27 Reacties

4 maanden geleden

Super handig filmpje. Dankjewel

4 maanden geleden

Wow echt super handig! Ik was het helemaal verkeerd aan het doen. Even off topic: ik moet er toch wel aan wennen om borsten te zien (incl mijn eigen) waar melk uitkomt 😳. Heel gek want ik vind het ook prachtig, maar ik vind het idee mooier dan wanneer ik het zie. Alsof dat functionele van borsten botst met mijn eerdere idee over borsten als iets sensueels/seksueels. Hopelijk went dat gauw 🤔.

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Wow echt super handig! Ik was het helemaal verkeerd aan het doen. Even off ...
Hahaha dit had ik ook bij m’n eerste! Maar zodra de baby er was en echt pas toen ik gestopt was met borstvoeding mocht er weer aangezeten worden😂 daarvoor echt NIET. Off limits hier een jaar lang😂

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Hahaha dit had ik ook bij m’n eerste! Maar zodra de baby er was en echt pas ...
Begrijp ik echt helemaal 😬🫡

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Hahaha dit had ik ook bij m’n eerste! Maar zodra de baby er was en echt pas ...
Ja helemaal eens! Het zijn (gevoelige) gebruiksvoorwerpen van je newborn vanaf de geboorte😂 Pas na stoppen met bv - in mijn geval na enkele weken - werden ze weer toegankelijk voor andere doeleinden haha

4 maanden geleden

En on topic: ik hoorde ooit de tip om dit kolven na een warme douche te doen. Dat helpt de doorbloeding.

4 maanden geleden

Thnx voor het duidelijke filmpje! Ik ga morgen nogmaals proberen want tot nu toe zonder resultaat maar ik deed het wellicht ook niet goed.

4 maanden geleden

Vanaf hoeveel weken lukt dit bij jullie?

4 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Ik ben nu 37+4 en krijg ongeveer een halve theelepel uit mijn borsten (eerste keer op de juiste manier kolven). Volgens mij bouwt het zich op, maar kan het ook zo zijn dat je productie pas op gang komt bij de geboorte. Dus als het nu nog niet helemaal goed lukt, dan hoeft dat geen slechte productie op de lange termijn te betekenen ☺️.

4 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Bij mij lukt het al sinds 34/35 weken en er komt niet zoveel uit maar er komt wel wat uit denk dat het na de bevalling wel meer wordt

4 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Ik ben nu inmiddels 37 weken

4 maanden geleden

Wow echt super handig! Ik was het helemaal verkeerd aan het doen. Even off ...
Eindelijk iemand die dit gewoon benoemt! Ik ben al in meerdere borstvoeding topics afgebrand alleen maar omdat ik eerlijk aangeef dat ik borsten zelf nog zie als iets seksueels en niet per se als iets dat puur voor voeding dient… Dit komt gewoon omdat het mijn eerste kindje is en ik dit nog niet zo ervaren heb. Ik vind dit filmpje daarom ook apart om te zien, zo je borsten masseren terwijl er iemand toekijkt. Ik zou het super ongemakkelijk vinden 🤭 Ben ook heel benieuwd hoe het gaat zijn om voor het eerst borstvoeding te geven terwijl er een kraamverzorgster meekijkt 😭🤣 het went vast vanzelf…. Maar toch. Vind het nu nog een maf idee! Haha

4 maanden geleden

Ik ben nu 37+4 en krijg ongeveer een halve theelepel uit mijn borsten (eers ...
Je productie komt sowieso pas op gang na de geboorte van de placenta. De hoeveelheid die je kan kolven tijdens de zwangerschap zegt niks over de melk na de geboorte. Het is niet om de productie op gang te brengen, want dat doet het niet. Het is om achter de hand te hebben voor als je moet bijvoeden

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Eindelijk iemand die dit gewoon benoemt! Ik ben al in meerdere borstvoeding ...
Oh wat rot dat je daarom bent afgebrand. Ik snap je echt helemaal en weet dat er meerdere vrouwen zijn die hiervan last hebben. Vriendinnetje van mij moest de eerste weken tijdens de borstvoeding kokhalzen omdat het zo vreemd voelde voor haar. Ik had zelf nu dus gekolfd zoals op dat filmpje en merk dat ik het toch wel super kwetsbaar vind en daarom heel erg intiem (op niet seksuele manier, eerder onzeker ofzo). Ik deed het met m’n vriend naast me en dat voelde echt zo kwetsbaar, terwijl wij lief en leed delen. Moet er echt aan wennen 😦. Maar ben ergens blij dat ik dat gevoel nu al ondervind ipv na de bevalling wanneer ik sowieso vol zit met hormonen en onzekerheid. Nu kan ik wel beter anticiperen op dat gevoel of zo (hoop ik hehe)

4 maanden geleden

Oh wat rot dat je daarom bent afgebrand. Ik snap je echt helemaal en weet d ...
Oh nou moet je nagaan! Het lijkt mij inderdaad ook erg vreemd in het begin maar tegelijkertijd heel mooi en ik ben er ook zeker voorstander van dus ik hoop dat het zonder problemen zal lukken! Mooi hoe je het omschrijft. Ik begrijp wat je bedoeld. Het is inderdaad iets intiems maar ik denk dat hoe vaker je het doet hoe normaler het wordt en op een gegeven moment weet je niet beter. Zelf heb ik er nu nog een koeien associatie bij en daar maken we dan soms grapjes over als ik een druppel lek of als ik klaag over hoe mijn tepels veranderd zijn. Dat haalt ook de lading er wel vanaf 😂👌🏼

4 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Ik ben nu 36 weken en heb het alleen even geprobeerd. Het lukte gelukkig al wel. Vanaf 37 weken wil ik het elke dag gaan doen 👍

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Eindelijk iemand die dit gewoon benoemt! Ik ben al in meerdere borstvoeding ...
Het mag er allebei zijn, voedingsbron voor je baby en seksueel! Lak aan wat andere vinden/zeggen.. 😴 m’n partner staat er ook zo in.. 🤭 hij kan niet wachten ook straks te proeven 🤣

4 maanden geleden

Wat een handig filmpje! Ik deed het blijkbaar helemaal verkeerd. Lukte toch al een beetje maar nu lukt het helemaal. Ik ben nu 37 weken en wilde deze week een klein beetje gaan afkolven om in te vriezen

4 maanden geleden

Bedankt! Ik kan niet slapen dus heb even een douche gepakt en het nu weer geprobeerd. Een paar druppeltjes gezien maar ik ben blij

4 maanden geleden

Dankjewel voor het delen! Ben ik de enige bij wie dit niet lukt? Heb het 2x (op 2 verschillende dagen geprobeerd) maar er komt niets uit. Iemand tips/na hoe lang lukt het bij jullie?