21 Reacties
5 maanden geleden
Ik ga wel eigen luiers en fles meenemen. In meeste ziekenhuizen hebben ze merk pampers. Ik ga Kruidvat luiers gebruiken. En als flesje heb ik MAM dus neem liever eigen mee dan
5 maanden geleden
Ik vond dat ook zo verwarrend met de checklist. Ik had eerst vanalles ingepakt maar toen toch maar even navraag gedaan bij familie van mijn man die 8 maanden geleden bevallen is en het ziekenhuis waar ik ga bevallen en daar hoef je dat niet zelf mee te nemen.
Zou dus even navraag doen bij iemand die je kent of het ziekenhuis zelf .
Ik had nog als tip gekregen wel zelf het flesje wat je thuis gaat gebruiken mee te nemen zodat baby meteen die fles krijgt
5 maanden geleden
Ik zou even op de site van het ziekenhuis waar je wil bevallen kijken. Bij die van mij staan luiers niet op lijst om mee te nemen terwijl online ze op elke lijst staan.
5 maanden geleden
Luiers en kraamverband hebben wij niet nodig.
Als je geen borstvoeding gaat geven of als je wil kolven moet je wel je eigen flesjes meenemen.
Ook is dit veel handiger omdat je dan gelijk aan die fles laat wennen.
Straks heb je flesjes en kun je ze niet gebruiken als er wel in t ziekenhuis deze zouden verzorgen omdat de kleine die van jou niet meer accepteert 😉
Flesvoeding idem, wij moesten dit ook bij de medische bevallingen dan allemaal zelf meenemen. Als ze t dan al hebben in t ziekenhuis dan is t vaak speciale of Nutrilon. Als je dan thuis bijvoorbeeld kruidvat eigen merk hebt kan t zijn dat je kindje daar op gaat reageren. Wil je ook niet 😉 dus ik zou die dingen eigenlijk als je geen borstvoeding wil geven sowieso meenemen. Weet je zeker dat je t gewoon allemaal zoals thuis ook hebt 😉
5 maanden geleden
3 keer in ziekenhuis bevallen en behalve kleertjes niks zelf nodig gehad :)
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
3 keer in ziekenhuis bevallen en behalve kleertjes niks zelf nodig gehad :) ...
Je zou altijd even kunnen navragen bij het ziekenhuis ? Dan weet je het zeker. Weet niet of er verschillen zijn tussen ziekenhuizen
5 maanden geleden
Eigenlijk had mijn ziekenhuis alles wat je beschrijft. Ik heb alleen wel eigen flesjes meegenomen zodat de kleine man direct aan ons eigen flesjes kon wennen. Neem nu ook weer eigen flesjes mee, maar misschien gebruik ik voor die 2 dagen ook wel gewoon ziekenhuis flesjes.
5 maanden geleden
Dit verschilt per ziekenhuis. Ik moet het zelf ook nog even navragen hier
5 maanden geleden
Ik dacht dat het een standaard regel was dat je kraamverband daar kreeg en zelfs de open verpakking die je hebt gebruikt. Tenminste bij mijn ziekenhuis (Rijnstate Arnhem). Luiers en alles had ik meegenomen maar zelfs die kreeg de baby daar aan toen.
Qua fles durf ik niet te zeggen aangezien ik bv gaf.
Shampoo en andere dingen wel zelf meenemen. Maar kraamverband lijkt me echt super logisch dat je dat daar krijgt! Maar zou toch even bellen voor info ☺️
5 maanden geleden
Ik heb op een kraamafdeling in het ziekenhuis gewerkt. Daar lag kraamverband voor moeder klaar, inclusief netbroekjes. Voor de baby lagen er ook luiers klaar. Daarnaast liggen er veel hydrofiel en spuugdoekjes dus ook die hoeven niet mee. Flesjes waren 'standaard' flesjes, wil je flesvoeding geven dan is het aan te raden je eigen flesje mee te nemen zodat de baby daaraan gewend raakt.