14 Reacties
2 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap hielp dit Badje maken met koud of lauw water omdat je voeten dan een beetje tot rust kunnen komen en je voeten hoog houden kan ook helpen
2 jaar geleden
Vooral niet lopen als het pijn doet. Je kan echt vaten hiermee kapot maken - althans dat zei mijn arts toen.
Je matras aan de achterkant om hoog leggen. Zodat je voeten hoger liggen dan je hart - meer rust nemen en smiddags benen om hoog. En inderdaad koud bad voor de voeten of koud af douchen.
Heb er veel last van gehad met mijn eerste zwangerschap dit keer niet. Ik gok dat het komt omdat ik nu meer sport, wandel en meer water drink.
2 jaar geleden
Reactie op Nikkiii333
Vooral niet lopen als het pijn doet. Je kan echt vaten hiermee kapot maken ...
En sterkte uiteraard 🌹
2 jaar geleden
Ik heb hier ook al sinds week 15 last van door de warmte voornamelijk. Maar niet zo heftig als bij jou (lijkt, ik heb geen referentie van hoe ze er ‘normaal’ uitzien bij jou 😋) Wat mij helpt is zo veel mogelijk in beweging blijven, voeten omhoog, veel water drinken en voetmassages. Die kan ik hier in Thailand dan weer heel makkelijk krijgen, snap in NL iets minder bereikbaar. Maar dat helpt wel heel goed om het vocht af te drijven, dus wellicht kun je het eens proberen. Of je partner vragen je voeten en (onder)benen t masseren😇
Veel sterkte iig!
2 jaar geleden
Reactie op Kells1986
Goh.. ik zou het niet weten. Ik denk ook; voeten omhoog, maar ga ervanuit d ...
Ja dat doe ik al hele dagen, maar het word steeds pijnlijker 🥴
2 jaar geleden
Wat vervelend! Je zou brandnetelthee kunnen proberen te drinken, dit werkt vochtafdrijvend. Je kunt 2 koppen per dag drinken, google anders maar even naar de voordelen! Sterkte!
2 jaar geleden
100% steunkousen overdag dragen. Drukklasse 1 kan je gewoon vrij kopen. Verder s’avonds voeten hoog leggen.
Ik ben huid/oedeemtherapeut naast de druk van steunkousen zal weinig helpen. Hoeveel fysio behandelingen heb je? Deze kan je namelijk ook inzetten voor oedeembehandelingen! Dit kan verlichting geven.
2 jaar geleden
Reactie op Sanne0207
100% steunkousen overdag dragen. Drukklasse 1 kan je gewoon vrij kopen. Ver ...
Ik zou zeker als fysio (en tevens oedeemtherapeut) in dit geval steunkousen en lymfedrainage aanbevelen😉
Ik zou morgen gewoon even een praktijk gaan bellen die dit aanbied, zij kunnen je verder helpen
2 jaar geleden
Voetenbad met magnesium (1 a 2x in de week), in de avond masseren - vooral bij je aanhechting van de kleine en ringteen en vanaf boven je enkels omhoog naar je knieën (achterkant been) - en omhoog leggen. Mocht je nog (al is het even) op je rug kunnen liggen: op je rug liggen na het masseren en been in 90 graden boven je leggen - op een stoel of bank. Vooral geen strakke sokken of andere schoeisel aan, dat belemmerd de bloedsomloop. En verder wat hieronder staat: veel water en brandnetelthee (kan ook warm laten trekken en af laten koelen, mocht je het nu te warm vinden om thee te drinken), koud douchen wil ook nog eens helpen. Veel sterkte! 🌹❤️