15 Reacties

3 maanden geleden

Overigens geeft mijn zoontje niet duidelijk aan wanneer hij vol zit, wellicht dus omdat hij gewoon oprecht te weinig van ons krijgt 😅 Een speen erna geven werkt ook niet, dan gilt hij het uit.

3 maanden geleden

Ik geef flesvoeding dus kan je geen tips geven over het kolven. Maar hier een zoontje van bijna 4 weken. Hij krijgt overdag 6x 120 cc en in de nacht 2x 90 cc. Nou heb ik wel een hongerige baby. 🙈

3 maanden geleden

Ik kolf fulltime, dochter van 6 weken en 4.5 kilo. Wij geven haar 100 cc per voeding 7x op een dag. Overdag houden we de 3 / 3,5 uur aan en snachts laten we haar slapen tot ze wakker word. Dit is vaak 1x om 4 uur.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter is 5 weken maar krijgt 90 cc per keer verdeelt over 7 voedingen. Geeft ook niet aan totdat ze vol zit en komt in de nacht ook elke 3 uuur, maar heeft ook last van krampjes als ze teveel drinkt. Een baby heeft 15-20 min nodig voor het volsignaal. Lukt dat hij jou? Waarin herken je dat je zoon of niet vol zit? Mijn dochter heeft soms last van een boertje als die weg is drinkt ze wel weer. Ik loop gelukkig een voeding vooruit met het kolven en probeer echt mijn productie omhoog te brengen, om de drie uur kolven.

3 maanden geleden

Geef nu geen borstvoeding. Bij de eerste fulltime gekolfd. Wel herkenbaar. Heb toen tijdelijk 1 voeding per dag kv gegeven om het bij te kunnen benen. Probeer eens 90cc in een fles te doen, en dan kijken wat hij daarmee doet? Misschien heeft hij wel behoefte aan iets meer per fles.

3 maanden geleden

Hier ook fulltime kolven! Ik herken je twijfel, ik denk dat wij vanuit een soortgelijke situatie waarbij ze ook bleef komen nu juist overvoeden… 😅namelijk 120cc per keer, volledig op verzoek wat neerkomt op per een krappe 3 uur overdag en 6 uurtjes in de nacht. Ik hou alles bij in een app en daaruit lijkt ze niet veel teveel te krijgen maar vind het nogal wat. Ik heb mijn productie bij laten benen met name door in de nacht ook nog een poos te kolven a 3 uur ondanks dat onze dochter pas na 6 uur komt. Kolf jij nog in de nacht? Als ze na de fles nog signalen geeft geven we 10-20cc bij en daarna gaan we over op een speentje.

3 maanden geleden

Wij geven flesvoeding dus misschien niet 100% vergelijkbaar. Maar zitten nu op 6x 120ml (drinkt niet altijd alles op) Is 3 weken oud en gok rond de 4kg (laatste weging dinsdag 3.8kg)

3 maanden geleden

Formule is een richtlijn.. wij zaten paar weken geleden op dit punt (kv weliswaar) en gewoon een flesje 120 geprobeerd en wel zien wat ze zou opdrinken. Mss is net 10ml meer al voldoende maar zij trok m helemaal leeg!! Nou, hele blije baby (en daarna lekker lang slapen ;))..

3 maanden geleden

Ons zoontje is nu 3 weken (2 weken in NICU gelegen) en toen wij eindelijk thuis kwamen , zijn wij weg gegaan met 7x 80cc. Maar meteen thuis gilde hij het uit na een uur. En echt dat honger huiltje...overlegd met kraamzorg(uitgesteld couveuse nazorg) en nu krijgt hij 100cc overdag en snachts 120cc. Overdag ook 120 geprobeerd maar tot nu toe drinkt hij het niet leeg. En overdag slaapt hij rustig en diep 3 uur op 100cc en snachts 4/4,5 uur op 120cc. Allemaal fles voeding trouwens. Ik kon door stress en alles kolven niet meer bijhouden en dat gaf weer meer stress waardoor kolven ook achteruit ging.

