28 Reacties

5 maanden geleden

Maar als je denkt dat je vliezen zijn gebroken dat moeten ze je toch gewoon helpen? Want plas ruikt niet zoet?! Ze moeten je gewoon helpen en goed kijken

5 maanden geleden

Twee keer een plas water wat zoet rook klinkt toch echt wel als vruchtwater… Wat vreemd dat er gezegd word dat het erbij hoort. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je met gebroken vliezen door blijft lopen. Ik heb helaas verder geen ervaring of advies voor je. Sterkte en ik hoop dat de bevalling gauw doorzet!❤️

5 maanden geleden

Reactie op kaout123

Maar als je denkt dat je vliezen zijn gebroken dat moeten ze je toch gewoon ...
😯😯

5 maanden geleden

Wat raar.. want vruchtwater is echt wel zoet... Raar dat ze u niet helpen... Is er een optie om ergens anders naartoe te gaan? Als je echt ongerust bent zou ik dan toch een ander ziekenhuis opzoeken.. alle zou ik dan toch doen...

5 maanden geleden

"Hoort erbij" huh?! Als je vliezen zijn gebroken dan komt je kindje al gauw. Ik vind dit heel raar!

5 maanden geleden

Reactie op kimmietjje

Wat raar.. want vruchtwater is echt wel zoet... Raar dat ze u niet helpen.. ...
Bedankt voor de tip! Goeie om uit te zoeken of ik ergens anders voor een second opinion of dergelijke kan gaan.

5 maanden geleden

Ik zou opnieuw bellen met het ziekenhuis en situatie nog eens voorleggen. Mogelijk even wat harder zijn als ze je willen afwimpelen met kom morgen maar. Zou echt zeggen dat je sterk denkt dat het je vliezen zijn die gebroken zijn bijna 48 uur geleden. Ik kan er niet over mee praten maar lijkt me toch ook wel dat ze andere testen kunnen doen dan het vocht opvangen. Als je zelf niet een lekker gevoel hebt moeten ze je gewoon opnieuw even zien

5 maanden geleden

Wat is dat toch met dat 'afschepen'? Gewoon terugbellen hoor, en desnoods eisen dat ze je opnemen of wat dan ook. Als je tegenwoordig geen grote mond opentrekt word je niet meer geholpen lijkt het wel.

5 maanden geleden

Als je op je rug ligt en je blaast flink op je handpalm (wel even een matje uit het kraampakket onder je billen leggen) komt er dan vocht uit wat je eventueel kunt opvangen? Bij mijn vroegtijdig gebroken vliezen bij ons eerste kindje moest ik dit doen in het ziekenhuis en verloor zo weer wat vruchtwater ter controle voor de gynaecoloog daar of het echt vruchtwater was en geen urine. Je wilt zeker niet te lang met gebroken vliezen rondlopen ivm infectiegevaar.

5 maanden geleden

Reactie op WeS187

Wat is dat toch met dat 'afschepen'? Gewoon terugbellen hoor, en desnoods e ...
Ja precies dat!

5 maanden geleden

Reactie op Roos__

Als je op je rug ligt en je blaast flink op je handpalm (wel even een matje ...
Heb ik geprobeerd bij de VK en verloskundige alleen komt er dan ook urine mee. Kan het thuis nog even proberen, bedankt voor de tip!

5 maanden geleden

Wat onwijs stom zeg! Zoet water is echt wel vruchtwater en ook nog bloedverlies... Wat laten ze je in de steek. Blijven bellen! Succes met de bevalling 🧡

5 maanden geleden

Reactie op Bailey88

Heb ik geprobeerd bij de VK en verloskundige alleen komt er dan ook urine m ...
Wat gek dit! Ik dacht laatst ook dat mijn vliezen gebroken waten en heb dit toen in het ziekehuis moeten doen maar daar kwam geen urine mee hoor.. dit is eht vruchtwater. Ik zou zeker bellen naar een ziekenhuis in omgeving. Succes!

5 maanden geleden

Toen bij mijn eerste mijn vliezen waren gebroken zeiden ze ook dat het urine was… 🙄 alleen kreeg ik toen gelukkig snel ook weeën en kwam de bevalling op gang. Ik heb wel eens de tip gehoord in de bevalcursus om een boterhammenzakje in je ondergoed te doen. Als je dan weer vocht verliest kunnen ze dat testen om te zien of het vruchtwater is (bestaan stripjes voor geloof ik die ze erin dippen). Volgens mij is het niet wenselijk om langer dan 48 uur met gebroken vliezen te lopen ivm infectiegevaar. Als je vliezen daadwerkelijk gebroken zijn hoop ik voor je dat de bevalling vannacht vanzelf begint! 🤞en anders morgen nogmaals bellen

5 maanden geleden

Ze kunnen gewoon met een stripje of wattenstaafje achtig iets testen of het vruchtwater is in het ziekenhuis. Hebben ze bij mij toen ook gedaan en was idd vruchtwater.

5 maanden geleden

Ik geloof dat het infectiegevaar 0.5% is en na 24 uur oploopt naar 2% dus het is te overzien. Vrouwen worden daar wel snel angstig voor gemaakt imo. Maar goed, dat neemt allemaal niet weg dat ze ts gewoon moeten helpen en niet zo in die onzekerheid moeten laten zitten (zeker niet als ze niet eens zeker weten wat het eigenlijk precies is, aangezien dat niet getest is)

5 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik geloof dat het infectiegevaar 0.5% is en na 24 uur oploopt naar 2% dus h ...
Dat scheelt inderdaad maar wat je zegt het zou fijn zijn als ze mij gerust stellen en helpen

5 maanden geleden

Vertrouw op je gevoel! Ik ben gisteren opgenomen met te vroeg gebroken vliezen (34.3). In eerste instantie ben ik ook naar huis gestuurd na het laboratorium onderzoek omdat ze niets konden vinden wat op vruchtwater leek. Ik had er geen goed gevoel bij en ben de dag erna terug gegaan voor een extra check. Toen bleek het overduidelijk vruchtwater. Ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb. Ik herkende het ook ook aan de zoete geur, dat is vrij goed te ruiken. Ik word nu wel ingeleid wegens het infectiegevaar.

5 maanden geleden

Zoet kan ook waterige afscheiding zijn! Hopelijk kun je meer opvangen nog de komende uren, maar er is dus iig wel een mogelijkheid dat het geen vruchtwater was, omdat je aan het eind van de zwangerschap best veel waterige afscheiding kunt hebben. Alleen het bloedverlies wat op t zelfde moment is begonnen zou mij idd ook sterk doen twijfelen hoor, dus laat het vooral nog een keer checken.

5 maanden geleden

Bij mijn eerste twijfelde de verloskundige ook of ik vruchtwater verloor of niet. Ze heeft toen thuis een wattenstaafje afgegeven, zodat ik als ik opnieuw vocht verloor thuis kon testen of het vruchtwater was of niet. Het wattenstaafje kleurde direct zwart (= dus vruchtwater).