.

4 maanden geleden

In België hebben we daar een geboortelijst voor, hebben jullie dat niet in NL of bedoel je iets anders? Ik heb nl wel een verlanglijstje voor het kraambezoek, maar dat zijn andere dingen, bvb één van mn beste vriendinnen brengt préparé mee, mijn broer brengt mij sushi, mijn mama pistoletjes, mijn nicht droge worstjes! Wat kijk ik daar zo ontzettend naar uit! :D

4 maanden geleden

Reactie op Obviregr

In België hebben we daar een geboortelijst voor, hebben jullie dat niet in ...
Nee in nederland is dat niet gebruikelijk. Ik stel nu een lijstje op met cadeautjes voor baby/ons. Ik zie het wel steeds meer dat dit gebeurt. Wat jij omschrijft met eten enzo is hier volgens mij ook niet heel gebruikelijk

4 maanden geleden

Reactie op linda03

Wij hebben op ons lijstje kleine cadeaus zoals voorleesboeken, hydrofiel do ...
Yes ik doe het ook online via z'n site. Wel super handig. Komt gewoon een linkje bij het geboortekaartje in.

4 maanden geleden

Ik heb een aantal categorieën op mijn lijstje.nl Bovenaan staan Grote Zus cadeaus. Voor broertje is er eigenlijk niks nodig, maar ik wil ook graag dat zij liefde en aandacht (en kadootjes haha) krijgt 🥰 Verder wat textiel, swaddles met een leuke print bijvoorbeeld. Ook een categorie "Overig" met van alles en nogwat, variërend van fopsoeentjes tor autoraam zonneschermen. Dingen die we op lange of korte termijn nodig hebben en in elk geval echt gaan gebruiken. De laatste is Mama Postpartum, daar staan dingen op die ik nu niet kan/mag eten. Broodje carpaccio, rosbief, gerookte zalm, drop, sushi, tiramisu etc. 😁 Bij onze dochter niet gedaan, maar dacht nu; hé, ik mag ook wat voor mezelf vragen 😊

4 maanden geleden

Er zijn al wel diverse topics over dit onderwerp. Wij hebben aantal dingen erop gezet die we NIET hoeven, gepersonaliseerde items, speelgoed en diverse praktische zaken

4 maanden geleden

- Speenkoord - Bakje met dekseltje om later hapjes in mee te verboeren - specifiek speelgoed, zoals een contrast boekje, sensorische ballen of speelgoed voor in bad - memorybox voor baby (waar je spullen zoals een haarlokje, voetafdruk etc in kan bewaren) - cadeaubonnen van Hema, Prenatal, bol.com - nachtlampje - een maaltijd voor ons - kleine dingetjes zoals een muziekdoosje voor in de babykamer - en verder kom ik er nu achter welke zeep en spullen ik nu gebruik, dus daar voeg ik er wat van toe. Verder kan je denken aan een badje, zwembroekje, zwembandje, zomerhoed je etc. Mocht je dat nog niet hebben.

4 maanden geleden

de zoekboekjes van leeuw waar ben je zijn altijd leuk, ik heb zelf ook een categorie erop gezet wat NIET te kopen zoals knuffels. kadobonnen zijn altijd fijn omdat je die op elk willekeurig tijdstip kan inzetten. wanneer je kleertjes wilt, vraag ze dan ij verschillende maten om niet allemaal maatje 50 of 56 te krijgen. goede tips van iedereen om jezelf niet te vergeten, ik ga mijne gelijk aanvullen hihi