3 Reacties
2 dagen geleden
Sinds september hebben wij een vloerbed, om de overstap van samen naar alleen slapen te maken. Hiervoor begon ons zoontje de nacht in zijn ledikant naast ons bed en eindigde iedere nacht tussen ons in, vaak met een nachtvoeding (bv). In september was na de verbouwing zijn slaapkamer eindelijk klaar en hebben we het vloerbed geintroduceerd. Wij merken sindsdien dat onze zoon steeds beter slaapt. Hij slaapt inmiddels de meeste nachten door en als het nodig is dan slapen we weer samen, maar dan in zijn bed. Het grote voordeel is dat een van ons gewoon door kan slapen.
Inslapen gaat ook prima in het vloerbed. Overdag gaat dit zonder problemen en zelfstandig. 'S avonds is het met periodes wat lastiger. Maar dan is het fijn dat we de mogelijkheid hebben om erbij te liggen.
Al met al zijn wij heel blij met het vloerbed en de mogelijkheid om samen te slapen als dat nodig is in periodes van doorkomende tandjes, ziekte of een sprong.
gisteren
Ik ben ook heel blij met ons vloerbed.
Wij hebben hem al bijna een jaar.
Inderdaad met vlagen (zoals de afgelopen week) nodig om bij hem te liggen en dan is het zo ideaal dat ik hem gewoon kan laten liggen als hij slaapt, en zelf het bed uit kan sneaken, de deur dicht trekken en zelf heerlijk in mn eigen bed weer verder kan slapen.
Ik twijfel wel of mijn zoontje door de ruimte die hij heeft in bed (bed is gewoon normale 1 persoons maat dus 90x200) niet extra gaat woelen/draaien. Hij gaat echt zn hele bed door en alle kanten op.
Verder gaat hij er, tegen mijn verwachting in, nooit uit. Dat kan (en mag) ie wel maar doet ie nooit.