13 Reacties

4 maanden geleden

Een hele persoonlijke keuze… Ik zou er zelf niet aan moeten denken, vooral door hoe ik mij voel maar daarnaast zou ik het risico ook wel erg groot vinden. Één week voor uitgerekende datum wordt wel heel spannend. 2,5 uur van huis is ver 😬 ik zou lekker thuis blijven rond die tijd!

4 maanden geleden

Ja hoor. Wij gaan 14 tot 9 dagen voor de uitgerekende datum nog op vakantie. Wel iets dichter bij huis, 2 uur, maar of ik nou thuis beval in 't ziekenhuis of 2 uur verderop. Ziekenhuis is ziekenhuis

4 maanden geleden

Ja hoor, why not

4 maanden geleden

Dat is een persoonlijke keuze. Ik zou er zelf niet voor gaan ook als ik me eigen goed voel.

4 maanden geleden

Ik zou het zelf wel aandurven hoor, je kan altijd cancelen als je je niet goed voelt. Zou wel aanraden om een flexibele annuleringsregeling te regelen voor je gemoedstoestand :)

4 maanden geleden

Ik zou er zelf niet aan moeten denken, omdat ik heel moe ben en lekker thuis wil zijn. Bij de eerste wel nog met 37/38 weken weggeweest. Maar als je je goed voelt, tja waarom niet!

4 maanden geleden

Blijft altijd een risico, Mijn eerste kwam 5 dagen eerder dus je weet het nooit. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Zelf zou ik dit niet doen haha.

4 maanden geleden

Nee dat zou ik iets te spannend vinden haha.. wij gaan nog een nachtje weg met 36+4 op een uurtje afstand maar na de 37 weken wil ik toch thuis blijven en ook dit nachtje wilde ik maximaal een uur verderop.

4 maanden geleden

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar ik wil ook graag thuis bevallen. Kan me voorstellen dat je de keuze makkelijker maakt als je naar het ziekenhuis zou willen.

4 maanden geleden

Qua bevallingsrisico zou ik dat wel aandurven denk ik. Alleen die autorit van 2,5 uur zou mijn lichaam echt zo slopen dat ik niet meer van de rest zou kunnen genieten. Dus zou ik niet gaan.

4 maanden geleden

Wij hebben t bij Maud ook in de planning gehad 5 dagen voor uitgerekende datum. Uiteindelijk met zwangerschapsvergiftiging ingeleid met 38 weken haha Dus toen niet meer kunnen gaan maar anders had ik t zeker gedaan met die zwangerschap. Dat was 2 vingers in de neus in vergelijking met deze zwangerschap. Nu zou ik er niet voor kiezen haha

4 maanden geleden

Nee, dat zou ik zelf echt niet meer doen :) . Het gaat om meer dan alleen ‘als ik me goed voel’, natuurlijk weegt dat mee, maar een bevalling komt niet op bestelling en dan zou ik ca. 2 1/2 uur van huis zijn echt niet prettig vinden. Het is ook niet zo dat een bevalling altijd rustig en kalm begint waardoor je zo’n autorit ziet zitten. Eigenlijk zijn er zoveel scenario’s te bedenken waardoor het niet ideaal is ;) De kans om te bevallen rond dit termijn is ook niet bepaalt verwaarloosbaar te noemen:

4 maanden geleden

Zou gewoon doen wat goed voelt voor jullie. Ik ben bij mijn eerste met 37 weken een nachtje weggeweest, op 1,5 uur rijden maar ik ga nu binnen de 37 weken niet meer te ver van huis. Met name ook omdat mijn eerste bevalling erg snel ging en ze deze nog sneller verwachten. Als het jouw eerste is kun je ook prima terug gaan rijden wanneer je merkt dat de bevalling begint natuurlijk… Bij de meeste bevallingen gaat het echt niet DIRECT los en kun je de eerste uurtjes gewoon nog prima rustig iets ‘doen’