13 Reacties

vorig jaar

Ik wil je niet laten schrikken, maar ik zou de verloskundige vragen, dit kunnen symptomen zijn van zwangerschapsvergiftiging.

vorig jaar

Reactie op SarahLimmen

Ik wil je niet laten schrikken, maar ik zou de verloskundige vragen, dit ku ...
Mee eens! Beter een keer te veel gecheckt dan te weinig! Hopelijk is dat t niet en hebben ze goede tips voor je!

vorig jaar

Ik wordt zelf dagelijks wakker met tintelende/slapende handen. Mijn vk zegt dat het inderdaad komt door vocht vasthouden en dat dit normaal is tijdens de zwangerschap. Gezicht weet ik niet of dat ook “normaal” is, klinkt wel erg vervelend. Ik zou het inderdaad even checken voor de zekerheid!

vorig jaar

Hier ook al sinds een week of 2 erg last van. Zelfs nu harde plekken in m’n knieën van het vocht. Bloeddruk hier elke keer goed, verloskundige doet er helaas niks mee veder

vorig jaar

Al contact gehad met verloskundige, die geeft aan dat het er bij hoort helaas en geen zwangerschapsvergiftiging kan zijn met deze termijn en relatief normale bloeddruk.

vorig jaar

Wat vervelend! De bekende tips zijn koelen, hoog houden en zo min mogelijk zout eten. Misschien is er ook specifieke voeding dat vocht wat afdrijft?

vorig jaar

Ik houd al sinds week 15 vocht vast in mn handen/enkels/voeten. Word ook meerdere keren per nacht wakker met tintelende vingers/handen en had aan het begin zelfs een permanente semi-gevoelloze grote teen erdoor. Dat laatste is nu gelukkig weg, maar het vocht vasthouden is misschien wel hetgeen waar ik het meeste last van heb in mijn zwangerschap. Ik heb ook al contact gehad met vk e.d. maar bloeddruk en urine is iedere keer goed en dit hoort er waarschijnlijk gewoon bij bij mij helaas. Enige tips die ik je kan geven: veel water drinken om het vocht af te drijven en regelmatig bewegen…

vorig jaar

Reactie op Rosa ‘24

Ik houd al sinds week 15 vocht vast in mn handen/enkels/voeten. Word ook me ...
Ik kan je als lymftherapeut lymfedrainage aanbevelen;) ik werk (normaal gesproken) in duitsland en daar word lymfedrainage bij zwangeren gedaan om de afvoer van vocht te stimuleren als er natuurlijk geen zwangerschapsvergiftiging etc is. Lymfedrainage is geheel pijnvrij en niet schadelijk voor je baby;) Ik weet helaas niet hoe dit vergoed word in Nederland, dat zou je zorgverzekering je kunnen vertellen

vorig jaar

Reactie op rhnv

Al contact gehad met verloskundige, die geeft aan dat het er bij hoort hela ...
Wat vervelend!!😩 Ik vind dat zo gek, heb hier toch echt gelezen dat er iemand met 20 weken zwangerschapsvergiftiging had, maar idd zo veel vk's doen niks met vergelijkbare klachten, omdat het niet zou kunnen...

vorig jaar

Reactie op BabyBoertje24

Wat vervelend!!😩 Ik vind dat zo gek, heb hier toch echt gelezen dat er iem ...
Hier precies hetzelfde gisteren verloskundige gebeld m’n knieën waren zo dik van het vocht en allemaal bulten ook. Enkels ineens heel dik en m’n gezicht. Al weken zware hoofdpijn en sterretjes zien. Ze controleren m’n urine niet, want bloeddruk was oké. Zwangerschapsvergiftiging kan ook zonder een te hoge bloeddruk, maar tegenwoordig zijn ze zo makkelijk met been maar een paracetamol of slaap een keer extra. Hier doen ze ook geen ctg meer vanaf 24 weken maar vanaf 30 weken.. was vorig jaar anders

vorig jaar

Enige tip die ik heb is heeeel veel water drinken en zout vermijden! Ik heb het nu nog niet zo erg, maar bij mijn vorige een ontzettend dikke neus 🙈

vorig jaar

Hier precies hetzelfde gisteren verloskundige gebeld m’n knieën waren zo di ...
Ja precies, ik hou het zelf maar goed in de gaten. Mijn verloskundige pint zich vast op dat 120/80 een normale bloeddruk is, echter is 85-90/50 voor mij normaal, dus ga ik zelf maar af en toe m’n bloeddruk meten en zelf beoordelen😅 M’n bloeddruk is nu 125/65 waarbij ze aangeeft dat dit voor mij de mid-pregnancy drop is en daarom zo laag is. Terwijl ik al meerdere malen heb aangegeven dat dit voor mij niet laag is haha

vorig jaar

Hier precies hetzelfde gisteren verloskundige gebeld m’n knieën waren zo di ...
Als je nog ongerust bent zou ik gewoon even urine laagdrempelig inleveren bij huisarts en vragen om een check ook op eiwitten. Mijn ervaring is dat huisartsen hier wel aan mee werken