21 Reacties

één maand geleden

Kunstvoeding is geen garantie op doorslapen. Dus als je borstvoeding zonder problemen geeft zou ik dit niet doen.. Ik geef borstvoeding en mijn dochter slaapt sinds een aantal dagen zo 10-12 uur in de nacht. Ze is nu 9 week. Dus ook met borstvoeding kan dit

één maand geleden

Ik lees graag mee. Ik heb een vriendin die als laatste voeding een flesje KV gaf en haar zoontje sliep daarmee heel snel langer door. Onze zoon komt rond de 3-4 uur en dat vind ik ook best pittig.

één maand geleden

Ik heb noodgedwongen moeten stoppen met borstvoeding en ons zoontje krijgt nu volledig kv, maar slaapt daar niet langer door. Soms slaapt hij in het eerste deel van de avond/nacht 5 uur door en meldt zich vervolgens om de 3/4 uur voor een voeding. Maar er zijn ook nachten dat hij elke 3 uur komt. Als je borstvoeding goed loopt, lekker blijven doen! Kv is geen garantie dat je kindje door gaat slapen.

één maand geleden

Hey, yes dat doe ik. Om 21u omdat hij dan uren heeft gedronken en niet verzadigd. Hij is 5 weken en ik geef 50_80 bij dan. Helpt zodat ik even 4 u kan slapen... en hij went meteen aan de fles.

één maand geleden

Kunstvoeding is inderdaad zeker geen garantie op doorslapen. Het zou kunnen helpen eind vd dag om de 2 uur te geven. Bijvoorbeeld om 18/20/22 uur. Je zou dat ook eens kunnen proberen. Doet mijn zoontje al uit zichzelf, maar als hij meer slaapt’s avonds (en dus minder drinkt) komt hij ‘s nachts vaker

één maand geleden

Mijn zoontje leek te hamsteren in de avond, ik kon dit niet bijhouden met mijn productie, hij krijgt nu een fles kv (na de bv) om 1900 van ongeveer 90cc, hij slaapt daarop door tot 05/0600 uur🙂

één maand geleden

Reactie op EF2022

Hey, yes dat doe ik. Om 21u omdat hij dan uren heeft gedronken en niet verz ...
Grappig ik zat in precies dezelfde situatie. Hij raakte in de avond maar niet verzadigd. Ik geef nu om 20.00 ong nadat ik hem gevoed heb nog een flesje afgekolfde melk 80/90 cc gaat allemaal nog op en gaat dan lekker slapen

één maand geleden

Reactie op rhnv

Kunstvoeding is geen garantie op doorslapen. Dus als je borstvoeding zonder ...
Oh wat heeerlijk. Ik geef ook bv maar m'n zoontje bijna 11 weken laat er heeeel af en toe maar 6/7 u tussen. Verder altijd om de 3 u pff zo vermoeiend. Ik dacht misschien ligt het aan de bv

één maand geleden

Reactie op anniedw

Mijn zoontje leek te hamsteren in de avond, ik kon dit niet bijhouden met m ...
Hoe oud is je zoontje?

één maand geleden

Reactie op SandraTroy

Hoe oud is je zoontje?
12 weken

één maand geleden

Grappig ik zat hier vannacht ook aan te denken. In de kraamperiode moesten wij ‘s nachts bijvoeden en daar sliep meneer super lekker op. Gewoon direct al om de 4 uur. Nu geef ik volledig borstvoeding en wil ik wel eens kijken of het zou helpen een flesje kunstvoeding te geven voor we de nacht in gaan. En nee ik snap heus dat het geen garantie is, maar het zou best lekker zijn als ie wat langer ertussen zou houden. Daarnaast zou dit dan een mooi moment zijn voor mij te kolven (en dus niet extra te kolven) om een voorraadje op ge bouwen.

één maand geleden

Ik vraag me wel af hoeveel zou je dan moeten geven..

één maand geleden

Ik geef volledig borstvoeding en soms 60cc kunstvoeding als ik het idee heb dat ze niet goed genoeg heeft gedronken (soms is ze onrustig en soms juist heel moe) onze kleine slaapt van 23:00 tot 08:00 door.

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Ik geef volledig borstvoeding en soms 60cc kunstvoeding als ik het idee heb ...
Valt ze dan niet aan de borst in slaap? En maak je haar wakker om 23:00? Ik heb zelf zoveel moeite met wakker blijven tot 23:00 dat ik nu soms die late voeding skip. Ik zie dan wel wanneer ie komt maar heb er nog niet echt een weg in gevonden.

één maand geleden

Ik geef ook borstvoeding en we zijn snel begonnen met een flesje kv in de avond , maar bij onze meid maakt het niet uit of ze als laatste kv of bv krijgt ze slaapt op beide even lang..

één maand geleden

Mijn zoontje is nu 8,5 week oud. Wij geven kv 1 flesje om ong 19:00, daarna slaapt hij tot een uur of 3:00 (soms iets eerder soms wat later) en in de nacht 1 keer bv en slaapt dan tot ochtend vaak rond 6. Verder geef ik bv. Einde van de dag beetje moe van borstvoeding en fijn als m’n vriend dan flesje geeft, ik kolf vaak af dan of biedt borst aan als extra als nodig blijkt. Flesje van 120 ml en gaat soms op en soms niet. Laatst viel die in slaap met 40 ml bijv. Geen idee of het helpt met langer slapen maar het ritueel lijkt wel iets te doen/geeft rust (en anders voor ons wel!) In het begin moesten we bijvoeden en dat flesje hebben we er in gehouden :)

één maand geleden

Ter aanvulling, ik heb ook geprobeerd om 23:00 nog fles te geven / bv te geven. Maar moet mijn zoontje dan wakker maken vanuit super diepe slaap en voor mijzelf een enorme strijd om wakker te blijven. Hij drinkt dan ook niet heel effectief en wordt alsnog om 3 uur wakker. Ga nu wat eerder naar bed (probeer ik) en slaap dan iig vanaf 22:00 tot nachtvoeding, gelijk wat uurtjes gepakt. Iets eerder slapen zou beter zijn :) bijv vanaf 21:00 en dan zou je dus gelijk 5 a 6 uur slapen. En daarna nog zo een 2 a 3 uur. Nooit helemaal effectief want nog steeds alert hier ‘s nachts :)

één maand geleden

Nou ik ben eruit ik stop ook met dat wakker maken hoor. Zelf idd altijd moeite met wakker blijven en als ik mijn zoon wakker moet maken komt ie standaard al na 4/5/6 uur. Ik heb hem vandaag niet wakker gemaakt en er zat bijna 8 uur tussen! Waarschijnlijk komt het erop neer dat hij nu soms zijn laatste voeding on 18:30 heeft en soms on 20:00. Als hij na 18:30 mij hoort als ik rond 22;00 naar bed ga en honger heeft is dat mooi meegenomen maar dat wakker maken lijkt hier idd averechts te werken.

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Valt ze dan niet aan de borst in slaap? En maak je haar wakker om 23:00? Ik ...
Nee, onze dochter is in de avond zo wakker en slaapt veel in de ochtend… ik moet proberen haar schema te verschuiven… nu heeft ze geslapen van 23:00 tot 08:30 en was zo moe dat ze na haar voeding nu weer ligt te slapen 🫣

één maand geleden

Hier krijgt de kleine alles afgekolfd per fles… maakt hier niet uit hoeveel hij drinkt in de avond voor het doortrekken in de nacht. Overdag vaker (dus per fles niet meer) drinken lijkt beter te helpen.