18 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou even langs de osteopaat gaan 😊

2 maanden geleden

Idd even langs de osteopaat

2 maanden geleden

Onze dochter heeft ook een voorkeurshouding, maar dan constant. Wij hebben een verwijzing van het consultatiebureau gekregen voor de fysio 👍

2 maanden geleden

Ik zou langs de kinderfysio gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik zou even langs de osteopaat gaan 😊
Kleine tip voorafgaand: De Osteopaat wordt niet altijd vergoed. Daarnaast geeft het cb (bij mij althans) aan dat zij niet verwijzen naar een Osteopaat, want dat is een alternatieve geneeswijze. Dus dan weet je dat vast. Niet dat je je er iets van aan hoeft te trekken 😉 maar als je dus de vraag bij het cb stelt, gaan ze je richting bijvoorbeeld een fysio sturen.

2 maanden geleden

Hier ook het geval en wij zijn naar een osteopaat geweest. Als hij haar hoofdje naar 1 kant draaide, draait haar hele lijf mee in plaats van alleen haar hoofd. Er zit volgens hem een blokkade in haar nekje. We gaan hierna nog een keer heen en dan zou het over moeten zijn. Ik merk nu al dat we haar makkelijker kunnen draaien zodat ze op de andere kant ligt. In de maxi cosi was het constant gillen en dat is nu ook al minder, alleen heel even een pruillipje. Denk altijd goed om er naar te laten kijken! Osteopaat vertelde dat er vaak naar een fysio wordt verwezen, waarna ouders zelf oefeningen moeten doen en dit wel iets kan verlichten. Maar uiteindelijk pak je het probleem niet bij de kern aan (blokkade weg halen). Als je aanvullend verzekerd bent (vaak wel als je dit jaar bevallen bent) dan wordt het in ieder geval deels vergoed.

2 maanden geleden

Of nouja, bij de meeste gevallen deels vergoed * ik ken natuurlijk niet alle polissen uit mijn hoofd haha

2 maanden geleden

Reactie op Lente1997

Hier ook het geval en wij zijn naar een osteopaat geweest. Als hij haar hoo ...
Hier idem dito, ook een blokkade in haar nekje. Hierdoor heeft ze voorkeurshouding en problemen met drinken. Ik geloof er ook in dat een osteopaat meer kan doen dan een fysio omdat je het inderdaad bij de kern aanpakt. Vind het raar dat dit nog steeds onder alternatief valt 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Je hebt een kinder manueel therapeut, valt dus onder fysiotherapie. En hij/ zij maakt nekje oid ook los. Zonder dat je echt oefeningen hoeft te doen. Dat is anders dan kinderfysiotherapeut

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Hier idem dito, ook een blokkade in haar nekje. Hierdoor heeft ze voorkeurs ...
Hier ook dezelfde symptomen en gisteren naar osteopaat gegaan. Volgende week staat er weer afspraak. Hoop zo dat de blokkade dan weggemasseerd kan worden! Hopelijk kunnen onze meisjes binnenkort ‘normaal’ drinken 😊

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Hier ook dezelfde symptomen en gisteren naar osteopaat gegaan. Volgende wee ...
Ik hoop het ook zo! Hoe uit het zich bij jouw dochter?

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik hoop het ook zo! Hoe uit het zich bij jouw dochter?
Ze heeft de voorkeur om met haar hoofdje naar rechts te liggen. Zo nu en dan draait ze haar hoofdje naar links, maar ze ligt meer naar rechts en de osteopaat voelde ook een lichte afvlakking aan deze kant. Schijnbaar zit er wat spanning aan de rechterzijde van het lichaam. Verder maakt ze een soort van klakkend geluid tijdens het drinken. Dat zou ook met de spanning te maken kunnen hebben.

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Ze heeft de voorkeur om met haar hoofdje naar rechts te liggen. Zo nu en da ...
Hier hetzelfde inderdaad.. Ze heeft ook de voorkeur naar rechts en idd lichte afvlakking. Ook het klakkende geluid en ze laat met de fles de melk uit haar mondje lopen omdat ze met haar nekje de drink beweging niet goed kan maken. Met borstvoeding is het aanhappen moeilijk en heeft de moeite met krachtig drinken uit de borst. Dus dat geeft een en al frustratie…

2 maanden geleden

Mijn dochtertje heeft een sterke voorkeur naar links. Wij zijn nu onder behandeling bij een kinderfysiotherapeut en het gaat zoveel beter al. Met simpele oefeningen en aanpassingen in huis gaan we de goede kant op en draait ze steeds vaker met haar hoofdje de andere kant op. Mocht je tips voor oefeningen willen stuur me gerust een pb.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Hier hetzelfde inderdaad.. Ze heeft ook de voorkeur naar rechts en idd lich ...
Dat aanhappen is/was ook een issue hier! Ik ben tijdelijk gestopt met directe borstvoeding (vanwege spruw wat inmiddels wel gelukkig over is) en ben haar afgekolfde borstvoeding gaan geven. Heeft Lina ook dat ze haar mondje vaak open heeft? Hier was dat ook gelinkt aan de spanning..

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Dat aanhappen is/was ook een issue hier! Ik ben tijdelijk gestopt met direc ...
Ik ben ook gestopt met de bv. Mijn herstel ging kut, dan icm haar moeite met drinken en ze had geelzucht. Allemaal gedoe. Ik heb nog wel melk, ga dinsdag met lactatiekundige kijken of er nog wat te doen valt rond het borstvoeden. Spruw lijkt me ook vervelend zeg.. Nou, ze heeft volgens mij wel vaak haar mondje open inderdaad. Ga er morgen eens op letten!

2 maanden geleden

Hopelijk ben je nu zo goed als hersteld of dat het op z’n minst de goede kant op gaat. Ik ben zelf een beetje bang dat ze het aanhappen is verleerd (weet niet of dat kan) en ik twijfel of ik haar na de spruw weer ga aanleggen of pas wanneer haar mondproblematiek over is (had vaak ook wat pijnlijke tepels doordat ze verkeerd aanhapte of verkeerd dronk), maar dat ga ik met de osteopaat en CB volgende week bespreken. Hier heeft de kleine ook tijdens het slapen vaak haar mondje open, regelmatig ook waarbij je haar tongetje ziet 😔

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Hopelijk ben je nu zo goed als hersteld of dat het op z’n minst de goede ka ...
Het gaat idd wel de goede kant op maar het doet nog wel zeer maar goed, niet zoals de eerste 2 weken en wil het daarom toch nog proberen. Moet zeggen dat ik Lina 2 weken niet aan de borst had gehad en ondanks dat alles moeizaam en met frustratie gaat, pakt ze het evengoed weer op! (Vraag niet hoe 🫣) Oh zo erg heeft Lina haar mondje niet open denk ik. Maar ik ga er morgen even op letten!