3 maanden geleden

Reactie op Samirayous95

Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter is 5 weken maar krijgt 90 cc per keer ...
Hij doet inmiddels ongeveer 10-15 minuten over een fles, dus het zou best kunnen dat dat dan net aan te kort is voor het volsignaal. Ik merk het dus vooral aan dat hij een speen erna niet accepteert en echt blijft huilen/gillen tot hij weer wat uit de fles krijgt.. We boeren hem al meermaals ivm spugen, dus heb niet het idee dat dat in de weg zit op dat moment. We hebben gisteren 2x KV gegeven zodat ik met kolven voor kon gaan lopen, dat lukt nu gelukkig goed.

3 maanden geleden

Geen borstvoeding maar kunst helaas, maar onze dochter van bijna 5 weken en rond de 4 kilo krijgt 7 a 8x per dag een 120 fles. Inmiddels ook alweer een week. Bij 90 cc hadden we ook dat ze na de fles onrustig bleef of binnen een uur weer kwam. Op 120 doet ze het nu super, tevreden baby en geen gespuug of krampjes

3 maanden geleden

Reactie op Rensje93

Hier ook fulltime kolven! Ik herken je twijfel, ik denk dat wij vanuit een ...
Haha oh wauw! Wij hebben nooit meer dan 90cc gegeven in 1 fles. Ik hou ook alles bij in een app, welke gebruik jij? Ik was gestopt met ‘s nachts kolven omdat ik in het hele begin neigde naar overproductie (10 dagen ziekenhuisopname gehad). Maar toen we eenmaal thuis waren liep de productie terug en sinds mijn man weer aan het werk is merk ik dat het kolven er helemaal vaak bij inschiet overdag. Nu kolf ik ‘s nachts wanneer mijn man hem voedt, maar dat is voor hem ook heel zwaar natuurlijk.

3 maanden geleden

Reactie op Faeven

Ons zoontje is nu 3 weken (2 weken in NICU gelegen) en toen wij eindelijk t ...
Wij hebben ook 10 dagen opname gehad en met dat advies naar huis gestuurd, we mochten per week met 10cc ophogen per voeding, dat is nu 4,5 week geleden dus eigenlijk zouden we misschien toch wel op 120cc moeten zitten 😅😂 Maar vraag me af hoe lang je blijft ophogen met die 10cc of dat je op een bepaald moment gaat rekenen met die formule van het CB. Als ik jouw verhaal zo lees, is het misschien wel de moeite waard om overdag eens 100cc aan te gaan bieden en ‘s avonds 120!

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Haha oh wauw! Wij hebben nooit meer dan 90cc gegeven in 1 fles. Ik hou ook ...
Ik kolf nog steeds het liefst met medela symphony maar op de dagen dat mijn man werkt gebruik ik vaak de wow mom handsfree kolven. Is wel wat mindere productie bij mij persoonlijk maar je houdt de boel wel op gang, want inderdaad zonder extra handen is dat fulltime kolven zo zwaar en kan productie snel teruglopen. Ik ben gaan kolven vanwege kloven en was in het begin zo opgelucht dat ik wel een paar keer oversloeg als mijn man een fles deed.. dat merkte ik heel snel. Heel herkenbaar wat je beschrijft. Ik produceer ruim nu (weet niet wanneer je spreekt van echte overproductie?) maar vind dit op het moment wel prettig om het bij te benen zoals ze nu vaak komt en zelfs wat in te kunnen vriezen. 😬😅

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Haha oh wauw! Wij hebben nooit meer dan 90cc gegeven in 1 fles. Ik hou ook ...
Sorry ik keek zo scheef dat ik dacht dat je vroeg welke kolf haha. De app die ik gebruik is borstvoeding kolven dagboek, breastfeeding and pumping tracker. Vind ik erg fijn, heb er wel 1 keer voor betaald. Maar sindsdien alle voedingen, kolven, luiers, slaapjes etc allemaal te tracken. 😊