5 Reacties

4 dagen geleden

Volg.. heb in eens hetzelfde!

MOD

4 dagen geleden

Wij geven de fles als ze erom vraagt meestal maar na 3h zeg ik soms tegen me vriend dat ze de fles zal nodig hebben en als we die dan geven heeft ze niet altijd honger..dus wij wachten echt wel tot we zien dat ze honger heeft. Ik zou als ik jou wasje buikgevoel volgen..jij kent je kindje het best en als dat nu 4 flesjes is idk, zolang ze goed bij komt zou ik me echter geen zorgen maken

4 dagen geleden

Wij geven 4 x 210 elke 3,5 uur. Dan krijgt ze zo ongeveer hetzelfde binnen denk ik? Zou dat wat zijn? En dan die van 23.00 dus niet geven. Onze dochter was ook heel moeilijk wakker te krijgen voor de avond voeding en sliep op den duur ook onrustiger snachts als we haar wakker maakten. Toen zijn we over gegaan. Maar altijd goed om naar je eigen kindje en eigen inschatting te kijken natuurlijk.

4 dagen geleden

Ik zou dan idd overdag im de 3 uur aan gaan bieden. Als niet alles helemaal op zou gaan, is het niet erg he. Ze krijgt al veel, en als het iets minder is is dat echt niet erg. Slim om te proberen wat er gebeurd als je die 23.00 fles niet meer gaat geven, soms betekend dat juist een betere nacht namelijk. En wat ook nog een optie kan zijn, stel de flessen overdag om de 3 uur zijn te veel of werkt niet...op z'n beloop laten, 4 flessen overdag zoals je nu altijd doet en dan misschien een fles in de nacht als ze wel wakker blijft worden. Niet ideaal, snap ik, maar soms hebben ze het wel weer even nodig en juist de nachtvoedingen zijn ook heel goed voor de hersenontwikkeling. Dus als ze wakker wordt, is het goed om een fles te geven en niet alleen te sussen. Dit veranderd dan ook weer als de behoefte er niet meer is. Kan ook zijn dat ze net weer in een sprongetje zit, waardoor ze het nu dus even nodig heeft.

4 dagen geleden

Jep, wij geven al heel lang om de 3 uur een fles. Die late van 23:00 geven wij nu al een paar weken niet meer, maar destijds was dat de 6e fles. Toen gaven we nog flesjes van 150ml, maar inmiddels ziet ons schema er zo uit (nu 18 weken oud): 7:00 uur (180 ml) 10:00 uur (150 ml) 13:00 uur (180 ml) 16:00 uur (150 ml) 19:00 uur (180 ml)