Hi dames,
Ik merk dat ik twijfel of mijn zoontje van 6 weken en 4kg wel voldoende voeding krijgt per keer. Ik geef afgekolfde borstvoeding, zo’n 80cc per keer en dat verdeeld over 8 voedingen. Volgens de bekende formule zou hij 76cc per voeding moeten krijgen. Echter, hij blijft vaak na de fles vragen om voeding en komt rond de 2,5/3u weer voor voeding (ook ‘s nachts). Soms komt hij na 1u al en krijgt hij 20cc extra. Heb nu al een paar keer gehad dat hij 10 voedingen op een dag had hierdoor.
Omdat ik fulltime kolf is het op deze manier niet echt bij te houden en voor te kolven, waardoor we heel soms kunstvoeding geven (zodat ik voor kan kolven). Hier krijgt hij ook 80cc van, maar ook hier komt hij na 2,5/3u weer voor voeding. Het consultatiebureau geeft aan dat borstvoeding onbeperkt mag, maar dat kan ik nooit bijhouden op deze manier.
Zijn er meer mama’s die fulltime kolven? Hoe doen jullie dit? En wat zouden jullie doen met de hoeveelheid per voeding? Ik wil het best opschroeven, maar dat moet wel kolfbaar zijn..