11 Reacties
16 dagen geleden
Geen direct antwoord op je vraag, maar ik vraag mij af...hoezo krijg je borstontsteking van kolven?
Ik kamp namelijk ook met al 3 keer beginnende borstontsteking, die ik gelukkig tot nu toe steeds snel de kop in kan drukken met ibuprofen en koelen na het voeden.
Maar kan dit komen door kolven? Want ik snap niet waarom ik het steeds krijg.
Ik kolf trouwens niet standaard, maar als ze bijvoorbeeld de avond doorslaapt kolf ik even voor ik ga slapen.
Verder lees ik veel (en doe dat zelf sporadisch, als ze te kort drinkt waardoor mijn borsten nog erg vol zitten) dat na de 1e ochtendvoeding een goed moment is om te kolven, dan heb je de meeste melk over het algemeen. En heb je dus vaak nog gelijk na het voeden nog over wat je kan kolven.
16 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Geen direct antwoord op je vraag, maar ik vraag mij af...hoezo krijg je bor ...
Nou, het is meer dat de rest is uitgesloten door de lactatiedeskundige (verkeerde aanhap enzo). Het wordt overigens ook genoemd op de website van La Leche League: ‘Afkolven, en dan vooral méér afkolven dan je kindje drinkt lijken een grote rol te spelen in het optreden van zwellingen en ontstekingen.’
Misschien dat ik het nog minder vaak moet doen; dus wel na de ochtendvoeding maar dan om de dag bijvoorbeeld..
16 dagen geleden
Reactie op dolfijntjes34
Nou, het is meer dat de rest is uitgesloten door de lactatiedeskundige (ver ...
Ah ja oké, ik kolf eigenlijk nooit extra, maar dus bijvoorbeeld laatst;
Dronk ze om 20.00 en normaal is ze, of maak ik haar wakker rond 22.30 voor de laatste voeding. Ze werd alleen echt niet wakker en drinkt slapend niet. Toen heb ik gekolfd, omdat ze vaak de nacht doorslaapt en er anders wel heel lang tussen zou zitten (10-12 uur).
Ik zou idd niet extra kolven, maar of gelijk na de ochtend voeding, of als je denkt dat je kindje voldoende heeft aan 1 borst in de ochtend de andere kolven...misschien werkt dat?
16 dagen geleden
Drinkt je kindje een of twee borsten? Ik deed elke ochtend voeding de andere borst dan gedronken werd afkolven. Daardoor flink voorraadje opgebouwd. Oo gegeven moment merkte ik dat hij dan de volgende voeding wat tekort kwam dus toen mee gestopt.
16 dagen geleden
Hier gaat de kleine man rond 19u maar bed (laatste voeding ergens tussen 18-19u) en komt dan tussen 00-02u weer. Ik kolf dan rond. Ik kolf dan voordat ik ga slapen (rond 21:30) en de nachtvoeding wanneer mijn vriend de fles geeft. Ik houd zelf dus de 'elke 3 a 4 uur voeden' in stand met kolven.
Misschien kan het nog helpen door niet volledige 15min te kolven, maar elke keer maar 5min?
16 dagen geleden
Dank voor alle reacties!
@saartje2024, sinds een paar weken drinkt hij twee borsten per keer. Daarvoor langere tijd een kant.
@megeli167, deed je dat iedere voeding?
16 dagen geleden
Reactie op dolfijntjes34
Dank voor alle reacties!
@saartje2024, sinds een paar weken drinkt hij twe ...
Ik geef geen borstvoeding meer, dus ik kolf 6x per dag. Maar misschien kan je beginnen met 1x 5 minuten kolven na de eerste voeding van de ochtend? In de ochtend is je productie het hoogst en kan je je borsten goed leegmaken zonder dat je je productie extra stimuleert.