14 Reacties
5 maanden geleden
Hi! Ik had zelf alleen ook een vitamine D tekort.. heel erg tekort.. had een waarde van 8 en moest minimaal over de 50 heen zijn.. pillen gekregen bij de HA en extra druppels en toen in 4 maanden ineens een waarde van 115.. dus dat ging redelijk vlug.. geen ervaring met te laag ijzer enz. Weet wel dat je ijzer altijd iets te laag is omdat je meer bloed in je lichaam hebt tijdens je zwangerschap en het dus word verdunt.. 🙈
Hopelijk heeft de huisarts een goede fijne oplossing voor je!
5 maanden geleden
Ik heb vandaag nog een ijzerinfuusje gehad (maar ik lig ook in het ziekenhuis) op zich ging het vlekkeloos, geen bijwerkingen gehad etc. Maar ik begreep wel dat zo’n infuus pas over twee weken werkt en pillen pas over vier weken..
5 maanden geleden
Wat voor invloed of effect heeft iijzertekort en vit b12 tekort op de baby naast dat je jezelf natuurlijk erg beroerd voelt en ongezond is. Bij mij hebben ze al lang niet meer geprikt en niets meer gedaan ondanks dat het laag is.. kan dit de groei en ontwikkeling van mijn baby negatief beïnvloeden? Veel sterkte! Erg vervelend.
5 maanden geleden
Hoi! Oh, wat snap ik goed hoe je je voelt!! Ik heb zelf ook precies hetzelfde. Ik heb voor het B12 tekort de B12 Combi 6000. Voor het vitamine D tekort slik ik nu ook vitamines en voor het ijzertekort ben ik door de verloskundige doorverwezen naar het ziekenhuis voor een ijzerinfuus. Misschien dat je hier ook naar kunt vragen bij jouw verloskundige? Hopelijk komt er snel een oplossing voor je en voel je je snel beter. 🍀
5 maanden geleden
Hee, na mijn vorige zwangerschap 4 jaar geleden, bleef ik mij ontzettend zwak en uitgeput voelen, kortademig, zweten, duizelig, geen energie. Helaas zaten we toen in de eerste lockdown en kon je eigenlijk niet bij de huisarts terecht alleen in uitzonderlijke gevallen. Telefonisch werd er vooral gezegd; ach ja het is ook heel wat bevallen etc. 8 maanden later eindelijk lab geprikt en toen ook enorm laag hb en ijzer, na enkele weken ferrofumaraat knapte ik eindelijk op!
Nu tijdens deze zwangerschap meteen bij verloskundige aangegeven dat ik extra op gecontroleerd wil worden, al snel in de zwangerschap wederom laag hb / laag ijzer en ook b12 zakte per controle. Verloskundige raadde aan ijzerbisglycinaat van Solgar, ijzer bleef zakken. Aangegeven dat ik liever de ferrofumaraat op recept wens, na enkele weken voelde ik mij weer mijzelf!
Begrijp hoe beroerd je je kan voelen en ook dat je denkt kan ik dit aanvullen met deze medicijnen maar echt laag ijzer kan heel vervelende klachten geven. I feel you!!! 😘
5 maanden geleden
Maar wat eten jullie als jullie zo veel te kort komen? Niet dat ik heel gezond, wat is jullie eet patroon? Wat eet je veel of juist niet? Op Google vindt je genoeg producten waar deze dingen in zitten.
5 maanden geleden
Vorige zwangerschap tekort aan alledrie en dit keer alleen ijzer en d. Kwam er met 33 weken achter en voor de bevalling waren me waardes weer goed (dankzij pilletjes). Het werkt echt, maar duurt ff :). Dit keer heb ik om een infuus gevraagd. Hoop dat ze me dat willen geven, want word zo misselijk van die pillen en ik ben ook echt niks waard. Al met al is het gewoon heel vervelend en willen ze vaak eerst afwachten of pillen aanslaan bij je.
5 maanden geleden
Reactie op Mella_Lightning
Maar wat eten jullie als jullie zo veel te kort komen? Niet dat ik heel gez ...
Sommigen kunnen nog zo bewust eten en drinken, maar hebben evengoed te kort. Kan erfelijk zijn of door waar je roots liggen. Ik heb zelf Turkse roots en dan heb je sowieso al vitamine d tekort in NL en grotere aanleg voor bloedarmoede. Ik ben ook 13 maanden geleden bevallen, wat ook bij kan dragen aan tekorten.
5 maanden geleden
Reactie op Mella_Lightning
Maar wat eten jullie als jullie zo veel te kort komen? Niet dat ik heel gez ...
Klopt, ben ik mij van bewust! zelfs al pas ik mijn hele voeding er op aan zijn er periodes in mijn leven dat de opname en aanmaak onvoldoende is. Dit was in de puberteit, na mijn vorige zwangerschap, tijdens deze zwangerschap..
5 maanden geleden
Hoi! Heb je inmiddels een oplossing gevonden met je huisarts? Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn b12 te laag is. Word morgen gebeld door de huisarts met hoe of wat, moest overlegd worden en mijn vk wist er niks van…
Mag ik vragen hoe laat jou b12 was?
Ik ben vooral echt enorm moe, kortademig en prikkelbaar 😩
5 maanden geleden
Reactie op ChristelvAc
Hoi! Heb je inmiddels een oplossing gevonden met je huisarts? Ik ben er van ...
Hee! Mijn b12 was 94. Ik slik nu alles wat ik tekort komt bij. Heb het zelf moeten halen, dus niet op recept ofzo. Maar huisarts gaf aan wat ik dan precies moest kopen. Over een weekje moet ik weer prikken en dan kijken of mijn waardes omhoog zijn gegaan. Ben benieuwd wat jouw huisarts gaat zeggen. Ik begreep dat het echt enorm kan verschillen
5 maanden geleden
Reactie op veeriekie
Hee! Mijn b12 was 94. Ik slik nu alles wat ik tekort komt bij. Heb het zelf ...
Oh dat is wel erg laag idd! Bij mij is het 190 en heb er al ontzettend last van!
Wat heb je gehaald qua vitamine pillen?
Ik word vanmiddag rond 13:30 gebeld, ben ook benieuwd door alle verschillende dingen die ik bij iedereen lees. Ze gaan tegenwoordig maar lax om met alles vind ik 😊