34 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb al mijn spul en van de baby in 1 koffer, geen eens een hele grote maar gewoon geen onnodige dingen mee (geen kraam verband, luiers, billendoekjes, dit hebben ze allemaal in het zkh!)
En voor mezelf ook geen onnodige dingen. Staat nog 1 tasje met eten/drinken klaar waar de last minute dingen in gaan (telefoon laders, borstel enz)
En alles in ziplock zakjes :) met een lege plastic tasje voor t gebruikte spul
4 maanden geleden
Ik heb gewoon alles in een boodschappentas gegooid 😂 ik hoor/lees inderdaad vaak mensen over apart inpakken en zelfs outfits in ziplock zakjes enz maar ik snap zelf niet zo goed waarom? 🫣 zo veel gaat er ook weer niet mee dat je niks terug zou kunnen vinden als je even in die tas kijkt lijkt me
4 maanden geleden
Ik heb alles in een trolley. 1 kant al mijn verzorgingsspullen (kleding/shampoo/slippertjes/ondergoed etc) en aan de andere kant heb ik de outfit voor de kleine in IKEA zakjes met daarop geschreven welke maat het is. En een setje kleding voor m’n vriend.
Aangezien ik voor een geplande keizersnede ga heb ik ietsje meer mee 😊
Vorige bevalling alles in een tas meegenomen en dat bleek toch wel onhandiger te zijn omdat mensen moesten zoeken wat ik wilde hebben.
4 maanden geleden
Ik ben ook zo’n freak met packing cubes en ziplock zakjes 😍 heerlijk. Heb een tussenmaat koffer en een grote tas voor mij, mijn man en baby. We weten al dat ons kindje in het ziekenhuis moet blijven en wij ook, dus we hebben wat meer ingepakt. Heb mijn spullen bij elkaar in packing cubes: kleding, toilet artikelen enz. En dan alles van baby in ziplock zakjes met daarop wat het is + de maat, dat alles ook in een packing cube. En mijn man heeft het gewoon los in de koffer gedaan 😂 Mij best. In de tas zitten dingen zoals snacks, waterfles, oplader, toilet tasje met dingen die we tijdens de bevalling misschien gebruiken (haar elastiekjes, dextro, enz)
4 maanden geleden
Reactie op Naomi99
Die ziplock zakjes zijn handig als iemand anders het geboorte pakje moet pa ...
Oh! Ja het leek mij dat het duidelijk is welke kleertjes voor de baby zijn en welke van mij… Maar veel dames zijn fan van de zakjes dus misschien denk ik er te makkelijk over 🤭 heb nog geen ervaring haha
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Oh! Ja het leek mij dat het duidelijk is welke kleertjes voor de baby zijn ...
Nou ik heb bijvoorbeeld 3 pakjes mee dus dan dan staat er ook op welk pakje eerst gepakt moet worden.
Maar ook voor andere spulletjes vind ik het makkelijk hoor, per categorie inpakken. Dan heb je in 1 greep de juiste spulletjes bij elkaar en hoef je niet te graven 😜
Maar ik doe het ook met m’n eigen kleding op vakantie bijvoorbeeld, je kan in een groter zipzakje dus bijv zo 5/6 shirtjes kwijt en dan alle lucht eruit drukken en dan heb je mega veel ruimte bespaard én alles per categorie in zakjes 🫣. Ik hou ervan 😂
4 maanden geleden
Voor mijzelf en mijn man hebben wij een trolley (handbagage formaat) en voor de kleine de luiertas!
Dat laatste vooral, omdat ik dit keer aardig wat zw.diabetes-proof snacks en drinken meeneem en die ook in de trolley heb gedaan hahaha
4 maanden geleden
Ik moet nog pakken🙈, maar idee is kleine trolley voor mij en m'n man en luiertas voor kindje.
Wil ook kledingsetjes voor kleintje compleet apart inpakken, ofwel in cubes( welke zijn handig?) of ziplockzakjes zodat hij/zij niet een bij elkaar geraapt setje aankrijgt😁
Hebben jullie gebruik gemaakt van een paklijst of id? En zo ja welke is handig en wat zijn onmisbare items die er niet standaard opstaan?
4 maanden geleden
Ik heb spullen voor mijzelf en baby in een koffer gedaan. Alles voor de baby per setjes in een diepvrieszakje. Ook eventueel flesje / speentje heb ik zo ingepakt. Mijn vriend had zelf eeb rugzak mee met zijn spullen en nog wat spelletjes / snackjes 🤭
Wij wisten van te voren dat we wat langer in het ziekenhuis moesten blijven dus vandaar dat we iets meer spullen bij hadden!
4 maanden geleden
Wat nemen jullie allemaal mee voor je vent? 😅
Ik heb nu een trolly, een kant baby en toilettas (babyspullen in diepvrieszakjes; 2 setjes en hydrofiele doeken) andere kant voor mij;
- schone kleding
- ondergoed
- badjas
- slippers
En dan 1 schoon tshirt voor mijn vriend 😂 ohja en mapje papieren/paspoort en opladers.
Vorige keer ging die bevalling zo rap (waren een uur in beval hotel en toen was ze er) dat ik werkelijk niks gebruikt heb uit die tas.
Wil nu ook geen dingen vergeten waarbij ik daar denk shit had ik maar…
4 maanden geleden
Oh misschien nog een tip; extra mutsje.. die van ons zat na de bevalling best wel onder het bloed (heerlijk met zo’n unisex nude tint) en daarna hebben ze er een van daar op gezet.. ding zag er niet uit haha! Heb nu een extra donker mutsje meegegeven. En qua pakjes zou ik echt duidelijk erop zetten als je 1e/2e keuzes hebt en vooral je vriend instrueren. Bij mijn eerste konden ze het niet goed vinden en moest hij het pakken… maarja mannen he 🤪🤷🏽♀️
4 maanden geleden
Ik heb een kleine koffer voor ons drietjes.
Aan de ene kant; 2 setjes voor de baby (ook in een zipzakje 🤣) daar zit het pakje met romper, muts en sokken in. Een dekentje voor de baby, koekjes, kauwgum (vond ik echt heel fijn tijdens de vorige bevallingen) en bevaljurkje.
Aan de andere kant zitten kleren om naar huis te gaan, shirt voor man en een toilettas om mezelf daarna te douchen met wegwerp washandjes, crèmes etc).
Ik moest bij mijn tweede bevalling onverwachts een nachtje blijven en had toen niks bij de hand. Ik heb daar nu wat meer rekening mee gehouden.
Oja ik heb allemaal douchespullen en crèmes verzameld die ik nog precies 1x kan gebruiken, hoeft het niet meer mee naar huis 🤣.