18 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb ook flink last van vocht vasthouden, gelukkig niet zo erg (nog) als jou maar ben ook nog 'maar' 35+3. Ik probeer idd veel (koud) te drinken, brandnetelthee drinken (schijnt vocht afvoerende te zijn) en lekker met de voeten in koud water. Nu de kleine in het zwembad en ik met de voeten er bij in. En idd zitten/liggen met de voeten omhoog. Ik ben liever zwanger in de winter😅

4 maanden geleden

Jeuk onder je voeten ook aangegeven bij je verloskundige? Dat kan een teken zijn van zwangerschapscholestase en kan je met bloedprikken uitsluiten. Daar ging mijn verloskundige op aan en heb het inderdaad. Voor vocht geen tips helaas, ben ook net een olifantje nu.

4 maanden geleden

Wisselbaden voor je polsen en voeten kan je nog proberen. Bleekselderij / ananas eten, gemberthee drinken. Goed blijven bewegen, al is het maar met je enkels rondjes draaien als je zit of ligt.

4 maanden geleden

Reactie op katieperrie

Jeuk onder je voeten ook aangegeven bij je verloskundige? Dat kan een teken ...
Die test heb ik dus al gehad. Was allemaal goed toen der tijd

4 maanden geleden

Geen idee of het toeval is maar ik eet de laatste dagen enorm veel watermeloen en vocht vasthouden is veel veel minder… ondanks het warme weer. Daarnaast veel beentjes omhoog en uit de zon blijven!

4 maanden geleden

Steunkousen werkt voor mij heel goed! Smiddags een uurtje plat met de steunkousen aan, En begin vd avond als ik thuis blijf en niks meet heb trek ik ze ook aan.. snachts laat ik ze uit.

4 maanden geleden

Komkommers eten schijnt te helpen.. geen idee of het echt zo is maar misschien het proberen waard!

4 maanden geleden

Je kan er weinig aan doen en met jou heeeel veel anderen momenteel. Ik heb het ook. Voldoende drinken en blijven bewegen en zelfs dan zal het met dit weer nog weinig uitmaken. Verder kun je niet veel anders meer doen dan de huis/tuin/keuken middeltjes en wachten tot het koeler wordt. Succes

4 maanden geleden

Reactie op Bo-tje

Steunkousen werkt voor mij heel goed! Smiddags een uurtje plat met de steun ...
Al heb ik ze de hele dag aan helpt bij mij echt amper jammer genoeg. Voeten blijven opzwellen. 🫣

4 maanden geleden

Reactie op LizVz

Je kan er weinig aan doen en met jou heeeel veel anderen momenteel. Ik heb ...
Ja blijft vervelend maar ben er inderdaad bang voor dat het nog wel even zo blijft. Hopen dat het snel wat afkoelt of dat de kleine komt.

4 maanden geleden

Salie thee

4 maanden geleden

Ananas eten

4 maanden geleden

Mijn linkervoet is erger dan mijn rechter. Mn kindje ligt ook links dus dat verklaart op zich wel. Steunkousen werken niet, badjes ook niet. Heb al goedkope slippers gekocht bij de Primark terwijl ik een hekel heb aan dat soort winkels. Maar ik pas niks meer en deze kan ik de band steeds losser en strakker maken. Ga elke middag even poedelen in ons zwembadje, is echt heerlijk maar helpt ook niks voor die zwelling. Soms tintelt mn voet ook heel irritant

4 maanden geleden

Brandnetelthee drinken! Helpt bij mij echt heel goed

4 maanden geleden

Zo herkenbaar, mijn vriend masseert ze vaak en dat helpt voor kort. In de avond smeer ik er alcolado glacial op, dat voelt heel fijn en helpt tegen jeuk! Koude voetenbadjes zijn ook lekker de dag door

4 maanden geleden

Reactie op Marloes12334

Brandnetelthee drinken! Helpt bij mij echt heel goed
Hoeveel koppen drink je per dag? Ik merk dat het ook goed helpt namelijk, maar vroeg me af hoeveel je nu mag drinken.

4 maanden geleden

Vooral de laatste weken van mijn zwangerschap (ik ben nu 39 weken) houd ik ook ineens veel vocht vast. Wat mij heel erg helpt is veel drinken en een (ijs)koud voetenbad voor jezelf maken: heerlijk verkoelend voor je hele lichaam en bij mij zijn mijn voeten na een kwartiertje weer een heel stuk slanker. Ik doe meestal wat ijsklontjes of een ice pack in het water.

4 maanden geleden

Meerdere keren per dag ff een koelpack op mn voet. Mijn voet voelt heel de dag vrij stijf en gaat soms tintelen. Ff poosje gaan zitten en koelpack erop wil voor t tintelen en de stijfheid wel helpen. Slinken doet het helaas niet. Omhoog leggen en voeten badjes doen ook niks voor het slinken