27 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Dankjewel voor het delen! Ben ik de enige bij wie dit niet lukt? Heb het 2x ...
Bij mij lukt het de ene keer wel de andere keer niet. Als het lukt dan zijn het ook maar een paar druppels. Het schijnt heel normaal te zijn als het niet gelijk lukt en twee keer proberen is nog niet veel dus gewoon rustig blijven proberen!😊

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Ik doe al anderhalve week 3x per dag ca. 10 minuten kolven per dag. Heb nog nooit meer dan 1 drup gehad, opvangen lukt dus ook nog niet. Ben nu 37 weken, denk niet dat het nog gaat lukken, maar hoeft helemaal niks te zeggen over je borstvoeding als je kindje geboren is. De hormonen in je lijf werken nu nog actief de productie tegen, zodra je placenta is geboren gaan ze pas stimuleren. Volgens de lactatiekundige is alles normaal deze weken, kan je spuitem vol kolven is normaal, krijg je niks is ook normaal.

4 maanden geleden

Ah dankjewel dat stelt gerust en geeft moed!

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Nee bij mij amper 1 druppel per keer, dus te weinig om op te vangen, doe het nu al 4 dagen. Ga nog wel een paar dagen proberen.

4 maanden geleden

Hebben jullie hiervoor ook consult gehad met een lactatiekundige? Dit heb ik de vorige keer gedaan en heeft goed geholpen.. ik had ook geen idee, deed het niet helemaal goed. Daarna ging het dus beter en heb nog best wat spuitjes kunnen vullen voor de bevalling. Zegt natuurlijk niet alles, maar misschien is het nog een optie als je dit graag wil? Het filmpje is ook al best duidelijk moet ik zeggen. Het hielp mij toen vooral door dat ze me liet voelen hoeveel druk je gebruikt etc. Succes ermee allemaal! Ik ga volgende week dinsdag weer beginnen, dan ben ik 37 weken :) Hopelijk heeft ons meisje het niet nodig, maar anders heb ik het in ieder geval op voorraad

4 maanden geleden

Ik heb al sinds week 30 dat ik mijn borsten soms ‘moet’ legen, omdat ze anders echt te gevoelig waren (ben nu 36+1). De verloskundige vond het prima en de lactatiekundige zag er ook geen kwaad in, zolang ik het maar niet zou stimuleren. Dus alles steeds met de hand gedaan. Nu wil ik toch proberen of het met een handkolf zou lukken, maar dat is super gevoelig?? 😅 En het liefst zou ik mijn nieuwe kolf (Medela Freestyle handsfree) ook willen proberen voordat de baby er is, maar ik vind het een soort van spannend/haast gênant om het te proberen? 😂 Hebben jullie tips om je daar overheen te zetten?

4 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Ik heb al sinds week 30 dat ik mijn borsten soms ‘moet’ legen, omdat ze and ...
Ik begon met kolven vanaf week 34 en ben nu 37+5 je kan het altijd even proberen 😊