20 Reacties

3 maanden geleden

Mijn baby is morgen 4 weken oud en ik laat hem zelf alle tijden bepalen. Dus maak hem niet wakker (overdag en snachts).

3 maanden geleden

Ik doe zelf overdag er 3 a max 4 uur ertussen eigenlijk max 3,5! En snachts laat ik hem slapen maar doe ik er max 5/6 u tussen niet langer

3 maanden geleden

https://www.24baby.nl/baby/slapen/wakker-maken-voeding/ misschien heb je hier iets aan?

3 maanden geleden

Ik hou overdag 3u aan en soms 4u.. in de nacht laat ik haar zelf komen

3 maanden geleden

Niet wakker maken hoor als ze al 3 weken is, gewoon laten slapen. Overdag wel om de 3 a 4 uur voeden.

3 maanden geleden

Ik geef borstvoeding en yinthe is vandaag precies 1 maand oud. In de nacht voed ik op verzoek. Vanaf dag 3 gedaan en ze komt 1 a 2x in de nacht. Overdag nu nog 3 a 4 uur er tussen als ze zelf niet eerder komt voor voeding . Volgende week gaan we kijken hoe ze gegroeid is in lengte en gewicht (gewicht weten we globaal maar toch fijn om t precies te weten) en dan ga ik kijken of we overdag ook op verzoek gaan doen. Ze creëert nu zelf al meer "regelmaat" dus dat is mega fijn aangezien vanaf volgende week we minimaal 2x in de week ook haar grote zus moeten wegbrengen naar de opvang! Dan is t fijner om alvast te beginnen aan een ritme haha

3 maanden geleden

Wij hebben vanaf 2 weken hem zelf late komen snachts. Geen wekker meer en dat is heerlijk! 😃 Overdag zitten we nu op 3 uurtjes. Hebben 4 uur geprobeerd maar dat werkte niet echt

3 maanden geleden

Slaap is net zo belangrijk en een baby van 3 weken geeft zelf aan als hij honger heeft. Je kunt altijd voor jezelf eventueel nog een wekker zetten in de nacht na bv 5 uur. Hier is ze morgen 2 weken en eigenlijk vanaf 1 week zet ik geen wekker meer (ze zat na 3 dagen wel weer op geboortegewicht hoor). Ze heeft zelfs 1x al 6 uur ertussen gelaten in de nacht, was helaas eenmalig😂

3 maanden geleden

Onze baby van 16 dagen oud mogen we in de nacht 5 uur laten slapen. Ze is wel klein (2640 gram. ) geboren met 2590. Overdag krijgt ze na ongeveer 3 uur voeding. En drinkt rond de 70/80cc nu.

3 maanden geleden

Lina is nu 2,5 week oud, maandag 3 weken. Afgelopen maandag zat ze boven haar geboortegewicht en sindsdien laat ik haar de nachten zelf bepalen. Overdag laat ik er maximaal 3,5 uur tussen maar moet zeggen dat ze overdag zelf ook wel echt komt na uiterlijk 3,5 uur. Afgelopen week merk ik dat ze ‘s nachts de eerste voeding na 4-5 uur uit haarzelf komt en daarna na 3 uur.

3 maanden geleden

Je moet vooral doen wat voor jezelf prettig werkt. Er is geen goed of fout hierin. Vanuit de ervaring met de oudste zijn wij direct op ritme gaan voeden waarbij we hem dus overdag wakker maken. De nachten doen we op verzoek. Dat is op dit moment ook nog precies om de 3 uur 😅. Hij is dinsdag 4 weken oud. Maar op verzoek voeden zowel overdag als avond kan ook. Gewoon uitproberen wat bij jullie en de kleine past. 😊

