33 Reacties

4 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap 2 jaar geleden een versie gehad. Gelijk in 1x gelukt. Was blij dat ik het een kans gegeven heb. Kon nu gewoon natuurlijk bevallen.

4 maanden geleden

Reactie op DemiZ99

Voor de vrouwen die al een versie hebben gehad en waarbij het niet is geluk ...
Ik heb vrijdag een versie gehad bij precies 36 weken, helaas is dit niet gelukt. Niks ten nadelen van het personeel en de goede zorgen, maar gewoon een super eigenwijs kindeke (nu al, haha). Er werd ons verteld dat een tweede poging ook niet veel zou uithalen en we werden meteen geïnformeerd over beide opties (stuitbevalling of keizersnede). Wij hebben hier het weekend over nagedacht en willen voor een stuitbevalling gaan. Het ziekenhuis heeft hier ook ervaring mee en ze zien geen reden om dit niet te proberen. Daarnaast werd ons verteld dat uiteindelijk 50% van de stuitbevallingen alsnog in een keizersnede eindigen. Ook staan we na vrijdag meteen onder toezicht van het ziekenhuis dus voelt het allemaal veilig. Ik heb de afgelopen dagen veel positieve (stuit)bevalverhalen gelezen en heb ook wat informatie ingewonnen door filmpjes te kijken van deze doula; https://youtu.be/CRkfvTLlmwA?si=eVX__fwZofeTgSJ9 en heb dit als fijn en goed informerend ervaren. Succes met het maken van jouw keuze, allebei valt er veel voor te zeggen, maar volg je gevoel. ❤️

4 maanden geleden

Reactie op DemiZ99

Voor de vrouwen die al een versie hebben gehad en waarbij het niet is geluk ...
Ons kindje ligt met de voeten naar beneden, dus wij hebben een keizersnede besloten. Als het in stuit had gelegen met de voeten omhoog bij het gezichtje dan waren we naar een ander ziekenhuis gegaan en had ik het vaginaal willen proberen. Ik vind het hoe dan ook belangrijk om je goed te laten voorlichten zodat je van beide kanten de voordelen en de nadelen kent. En ook te vertrouwen op je intuïtie.

4 maanden geleden

Ik was er ook best gespannen voor maar ik vond de behandeling zelf echt meevallen. Er waren bij mij geen weeënremmers nodig omdat de buik soepel genoeg was. Ik had wel vooraf paracetamol genomen. Het draaien is ondanks dat alles helaas niet gelukt, maar het was het proberen waard vond ik. Na afloop wel erg beurs gevoel in mijn buik, de opvolgende dag ook nog stevig. Paracetamol en warme kruik helpen daar wel bij, maar houd er rekening mee dat je echt even rustig aan moet doen na de draaipoging. Wij gaan nu voor een geplande keizersnede omdat ik een stuitbevalling niet zie zitten.

4 maanden geleden

Zojuist poging gehad. Helaas niet gelukt. Ik vond het pijnlijk, maar wel te doen. Volgende week nog een poging, vind het zeker de moeite waard om te proberen

4 maanden geleden

Nou maanden rond gelopen met het idee dat baby in stuit lag (door VK bevestigd) blijkt de baby helemaal niet in stuit te liggen na de echo vandaag. (En hij ligt al die tijd al het zelfde) met z’n kont in m’n ribben. Moet echt schakelen, scheelt wel een hoop zorgen. Maar toch heel vreemd

3 maanden geleden

Nog meer ervaringen met een baby in voetligging?

3 maanden geleden

Reactie op SB63

Nog meer ervaringen met een baby in voetligging?
Ja, stuur maar een pb

3 maanden geleden

Reactie op lollinga

Ja, stuur maar een pb
Fijn! Dank je! Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd.

3 maanden geleden

Reactie op SB63

Fijn! Dank je! Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd.
Ik heb je een berichtje gestuurd

3 maanden geleden

Een versie gehad met 36 weken en voor mij was het echt een slechte ervaring, het deed zoveel pijn en was echt niet prettig. Ik zal dit dan de volgende keer ook nooit meer nog eens doen

3 maanden geleden

Vandaag versie gehad, meerdere pogingen die niet geslaagd zijn. Behoorlijk pusherig personeel in het ziekenhuis rondom keuzes wel of niet nog een poging doen. Ik voelde me niet echt gehoord en moest meerdere keren aangeven dat ik niet verder wilde. We kiezen nu voor een geplande keizersnede. Ik had al een voorgevoel dat het niet zou lukken, maar toch geprobeerd. Opzich geen slecht gevoel over die draaipoging maar ook wel een bevestiging om goed naar je gevoel te luisteren. Mijn gevoel zegt dat de baby niet voor niks zo ligt en of we dit zullen weten weet ik niet. Ik kijk ergens uit naar het volgende plan, fijn om straks duidelijkheid t hebben hoe keizersnede in z’n werk gaat en wanneer we onze baby in onze armen kunnen sluiten.

3 maanden geleden

Reactie op SB63

Vandaag versie gehad, meerdere pogingen die niet geslaagd zijn. Behoorlijk ...
Wat vervelend dat er voor je gevoel niet goed geluisterd werd naar jou wens. Goed dat je het meerdere keren hebt herhaald! Het klinkt als een wijze beslissing om voor een keizersnede te gaan in jouw geval