44 Reacties
4 maanden geleden
Hier regio Eindhoven: Wij zijn een beetje misleid door de kraamzorgorganisatie.
Hoe het gegaan is: We hadden een intakegesprek, eerste kindje, maar inderdaad tekorten aan personeel, zeker in de zomerperiode (julibaby).
De medewerkster kwam hier naartoe, en 'dreigde' een beetje met een kraamhotel. Iets wat wij absoluut niet wilden, dus daar hebben we voor bedankt. Vervolgens gaven wij aan dat mijn man na de bevalling 3 weken verlof had en mijn moeder met pensioen is, én dat ik geen borstvoeding zou gaan geven, dus dat wij hopelijk een 'makkelijke case' waren zodat we gewoon hulp aan huis konden krijgen en niet naar een kraamhotel hoefden.
De vrouw gaf aan dat we volgens haar dan voldoende hadden aan 5x 3 uurtjes. Wij dachten, zij zal het wel weten 🤷🏻♀️ Uiteindelijk bleek na de bevalling dat ze inderdaad geen personeel beschikbaar hadden, en toen hebben ze een ZZP'er ingeschakeld die naar ons is gekomen.
Zij vond dat wij voor een eerste kindje bijzonder weinig kraamhulp kregen, dus toen vroeg ze aan de organisatie waarom dat was. Waarop de organisatie zei, "dat is de wens van de cliënt".
Ze hebben het totáál omgedraaid dus.
4 maanden geleden
Wij hebben couveuse nazorg gehad, na 10 dagen ziekenhuis. Ik had vanuit de verzekering recht op 12 uur en wilde dat graag verspreid hebben over 4x 3 uur, maar de organisatie vond dat wij al heel veel wisten/zelfstandig waren dus ze is net geen 10u bij ons geweest in totaal. Ergens jammer maar ergens ook fijn om echt even alleen te zijn ☺️
4 maanden geleden
Regio Zwolle. Tot nu toe volledige kraamzorg maar ze kan wel in de middagen weer de wacht in moeten. Is tot nu toe niet gebeurt en we zitten op dag 5.
Overigens was het vorige week heel erg rustig met bevallingen in deze regio, de kraamhulp en de GGD voor de hielprik gaven dat allebei aan.