3 maanden geleden

Persoonlijk vond ik het fijn om onze tactiek te baseren op het advies van deskundigen. In ons geval het CB en lactatiekundige. Zij hebben beiden verschillende factoren meegenomen; groei per dag, de manier waarop onze zoon drinkt en frequentie goede plas en poep luiers. Voor ons komt dat op het volgende; overdag op verzoek (max 4 uur tussen voedingen, ‘s nachts op verzoek met max 6 uur tussen voedingen, minimaal 6 voedingen per 24 uur. Hij laat ‘s nachts eigenlijk zelf nooit langer dan 4 uur tussen de voedingen maar in zet de wekker dus na 6 uurtjes. Als ik zie dat hij na de +/- 20:00 voeding al 6 voedingen gehad heb zet ik de wekker 6 uur later. Daarnaast kijk ik naar hoe hij drinkt. Hij drinkt nu beduidend beter en langer dan wanneer wij hem om de 3 uur wakker maakten overdag. Dus minder moeite hem tussen voedingen wakker te houden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat het enorm specifiek is per kindje. Onze dochter dronk standaard om de 2 uur ongeveer en liet duidelijk merken wat ze wilde, haar hoefden we ook nooit wakker te houden/maken. Kijk vooral naar je kindje en misschien helpt het info/advies inwinnen bij CB.

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Persoonlijk vond ik het fijn om onze tactiek te baseren op het advies van d ...
Ohja aanvullend; onze zoon is 16 dagen en bijna terug op zijn geboortegewicht van 5045 (lekker wat reserves) had een goede stijgende groeicurve en doet het nu op alleen BV

3 maanden geleden

Wij voeden op verzoek. Dag en nacht. Ik geloof erin dat het voor een kind het fijnst is om z’n eigen hongergevoel te mogen volgen. Ook is dit het advies bij onze kraamzorg en consultatiebureau. Ik geef borstvoeding, dus soms is dat een hele voeding, soms een paar slokken tegen kramp of om in slaap te vallen. De ene keer zit er een half uur tussen, de andere keer 3 uur. ‘s Nachts is dit soms 6 uur, soms (veel) minder. Onze baby geeft goed aan wanneer die honger heeft.

3 maanden geleden

Hier alles op verzoek sinds 8 dagen oud. Dat geeft veel rust s nachts, want hij komt gewoon wanneer hij honger heeft en drinkt dan meteen door.

3 maanden geleden

Onze kleine meid van 3 weken sliep vannacht van 20:30 tot 6 uur, ja daar stonden wij ook even van te kijken, we schrokken wakker! Daarna haar flesje heel tevreden gedronken en viel weer in slaap van 7 tot half 9! Als ze het nodig hebben hebben ze het nodig, wij geloven erin dat ze dat prima zelf kan bepalen. Slapen doet slapen ☺️

3 maanden geleden

Zodra op geboortegewicht lekker op verzoek voeden! Bij onze eerste gedaan en nu tweede ook.

3 maanden geleden

Ben het eens met de meeste reacties hier! Ik vind het zo sneu om de kleine wakker te maken in de nacht als hij eindelijk zo heerlijk slaapt. Moet zeggen dat hij tot nu toe keurig om de 3 uur (max 3,5 uur, soms al na 2,5 uur) zich meldt, wel met heel wat gekrijs. Wij gaan het proberen om het aan de kleine over te laten 😊

3 maanden geleden

Misschien wel belangrijk erbij te melden dat je wanneer je kindje land tussen voedingen laat je echt goed let op verdere signalen. Mijn kraamverzorgster heeft dezelfde week als ze bij ons stond een kindje van 4 dagen naar ziekenhuis moeten sturen. Ouders zeiden; ja kindje komt wel wanneer heg komt. Nou niet dus; was niet wakker te krijgen en werd opgenomen. Dus tuurlijk de meeste kinderen geven het zelf aan. Maar let ook goed ol signalen, is je kindje alert, komt het goed aan etc en laat heel vroeg echt nog niet meer dan 6 uur tussen voedingen…

3 maanden geleden

Hier al vanaf geboorte eigenlijk op verzoek. In alle nachten (vandaag 3 weken precies) hem 1x wakker moeten maken voor voeding en dat was de eerste nacht thuis. Zijn dus na 4/5 dagen gestopt met wekkers zetten omdat die altijd afging als we al bij hem waren. Hij laat er overdag vaak 2,5/3u tussen, in de avond vaak maar 1/1,5u en in de nacht vaak 3,5/4u max. Hij eet graag vaak en veel. Maar poept en plast ook veel en groeit heel goed. Is in de tweede week ook 300gr gegroeid en met dag of 9/10 weer boven geboorte gewicht. Gok dat hij nu 4,9/5 kg weegt